آب شیرین

راه اندازی آکواریوم آب شیرین و هر آن چه که باید در مورد آن بدانید

راه اندازی آکواریوم قیمت آکواریوم ماهی آب شیرین هزینه آکواریوم ماهی آب شیرین
3.4/5 - (8 امتیاز)

راه اندازی آکواریوم آب شیرین ، برای افراد کاری دشوار به حساب می آید در این مطلب مراحل راه اندازی سیستم آب شیرین را به طور کامل بررسی می کنیم .

راه اندازی و هزینه آکواریوم آب شیرین نسبت به آکواریوم آب شور کمتر می باشد ولی هر یک از آن ها سختی کار خود را دارند . ماهی های آب شور از اقیانوس ها و دریاها بوده در حالی که ماهی های آب شیرین معمولا از برکه ها و رودخانه ها می باشند . با پت زیپ همراه باشد .

نحوه انتخاب شیشه ی آکواریوم

شیشه آکواریوم بستگی به سلیقه و مکان شما دارد . معمولا شیشه های مستطیلی شکل جلوه و زیبایی بیشتری نسبت به شیشه های مربعی دارند . شیشه ها باید با دقت زیادی بریده شده و به خوبی لبه آن ها سمباده کشیده شود و سپس آن ها را با چسب به هم وصل کنید . هر چه شیشه آکواریوم بزرگتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود .

قطر شیشه آکواریوم نسبت به حجم آبی که می خواهید درون آن قرار دهید انتخاب می شود . معمولا برای آکواریوم های 40 تا 60 لیتری از شیشه هایی با قطر 4 میلی متر استفاده می شود و همچنین 60 تا 80 لیتر از شیشه های 6 میلی لیتری و 80 لیتر به بالا از شیشه هایی با قطر 10 میلی متر استفاده می شود .

چسب زدن شیشه آکواریوم آب شیرین

  1. در روش اول هر دو شیشه ی کوچک را دقیق بین شیشه های طرفین و لب به لب قرار دهید .
  2. در روش دوم که دوام آن هم بیشتر است شیشه کوچک را از یک طرف روی لبه داخل شیشه بزرگ قرار داده و از طرف دیگر ، شیشه بزرگ را روی لبه داخلی شیشه کوچک قرار دهید .

نکته : بدیهی ست که چسبی که بین دو شیشه قرار می گیرد بسیار نازک می باشد پس برای محکم کردن چسبندگی بین دو شیشه ، باید مقداری چسب در گوشه های داخلی دو شیشه قرار دهید و از پایین به بالا با انگشت ، چسب را صاف کنید .

راه اندازی آکواریوم آب شیرین

شیشه آکواریوم ( راه اندازی آکواریوم )

 

آماده سازی آکواریوم آب شیرین

برای آن که آکواریوم شما کامل شود از وسایل خاصی باید استفاده کنید که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم :

  • سنگ هوا
  • پمپ هوا
  • شن کف ( خاک بستر )
  • بخاری
  • فیلتر سطلی و تبدیل آن  ( می توان برای آکواریوم های کوچک از تصفیه آبشاری نیز استفاده کرد )
  • شلنگ اکسیژن و رابط آن
  • دماسنج
  • سنگ ها و صخره های تزئینی
  • ضد کلر
  • چسب
  • گیاهان آبزی
  • کاردک
  • ماهی
  • توردستی
  • نور

برای آن که آکواریوم خود را روی پایه بگذارید قبل از آن یونولیت تهیه کرده و به اندازه شیشه آکواریوم آن را برش دهید و شیشه خود را روی آن قرار دهید این امر بخاطر آن است که شیشه شما نشکند و همچنین آکواریوم نلغزد .

مراحل نصب وسایل آکواریوم

  1. پس از آن که شیشه آکواریوم را با دستمال تمیز کردید و آن را روی پایه ها گذاشتید نوبت به نصب سنگ هوا و شلنگ های مربوط به آن در کف آکواریوم می شود . سپس شن مورد نظر را که از قبل با آب داغ شستشو داده اید را در کف آکواریوم می ریزیم . حال می توان تزئینات مورد نظر از قبیل صخره و سنگ خود را که از قبل شسته اید را درون آکواریوم قرار دهید .
  2. در این بخش نوبت به ریختن آب شهری درون آکواریوم می رسد . قبل از آن که ماهی را درون آب آکواریوم قرار دهید مطمئن شوید که آب کلر ندارد . برای این امر یا می توانید از ضد کلر استفاده کنید و یا آن که آب را 24 ساعت قبل ساکن نگه دارید .
  3. مرحله ی بعدی آماده سازی آکواریوم آب شیرین نصب وسایلی همچون فیلتر ، پمپ هوا ، بخاری و لامپ ها می باشد .

فیلتر آکواریوم آب شیرین

از آن جایی که نمی توان آب آکواریوم را زود به زود تعویض کرد از فیلتر های مختلف برای از بین بردن مواد معلق در آب و همچنین شفاف سازی آب آکواریوم استفاده می شود .

از چند نوع فیلتر در آکواریوم آب شیرین می توان استفاده نمود از جمله :

فیلتر زیرشنی : این فیلتر که در زیر شن های آکواریوم قرار می گیرد و با پمپ هوا استفاده می شود . ( افراد تازه کار از این فیلتر بیشتر استفاده می کنند ) .

فیلتر ذغالی ( فیلتر شفاف ساز آب آکواریوم ) : این فیلتر ها بسیار قوی بوده و باعث شفاف سازی آب می شود . این فیلترها معمولا در گوشه ای از آکواریوم قرار می گیرند .

فیلتر ابری و یا اسفنجی : این فیلتر باعث می شود آب شفاف شده و انواع آلودگی ها از آب گرفته شود .

فیلتر سطلی : این فیلتر بیرون از آب قرار می گیرد و با استفاده از شلنگ به داخل آکواریوم رفته آلودگی های آب را گرفته و به خارج از آکواریوم می فرستد .

کامل ترین و بهترین نوع سیستم فیلتراسیون فیلتر سطلی به حساب می آید . در صورت استفاده از فیلتر سطلی نیاز به تعویض آب بسیار کم شده و سلامت ماهی ها در بهترین شرایط حفظ می شود .

فیلتر برقی : که در سایز ها و قدرت های متفاوتی موجود می باشد و باید با توجه به آکواریوم خود تهیه و تنظیم شوند .

آکواریوم آب شیرین قیمت آکواریوم انواع ماهی

آکواریوم آب شیرین ( راه اندازی آکواریوم )

بخاری آکواریوم آب شیرین

ماهیان آب شیرین معمولا به دمایی بین 26 تا 31 درجه سانتی گراد نیاز دارند که ما با استفاده از بخاری این دما را در آب آکواریوم به دست می آوریم .

با کلیک بر روی بخاری آکواریوم آب شیرین می توانید با انواع بخاری ها آشنا شده و بخاری مورد نظر خود را بیابید .

قیمت آکواریوم ( قیمت بخاری آکواریوم بستگی به دوام و برند آن محصول دارد )

 دما سنج و یا گرما سنج

از دماسنج برای تنظیم گرمای آب آکواریوم استفاده می شود . ماهی های آب شیرین در دمای خیلی بالا و یا خیلی پایین میمیرند .

توردستی

از این محصول برای گرفتن ماهی ها و جا به جایی آن ها استفاده می شود . لازم به ذکر است توری باید نرم بوده تا آسیبی به بدن ماهی ها نزند . می توانیم از توری 8 اینچ شرکت ایستا استفاده کنیم .

 پمپ هوا آکواریوم آب شیرین

ماهی ها به اکسیژن زیادی در آب نیاز دارند استفاده از پمپ هوا و سنگ هوا در آکواریوم ، این اکسیژن را تامین می کند .

می توانید با کلیک در این قسمت با انواع پمپ هوا و قیمت آکواریوم آشنا شوید و پمپ هوای مورد نظر خود را بیابید .

نور در آکواریوم و تاثیر آن

نور در راه اندازی آکواریوم نقش بسزایی دارد زیرا که زیبایی خاصی به آکواریوم شما داده و هم چنین برای ماهی ها لازم و ضروری است . نور مناسب باعث می شود رنگ ماهی ها ثابت مانده و درخشندگی خاصی پیدا کنند .

می توان گفت که ماهی روزی 12 ساعت به نور مناسب نیازمند است تولید مثل ماهی نیز بستگی به نور مناسب دارد .

قیمت آکواریوم هزینه آکواریوم راه اندازی آکواریوم آب شیرین ماهی آب شیرین

نوردهی در آکواریوم آب شیرین

نکته  1 :

  • از نور قرمز برای آکواریوم خود استفاده نکنید زیرا بعضی ماهی ها مثل ماهی آروانا به این نور حساس بوده و واکنش نشان می دهند .

نکته 2 :

  • شب ها نور آکواریوم خود را خاموش کنید تا ماهی ها بتوانند استراحت کنند ولی دقت داشته باشید آکواریوم جایی باشد که نور خیلی کمی آن فضا را روشن کرده باشد .

نکته 3 :

  • وقتی از لامپ های کم مصرف و لامپ های مهتابی استفاده می کنید استفاده از تلق آبی در آکواریوم باعث می شود که لجن نبندد(راه اندازی آکواریوم آب شیرین) .

 

انتخاب ماهی در آکواریوم آب شیرین

ماهی آب شیرین بسیار متنوع و زیبا می باشند توجه داشته باشید که ماهی هایی را خریداری کنید که با هم سازگاری داشته باشند و بتوانند به خوبی با هم زندگی کنند . بخشی از هزینه آکواریوم ( ( قیمت آکواریوم ) ) مربوط به ماهی ها می باشد .

 از ماهی های آکواریوم آب شیرین می توان به موارد زیر اشاره کرد

 

آب شیرین ماهی آب شیرین Apteronotus albifrons

ماهی بلک گوست ( آکواریوم آب شیرین )

غذا دهی به ماهی آب شیرین

غذا دهی به ماهی ها باید سه تا چهار بار در روز صورت گیرد به این نکته  توجه کنید مقدار آن باید طوری باشد که ماهی ها ظرف مدت سه دقیقه آن را بخورند در غیر این صورت آب آکواریوم کثیف می شود .

در صورت ماندن غذای اضافه در آکواریوم سعی کنید آن را خارج کنید . توجه کنید که غذای منجمد را در فضای باز قرار داده تا آب شود سپس به ماهی ها بدهید زیرا که قضای منجمد اگر آب نشود موجب افزایش نیترات و فسفات آب می شود .

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=18848

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =