آب شور

مدیا یا مواد فیلتر در آکواریوم آب شور

مدیا فیلتر
5/5 - (1 امتیاز)

از جمله مواد مورد نیاز برای را ه اندازی آکواریوم آب شور می توان به فیبر شیمیایی و مدیا ها اشاره کرد.این مواد که معمولا در سامپ یا فیلتر های سطلی استفاده می شوند خاصیت های منحصر به فردی دارند که در ادامه به خلاصه ای از آن اشاره می کنیم.

پد یا فیلتر وول یا فیبر شیمیایی به عنوان مدیل فیلتر

پد یا فیلتر وول که بعضی به اشتباه به آن پشم شیشه می گویند در سیستم فیلتراسیون با جذب مواد معلق در آب، فیلتراسیون مکانیکی آب را انجام میدهد. این محصول که معمولا از الیاف طبیعی ساخته می شود در خانه ی اول سامپ قرار می گیرد تا بیشترین کارایی را داشته باشد. با لانه گزینی باکتری های مفید در بین الیاف پد، فیلتراسیون بیولوژیک آب نیز صورت می گیرد. پد را می توانید از آکواریوم فروشی ها تهیه کنید که معمولا به صورت بسته های 100 و 500 گرمی عرضه می شوند.

مدیا فیلتر

مدیا فیلتر

مدیا فیلتر

مدیا یا مواد فیلتر

به مواد مختلل توپی شکل و یا استوانه ای سرامیک مانند که توسط شرکت های مختلف با مارک های متفاوت ساخته شده و به بازار ارائه می شوند مدیا یا مواد فیلتری گویند. باکتری ها جهت رشد و تکثیر به فضای مناسبی نیاز دارند که مواد فیلتری تامین کننده ی چنین فضایی می باشند. در واقع این مواد محل زندگی و خانه ی باکتری های مفید محسوب می شوند.

هرچه درجه ی تخلخل این مواد بیشتر باشد فضای بیشتری را در اختیار باکتری های مفید مسئول چرخه ی نیتروژن قرار می دهند واز کیفیت بالاتری برخوردارند. دقت داشته باشید که این مواد بعداز گذشت مدت زمانی به دلیل پر شدن خلل و فرج، نیاز به شستشو و یا تعویض دارند که بر روی بسته بندی آنها نحوه ی انجام این کار و زمان آن نوشته شده است. شستشوی آنها با آب آکواریوم یا آب فیلتر شده RO بصورت هر 6 ماه یکبار و تعویض آنها پس از یکبار الی 3 سال می تواند بسیار مناسب باشد.

مدیا فیلتر

مدیا فیلتر

مدیا فیلتر

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=2404

2 دیدگاه در “مدیا یا مواد فیلتر در آکواریوم آب شور

  1. شهاب گفت:

    دوست عزیز اینها منسوخ شده اما تو ایران هنوز استفاده میشه یکم تحقیق کنید لطفا

    1. عادل گفت:

      خوب میشه یکم بیشتر توضیح بدین؟ والا ما که تو یوتیوب نیگا میکنیم همین چیزارو تو کشورای پیشرفته پر میکنن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =