شناخت ماهی آب شور

پایپ فیش تمساحی سبز

پایپ فیش تمساحی سبز
5/5 - (1 امتیاز)

پایپ فیش تمساحی سبز در انتخاب غذای خود سخت گیر است و باید با غذاهای مختلفی تغذیه شود. این ماهی بهتر است همراه با ماهی های آرام و در آب آرام نگهداری شود.

رژیم غذایی :

گوشت خوار

فرم رنگی :

سبز

مناسب برای پاکسازی :

خیر

مبدا :

اقیانوس هند و اقیانوس آرام

سمی :

خیر

دمای مناسب آب :

22 – 26 درجه سانتیگراد

PH مناسب آب :

8 الی 12

شوری مناسب آب :

1.023 – 1.025

نام علمی :

Syngnathoides biaculeatus

نام انگلیسی :

Alligator pipefish

خانواده گونه :

Syngnathidae

ســـطــح نگهــــداری :

سخت

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

بله

رفتار :

صلح طلب

مناسب برای تازه کارها :

خیر

حداکثر اندازه :

28 سانتی متر

معرفی :

ماهی پایپ فیش با رنگ سبز زیبای خود بسیار جذاب است. پایپ فیش تمساحی سبز تا حدودی خجالتی است و بنابراین باید مکان های غار مانندی را در آکواریوم برای آنها در نظر بگیرید تا بتوانند در صورت نیاز به جایی برای پنهان شدن، به آنجا پناه برند.

شرایط نگهداری :

برای نگهداری این ماهی بهتر است آکواریومی را انتخاب کنید که حداقل 180 لیتر ظرفیت داشته باشد و ساکنان آن آرام بوده وجریان آب در آن بسیار کم باشد. همراه با این ماهی می توانید از ماهی های کوچکی مثل گوبی های کوچک، اسب های دریایی، فایر فیش ها و سایر پایپ فیش ها استفاده کنید. این امکان وجود دارد که پایپ فیش تمساحی سبز توسط شقایق ها و یا انواع مرجان های مهاجم مثل مرجان های مغزی گزیده شود. حتی ممکن است این ماهی توسط انواع سخت پوستان مثل میگو ها و خرچنگ ها هم صدمه ببیند.

تغذیه :

پایپ فیش تمساحی سبز ترجیح می دهد به عنوان غذای خود مجموعه ای از غذاهای زنده مثل سخت پوستان و بچه ماهیان بسیار کوچک را در اختیار داشته باشد.بنابراین به عنوان غذای این ماهی می توانید از میگوی آرتمیای بالغ زنده و غنی سازی شده با ویتامین استفاده کنید هرچند که نباید این غذا، غذای همیشگی این ماهی باشد و نیاز است از مجموعه ای از غذاهای مختلف برای تغذیه ی این ماهی استفاده نمایید.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=11532

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =