شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد آمریکن پیت بول تریر

پیت بول
4.2/5 - (92 امتیاز)

آمریکن پیت بول تریر جز سگ های جنگجو است. این نژاد گردنی عضلانی داشته و از فک بسیار قدرتمند و طیف رنگ وسیعی برخوردار است. لقب این نژاد جنگوی شکست ناپذیر است.

آمریکن پیت بول تریر جز نژاد های قوی و خشن است. دارای دندان های قیچی شکل می باشد. در گذشته به او لقب سگ آدم خوار را داده بودند.

این نژاد به دریدن گلو شهرت دارد. فقط با صاحب خود یا اعضای خانواده رفتار دوستانه دارد. اگر می خواهید آمریکن پیت بول تریر را به عنوان حیوان خانگی بگیرید بهتر است از تولگی آن را اجتماعی کنید و به درستی آموزش دهید.

این نژاد سگی باهوش، شجاع و مطیع بوده و مناسب برای نگهبانی است. آمریکن پیت بول تریر موهای کوتاه، زمخت و درخشانی دارد.

بررسی نموداری نژاد آمریکن پیت بول تریر

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان احساسات
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
آمریکن پیت بول تریر American Pit Bull Terrier

دانستنی های نژاد

  • این نژاد جویدن را دوست دارد پس بهتر برای او اسباب بازی هایی سفت تهیه کنید.
  • حتما باید از تولگی اجتماعی و آموزش دیده شوند در غیر این صورت به سگی متهاجم تبدیل می شوند.
  • هنگامی که با آمریکن پیت بول تریر به مکان عمومی می روید حتما به گردن آنها قلاده بیندازید تا نسبت به سگ های دیگر پرخاشگر نشوند.
  • انتخابی مناسب برای کسانی است آنچنان وقت برای رسیدن به سگ را ندارند.

تاریخچه

در اوایل قرن 19 از نژاد بول و تریر برای ورزش های خشن استفاده می شد. این ورزش که کاملا وحشیانه و به دور از انسانیت بود در سال 1835 غیر قانونی شد.

در واقع بخشی از ویژگی های وراثتی این نژاد کاملا آرام است. و آمریکن پیت بول تریر یک سگ کاملا ایده آل برای محافظت و گارد می باشد.

هنگامی که این نژاد به آمریکا وارد شد در مزارع از آن برای شکار، حفاظت از اموال و بازی استفاده می کردند.

ابعاد و وزن

وزن نرها: (50 – 10) کیلوگرم،  ماده ها: (50 – 10) کیلوگرم.

قد نرها: (56 – 46) سانتی متر،  ماده ها: ( 56 – 46) سانتی متر.

شخصیت

آمریکن پیت بول تریر سگی شجاع، قوی و باهوش بوده و برای حفاظت از خانواده خود حاضر است جانش را بدهد. برای حضور در اجتماع حتما باید از تولگی به صورت اجتماعی تربیت شود. این سگ مردم را دوست دارد و به عنوان یک سگ ایده برای نگهبانی شناخته می شود.

گالری عکس

آمریکن پیت بول تریر American Pit Bull Terrier

بهداشت و بیماری

پیت بول معمولا دچار اختلالاتی در مفصل ران، چشم، قلب و حساسیت های خاصی می شود.

  • هیپ دیسپلازی: بیماری دردناکی است و می توان از طریق اشعه ایکس آن را شناسایی کرد.
  • تیروئید کم کار: یک بیماری غددی است که سبب ایجاد ناراحتی هایی همچون چاقی، کم تحرکی، ریزش مو و اختلال در باروری می شود که می توان آن را روزانه و از طریق دارو کنترل کرد.
  • آلرژی: آلرژی جز بیماری های رایج است که در این نژاد می تواند باشد. به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که شامل آلرژی غذایی، تماسی، محیطی است. آلرژی غذایی بر اثر مواد موجود در غذای سگ می باشد. آلرژی تماسی نیز بر اثر سطح تماس با چمن یا موارد دیگر در سگ ایجاد می شود. در آخر آلرژی محیطی می باشد که به دلیل وجود گرد و غبار و پخش مواد شیمیایی موجود در هواست. علائم آن به طور کلی ترشحات چشم، بینی، کم تحرکی، عطسه، خارش و ریزش مو می باشد. برای درمان آلرژی بسته به نوع آن می توان از رژیم غذایی، دارو و تغییر مکان استفاده کرد.
  • بیماری های قلبی: یکی از بیماری های رایج قلبی سگ ها تنگی آئورت است. در واقع این یک نقص مادر زادی است. این تنگی غیر طبیعی می باشد و از ارتباط بین آئورت و بطن چپ ایجاد می شود. بعضی از سگها حتی یک نشانه جزئی از آن را بروز نمی دهند ولی بی حالی آنها و همین طور مرگ ناگهانی می تواند ناشی از این بیماری باشد. روش های تشخیص آن نوار قلبی، سوفل قلبی و اشعه ایکس است.

تغذیه

روزانه 1.5 تا 2.5 پیمانه غذای خشک با کیفیت در دو مرحله به آمریکن پیت بول تریر داده شود.

توجه: غذای سگ به فعالیت بدنی، سن، سایز و سوخت ساز بدن آنها بستگی دارد.

 می توانید با استفاده از دست خود وزن سگ را کنترل کنید. روش استفاده از دست به گونه ای است که شصت در امتداد ستون فقرات قرار می دهیم و به سمت پایین فشار می آوریم اگر بدون فشار زیاد و زحمتی دنده ها را لمس کردیم به این معناست که سگ اضافه وزن ندارد در غیر این صورت سگ چاق است.

نگهداری و مراقبت

باید یک ساعت در روز به ورزش و فعالیت بپردازد. تحمل سرما را ندارد و نباید مدت زیادی تنها بماند چون باعث ناراحتی آنها می شود.

آمریکن پیت بول تریر سگ سرسختی است اما حتما باید آموزش ببیند که از صاحب خود اطاعت کند.

آمریکن پیت بول تریر American Pit Bull Terrier

رسیدگی و آراستن

آمریکن پیت بول تریر آراستگی ساده ای دارد و باید روزانه برس کشیده شود. از شامپو برای مو های خشک استفاده کنید. ریزش موی این نژاد متوسط است.

سعی کنید برای عدم رشد باکتری ها، بیماری های لثه و بوی بدن دهان هر روز یا حداقل سه بار در هفته دهان آنها را مسواک بزنید. باید ماهی یک یا دو بار ناخن آنها را کوتاه کنید. اگر شما هنگام راه رفتن سگ خود می توانید صدای پای او را بشنوید بدانید که ناخن او بلند است.

توجه داشته باشید که بیش از حد ناخن ها را کوتاه نکنید چون ممکن است باعث خونریزی شود و باعث می شود که سگ شما دفعه ی بعد همکاری لازم را نداشته باشد.

گوش آمریکن پیت بول تریر باید هفته ای یک بار بررسی شود. اگر قرمزی یا بوی بدی مشاهده شد نشانه عفونت است و باید با استفاده از یک پاکننده پنبه ای مرطوب تمیز شود. (به غیر از گوش ها باید دهان، چشم، بینی و پاها نیز کنترل شود تا دچار قرمزی یا ترشح نباشند)

محل نگهداری

مناسب برای نگهداری در آپارتمان است. در مکان عمومی باید از قلاده برای آمریکن پیت بول تریر استفاده کنید. بسیار پر جنب جوش است و آب و هوای گرم را دوست دارد.

سازگاری

آمریکن پیت بول تریر همبازی خوبی برای کودکان هستند اما باید هنگام بازی تحت نظر باشند. نسبت به سگ های دیگر حالت تهاجمی دارند اما اگر از تولگی آموزش اجتماعی شدن ببیند سازگار می شوند.

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=13870

11 دیدگاه در “سگ نژاد آمریکن پیت بول تریر

  1. نسترن گفت:

    من خودم دامپزشکم باید بگم که مطالبتون خیلی کامل بود👏👏👏👏

  2. Kami گفت:

    😍😍😍😍😍😍🌼🌼🌼🌼🌼

  3. آهو گفت:

    من یدونه نر دارم عااالیه این نژاد خییلی مهربونو پر جنبو جوشن کنار ی سگ شیتزو تریر تو اپارتمان زندگی میکنیم خیییلی هم خوب:)

  4. m.y.mahdavy گفت:

    سلام مقالتون عالیییییی بود
    ببخشید خونه ما نمیشه گفت اره ولی در کل اپارتمانیه کنارمونم یه واحد بیشتر نیست که مشکلی با سگ ندارن
    قبلا یه شیتزو تریر داشتم
    حالا با این شرایط میشه نگهداری کنم
    تازه اینم بگم عروس هلندی هم دارم

  5. کوروش مهرزاد گفت:

    سلام به همگی دوستان عزیز … و همچنین تشکر از سایت Petzip .. راستش دنباله توله این نژاد هستم که نگهداری کنم ازش … شرایط کاملا مناسبی داریم از لحاظ نگهداری بدلیل ویلایی بودن خونمون ..ممنون میشم اگر که کسی این چنین لطفی رو انجام بده ..
    من ایمیلم رو اینجا مینویسم … kourosh66Brz@Gmail
    کوروش هستم از کرج

  6. mohamadreza گفت:

    من 2 ماه پیش یک پیت بول خریدم خیلی راضیم جزوه سگ های خیلی پرانرژیه من هر روز یک تا دو ساعت می گردونمش این سگ برای شهر مناسبب نیست اگر قصد خرید دارید توجه داشته باشید که این سگ به ورزش خیلی زیادی احتیاج داره. بعد از چند روز که اوردمش خونه براش مربی گرفتم تا اموزش های اولیه رو یاد بگیره در کل خیلی سگه خوبیه ولی نیاز به مراقبت داره به ویژگی در تولگی

  7. م.ر گفت:

    شب گذشته یک مرد روانی که گویا در محل که با پیت پول اش میچرخیده هیچ حرفی هم نمیزده با اهالی محل و آدم عجیب و غریبی بوده.دوست داشته سگ اش به یگهای کوچک محل رسیدگی کند که دیشب آخر کرم خودش را ریخت و سگ کوچولوی دم سوپری دوستم را تکه پاره کرد نزدیک زمستان هم هست نمیدانم چه اتفاقی برایش میفتد.قرار است در مورد این ناآدم یا شاید هم آدم روانی بهتر است بگیم اقدامی بشود از طریق خانومی حامی حیوانات که با یک دادستان در شهر ما هپکار هستند خدا کند این کار انجام بشه چون شب قبلترش هم میخواست اینکار را بکند من مانع شدم دم سوپرمارکت 💔

    1. رضا گفت:

      دادستان چرا یه نیزه بزنید تو شکم سگش

  8. سمیه گفت:

    سلام یک خانم یکی دارد واگذار می کند یک سال نیم دارد در استانبول دلم می خواهد یکی بگیرم چون خیلی تنهام ولی می ترسم گازم بگیرد نمی دونم چیکار کنم

  9. بهاره رحمانی گفت:

    سلام من یه توله سه ماهه ماده همین نژاد گرفتم واسه باغ البته الان چون کوچیکه نمیتونم تنهاش بزارم پیش خودم هست لطفا هم در مورد غذاش و آموزشش ازتون راهنمایی میخوام خیلی شیطونم هست براش تشویقی گرفتم که آموزشش بدم ولی شیطنتش بیشتر از حرف گوش کردنش هست اگه ممکنه راهنماییم کنید سپاس

    1. سپهر گفت:

      سلام بهاره خانوم سگ منم همینطوری بود اما خوشبختانه چون جزع نژاد های باهوشه زودتر به اموزش ها واکنش نشون میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =