معرفی تولیدکنندگان

تشخیص اصالت محصولات رویال کنین – Royal Canin اصل را چطور تشخیص دهیم؟

تشخیص اصالت محصولات رویال کنین
4.2/5 - (23 امتیاز)

تشخیص اصالت محصولات رویال کنین و اطمینان از تقلبی نبودن بسته ها یکی از چالش های بزرگ صاحبان حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه در ایران است. برای اینکه بتوان بسته های اصل این برند را از تقلبی تمایز داد باید چند نکته تخصصی را در این مورد مرور کنیم. با ما همراه باشید.

رویال کنین یک کمپانی فرانسوی فعال در زمینه تولید محصولات حیوانات خانگی است. اما دلیل اینکه این برند را برای بررسی اصالت کالا انتخاب کردیم ، پر طرفدار بودن آن در میان ایرانیان است.طیف گسترده محصولات این برند برای صاحبان حیوانات خانگی بسیار شناخته شده و جذاب است از این رو تشخیص اصالت محصولات royal canin  ، سوالات زیادی را در ذهن خریداران به وجود می آورد.


بیشتر بخوانید :

همه چیز در مورد کمپانی رویال کنین


در سالهای اخیر برخی ممنوعیت های واردات محصولات مربوط به حیوانات خانگی و به حاشیه راندن شرکت های وارد کننده معتبر ایرانی  سبب رشد سود جویان ، دلالان و افراد غیر حرفه ای در این زمینه شده است. این امر باعث شده تا برای خرید محصولات خارجی مرتبط با حیوانات خانگی هیچ شرکت یا نهادی پاسخگو نباشد و گارانتی یا خدمات پس از فروشی ارائه نشود.

به همین دلایل تشخیص اصالت این کالای پرطرفدار حائز اهمیت است اما خبر خوب آن است که محصولات رویال کنین به علت کیفیت بالا و بسته بندی حرفه ای ، نسبت به محصولات بی کیفیت کاملا متمایز بوده و تشخیص اصالت آن آسان تر است.

برای شروع چند نکته اساسی که نباید در موردشان نگران باشیم را مرور می کنیم :

تغییرات در ظاهر بسته بندی محصولات رویال کنین :

رویال کنین در سال 2020 اقدام به تغییر در طراحی بسته بندی برخی محصولات خود از جمله غذای رنال ، گاسترو انتستینال ، هپاتیک و … کرده است. این تغییرات باعث شده تا برخی از مصرف کنندگان به اشتباه فکر کنند غذای تقلبی به آنها فروخته شده است. برای تشخیص شکل درست بسته بندی های جدید هر محصول ، بهترین منبع ، وبسایت رسمی کمپانی رویال کنین می باشد. در این وبسایت عکس بسته بندی جدید تمام محصولات به روز شده است. اما با توجه به اینکه این وبسایت در حال حاضر آی پی (آدرس اینترنتی) ایرانی ها را فیلتر کرده است دسترسی به این اطلاعات مشکل شده و برای هر کسی مقدور نیست.

اما راه ساده تر مراجعه به وبسایت پت زیپ petzip.ir و جستجوی نام محصول در این وبسایت است.تمامی محصولات رویال کنین در پت زیپ به روز شده و با بسته بندی جدید نمایش داده شده اند.

در زیر چند نمونه از تغییرات در بسته بندی محصولات رویال کنین را مشاهده می کنید :

هپاتیک سگ رویال کنین

تغییر بسته بندی غذای هپاتیک سگ رویال کنین


رنال گربه رویال کنین

تغییر بسته بندی غذای رنال گربه رویال کنین

تغییر مواد تشکیل دهنده و روش مصرف درج شده روی بسته محصولات مشابه :

تمام شرکت های معتبر دنیا که در زمینه تولید مواد غذایی حیوانات فعالیت دارند ، به طور روزانه مشغول مطالعه و تحقیق بر روی فرمول ها و مواد ، برای ارتقا سطح کیفی محصولات هستند. شرکت رویال کنین نیز هر ساله با ارتقای کیفیت و تغییر در فرمولاسیون محصولات خوراکی خود سعی دارد تا بهترین ترکیب و با کیفیت ترین محصول را ارائه دهد.

گاهی ممکن است شما به طور همزمان دو بسته از یک محصول را ببینید که ترکیبات و طرز مصرف درج شده روی بسته بندی ها متفاوت باشد. در این صورت جای هیچ نگرانی نیست و این موضوع نباید باعث دغدغه ی شما از اصل نبودن کالا گردد.

کثیف یا چروک بودن بسته بندی :

به علت ممنوع بودن واردات رسمی محصولات حیوانات خانگی (در زمان تهیه این مقاله) ، عمده محصولات خارجی موجود در بازار به صورت غیر قانونی به کشور وارد می شوند. این موضوع باعث می شود تا اکثر این بسته ها وضع ظاهری خوبی نداشته باشند.این مشکل گاهی باعث ناراحتی و دلهره در خریداران این محصولات می شود که عمدتا این نگرانی بی مورد است.ضمن اینکه باید کاملا دقت داشته باشید که بسته پاره یا سوراخ نباشد و یا دانه ها دچار له شدگی نشده باشند.

اما در ادامه این مطلب قصد داریم مواردی را به شما یاداوری کنیم که در تشخیص اصالت محصولات رویال کنین به شما کمک می کند :

تشخیص اصالت محصولات رویال کنین

بارکد BAR CODE یا QR CODE کیو آر کد :

همانطور که می دانید بار کد ها اشکالی به شکل خطوط موازی هستند که برای تشخیص مشخصات هر محصول در فروشگاه های بزرگ استفاده می شوند. همچنین در چند سال اخیر نوع جدیدی از بارکد با نام کیو آر کد (QR CODE) عرضه شده که اطلاعات دقیق تری همچون نام کمپانی و آدرس وبسایت کمپانی در نقاط تشکیل دهنده ی آن رمز گذاری می شود.برای خواندن اطلاعات این اشکال تنها کافیست بر روی گوشی موبایل هوشمند خود یک نرم افزار بارکد خوان نصب کرده و به راحتی اطلاعات بار کد یا کیو آر کد را استخراج کنید.

اما در مورد محصولات رویال کنین ، بار کد ها شامل کد محصول می باشند که با اسکن آن تنها می توانید محصول را در اینترنت جستجو کنید.

در شکل زیر نمونه ای از کیو آر کد درج شده روی بسته های غذای خشک رویال کنین نشان داده شده است :

بار کد رویال کنیننشان براق FRESH PACK :

این نشان در بالای هر بسته رویال کنین قابل مشاهده است. یک سطح براغ آینه ای در این نماد وجود دارد که آن را از متریال و جنس بقیه بسته متمایز می کند. این نشان به معنی بسته بندی مناسب برای تازه نگه داشتن محصول است که نشان از کیفیت بالای بسته بندی دارد.هولوگرام جانبی نوشته fresh pack جنسی کاملا آینه ای دارد که به خریدار کمک می کند تا از کیفیت بسته بندی اطمینان حاصل کند.

fresh pack royal caninزیپ کیپ یا باز شو مخصوص :

قسمت بازشوی محصولات رویال کنین کاملا منحصر به فرد بوده و در تمام محصولات ، مشابه یکدیگر است.کپی کردن از این نوع باز شو کاری فوق العاده دشوار  و غیر قابل انجام است. بنابر این در هنگام خرید به شکل و زوایای این باز شو دقت کنید.این مسئله در تشخیص اصالت محصولات رویال کنین کاملا موثر است.

غذای رنال رویال کنین

نوع نوشتار(FONT) تاریخ انقضا و اندازه نوشتار (FONT SIZE) آن :

معمولا نوشته های مربوط به کد ها (Batch Number) و تاریخ انقضا با یک سایز و یک فونت ثابت بر روی بسته بندی درج می شود. همچنین مکان درج این اطلاعات نیز همیشه ثابت است. در هنگام خرید به طرز نوشتار این اعداد و محل قرار گیری و اندازه آنها دقت کنید و با بسته هایی که قبلا استفاده کرده اید مقایسه کنید.

تاریخ انقضای رویال کنین

در پایان مقاله باید این نکته را یادآور شوم که تولید محصول رویال کنین تقلبی ، کاری هزینه بر و بدون توجیح اقتصادی است و بعید به نظر می رسد کسی برای آن سرمایه گذاری کند. متاسفانه گاهی اصل بودن کالاها بهانه ی پت شاپ ها و کلینیک ها برای بالا بردن قیمت محصولات و توجیحی برای وجود محصولات رویال کنین با قیمت پایینتر در بازار است.

با خواندن این مطلب شما با تشخیص اصالت محصولات رویال کنین ، فقط کافیست ارزانترین محصول را در منصفانه ترین فروشگاه پیدا کرده و با خیال راحت خرید کنید.

بسته بندی جدید محصولات رویال کنین (سال 1401) :

کمپانی رویال برای جلوگیری از کپی بسته بندی محصولات و بالا بردن کیفیت رنگ و طراحی آنها اقدام به تغییر ظاهر برخی محصولات خود کرده است. این محصولات که عموما تاریخ انقضایی بیشتر از  برج 9 سال 2023 روی آنها درج شده است ، با همان فورمولاسیون بسته های قدیمی تولید شده است.

نکته قابل ذکر در مورد بسته بندی های جدید، حذف نشان fresh pack از ظاهر بسته ها و اضافه شدن QR code با سایز بزرگ در پشت بسته بندی می باشد.

 

تمامی محصولات رویال کنین در وبسایت پت زیپ موجود است. برای خرید می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :

کاری از: تحریریه پت زیپ
نویسنده : دکتر مهر

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=28292

17 دیدگاه در “تشخیص اصالت محصولات رویال کنین – Royal Canin اصل را چطور تشخیص دهیم؟

  1. منیره گفت:

    با سپاس پس امکان تقلبی بودن رویال کنین کمه ،
    ولی هپی کت راحت میشه فیک باشه ؟

    1. دکتر مهر گفت:

      سلام.خیر چون فروشش تو ایران زیاد نیست تقلبی زدنش هم برای کسی به صرفه نیست.

  2. انا گفت:

    سلام وقت بخیر محصولات جوسرا تقلبیش تو ایران هست ؟

    1. دکتر مهر گفت:

      سلام. خیر ما تا این تاریخ ندیدیم. اما تاریخ انقضای دستکاری شده هست.

  3. غزل گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    محصولات تقلبی رویال کنین در بازار ایران هستن؟

    1. سامان گفت:

      بله متاسفانه.من خودم رویال دیدم که بعد از باز کردن داخلش دونه های مارک مفید بود(برند ایرانی کیلو۵۰ تومن).
      یا اینکه تاریخش عوض میکنن که خود بنده دوبار اینجوری برام پیش اومد و بچه تا خوب شدنش کلی عذاب کشید و خدا رحم کرد که اتفاق بدی نیوفتاد.باعث و بانی این مشکلات کسی که واردات این محصولات رو ممنوع کرد که مجبور شیم از جنس قاچاق خرید کنیم.غذای گربه و سگ رو وارد نمیکنن واقعا خنده داره

  4. نوشين گفت:

    هر ماه از تهران ميگيرم بسته اي ٧٧٠ تومن و اصله اما اين ماه از اصفهان گرفتم ١٢٠٠ تا بارشون برسه بچه ها بالا ميارن و تيره رنگه اين تفاوتش هست بنظرم چون هر ٤ تاشون بالا ميارن متاسفانه

  5. سامان گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    با اسکن بارکد روی محصول چه اطلاعاتی میگیریم؟منظورم اینه که هر بسته بندی بارکد منحصر به خودش رو داره که با اسکنش تاریخ تولید و انقضا رو نشون میده یا اینکه بارکد تمام محصولات یکسانه و فقط با اسکنش اسم شرکت میاد و یه چیزیایی راجع به رویال کنین که اگر اینطور باشه خوب جعل همون بارکد هم برای افراد سودجو کاری نداره.
    به نظرم بارکد باید اطلاعات منحصر به اون بسته ایی که دستتون هست رو بهتون بده مثل تاریخ تولید و انقضا و سری ساخت مثلا.ایجوری هست؟اگه میشه یکم در مورد بارکد بیشتر توضیح بدید لطفا.من خودم دوبار غذای خشک رویال گرفتم که متاسفانه تاریخش عوض شده بود و هر دوبار بچه من عذاب کشید تا خوب شه.خدا لعنت کنه کسایی که به خاطر پول دست به اینکار میزنن و جون یه موجود براشون بی ارزشه

    1. دکتر مهر گفت:

      متاسفانه بارکد بسته های قدیمی فقط نام محصول و وزنش رو نمایش می ده.اما قراره در بسته بندی جدید سری ساخت و محل ساخت هم نمایش داده بشه

  6. مریم گفت:

    سلام

    من بخاطر کوچولوهام مجبورم 10 کیلویی بخرم و یک بسته 10 کیلویی هیر اند اسکین خریدم که زیپ نداره فکر کردم بخاطر 10 کیلویی بودنش هست بنظرتون تقلبیه؟ البته 10 کیلو هم از مدل فیت خرید کردم از یه فروشگاه دیگه و اونم زیپ نداشت یعنی هر دوشون تقلبیه؟

    1. پریسا گفت:

      سلام خیر ۱۰ کیلویی ها زیپ کیپ ندارن اصلا ۱۵ کیلویی ها هم بالاش حالت دوخت داره و زیپ ندارد

  7. سپیده گفت:

    سلام. اگر ک ممکنه درمورد زیپ لاک محصولات رویال کنین بیشتر توضیح بدید. متوجه نشدم چطور خاص هستن

  8. سارا بیگی گفت:

    سلام. من یه بسته رویال هپاتیک سگ ۶ک از یک فروشگاه دیگه خریدم ولی بالای بسته نه خط چین داره و نه زیپ کیپ. ایا میشه؟ حتی بسته یک ونیم ک هم خط چین و زیپ کیپ داره!!!! ممنون میشم حتی الامکان زودتر پاسخ بدین

  9. بهاره گفت:

    سلام من غذاي رنال رويال كنين بايد به سگم بدم تا حالا دوتا بسته مصرف كردم كه از شهر خودمون شيراز تهيه كردم اين سري از تهران خريدم و شروع كردم به سگم دادم
    فقط يه مورد ذهن من رو خيلي درگير كرده اينكه غذا فوق العاده چربه به حدي كه ته ظرفي كه درونش نگه ميدارم لايه ي نازكي روغنه ولي همون بو و شكل ظاهري غذاي قبلي رو داره
    ميخواستم علتش رو بدونم چرا اينجوريه با اينكه همه مشخصات اصل بودن رو داره و همينطور تاريخ
    ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد،.

  10. سجاد گفت:

    سلام منم رویال مادر اند ببیبی ده کیلویی گرفتم خیلی چربه اولین بارم هم هست که گرفتم عادیه یا نه بچه هام اذیت میشن

    1. دکتر مهر گفت:

      سلام بله عادیه این غذا درصد چربی بالایی داره

  11. سعیده گفت:

    سلام فرمودید رویال چرب هستش چربی حیوانی هست درسته؟ اذیت نمیکنه بچه مون رو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =