آموزش و نگهداری گربه

چگونه گربه خود را برای برخورد با نوزاد تازه متولد شده آماده کنید

 ملاقات گربه با نوزاد
4.1/5 - (18 امتیاز)

برخورد گربه با نوزاد ممکن است مشکل ساز باشد. اگر شما در منزل خود گربه دارید و به زودی صاحب فرزند می شوید، بهتر است تدابیر لازم را انجام دهید.

امروزه بسیاری از افراد به نگهداری از حیوانات خانگی علاقمند هستند. از طرف دیگر در هر خانواده ممکن است شاهد تولد فرزند باشید. در صورتی که تدابیر لازم برای رویارویی گربه و نوزاد صورت نگیرد، ممکن است دردسرهایی را به دنبال داشته باشد.

اما اگر در این خصوص اطلاعات لازم را کسب نمایید و به کار گیرید، نه تنها می توانید از گربه و فرزند خود به صورت همزمان نگهداری کنید، بلکه آن ها می توانند رابطه خوب و دوستانه ای با یک دیگر برقرار کنند.

در ادامه ی این مقاله 5 نکته ای که در این خصوص اهمیت بیشتری دارد را توضیح داده ایم. با رعایت این نکات می توانید برخورد گربه با نوزاد خود را بدون استرس و به خوبی برگزار کنید.

با رعایت نکات لازم رابطه ی گربه و نوزادتان را به بهترین شکل رقم بزنید.

با رعایت نکات لازم رابطه ی گربه و نوزادتان را به بهترین شکل رقم بزنید.

5 نکته برای والدینی که منتظر تولد نوزاد خود هستند

نظریه ها و تمرین های زیاد و مختلفی برای برخورد گربه با نوزاد ها وجود دارند. توصیه ما به شما این است که تا حد امکان مقاله ها و تحقیقات مختلف را مطالعه کنید و اطلاعات بسیاری را جمع آوری کنید، سپس بهترین تصمیم را برای خود و خانواده ی خود بگیرید.

کوتاهی در این امر می تواند عواقب جبران ناپذیری به بار آورد. به همین دلیل تمام تلاش خود را انجام دهید تا مجبور نشوید از نگهداری گربه ی خود صرف نظر کنید. در اینجا چند ایده به شما می دهیم تا بتوانید تغییر جدید را به بهترین شکل مدیریت کنید.

1. قبل از برخورد گربه با نوزاد یک چک آپ دامپزشکی انجام دهید

پیش از تولد فرزند و معرفی نوزاد به گربه، مطمئن شوید که گربه ی شما توسط یک دامپزشک چک آپ کامل شده و واکسیناسیون آن به طور کامل انجام شده باشد. برخی بیماری ها ممکن است از گربه به انسان منتقل شوند، بنابراین توجه داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. این کار بسیار ضروری است لطفا در انجام آن کوتاهی نکنید.

حتی اگر گربه ی شما به ظاهر کاملا سالم باشد، انجام یک چک آپ توسط دامپزشک همیشه ایده ی خوبی است. دامپزشک می تواند مشکلات پزشکی را تشخیص داده و توصیه های لازم را به منظور پیشگیری به شما پیشنهاد دهد. پیش از آن که مشکلی ایجاد شود، بهتر است آن را پیش بینی کنید.

پیگیری سلامت گربه ی شما پیش از آنکه مسئولیت بچه اضافه شود، می تواند در آینده استرس شما را به شدت کاهش دهد.

پیش از برخورد گربه با نوزاد حتما گربه ی خود را چک آپ کنید.

پیش از برخورد گربه با نوزاد حتما گربه ی خود را چک آپ کنید.

2. در مورد مسئولیت ها در رابطه ی خود صحبت کنید

نگاهی به رابطه ی خود با گربه تان بیاندازید. اگر مسئولیت گربه با شماست و انتظار می رود که مسئولیت بچه هم با شما باشد، شاید بهتر باشد همسرتان را تشویق کنید که نقش موثرتری در نگهداری از گربه ایفا کند. این که همه ی مسئولیت های گربه و نوزاد تنها با شما باشد، ممکن است خسته کننده باشد.

برای این کار بهتر است همسرتان را تشویق کنید تا رابطه ی بهتری با گربه برقرار کند تا گربه ی شما با آمدن بچه احساس طرد شدگی نداشته باشد. همچنین به همسرتان بازی ها و اسباب بازی های محبوب گربه تان را معرفی کنید و بگویید از چه چیزهایی بدش می آید.

آنها را گاهی با هم تنها بگذارید. این کار به آنها کمک می کند که رابطه ی بهتری برقرار کنند و برای زمان هایی که شما در دسترس نیستید آمادگی داشته باشند.

همچنین می توانید با تقسیم وظایف کودک خود، کار را سبک تر کنید. همکاری در این مورد بسیار کارآمد است و سبب می شود هیچ یک از زوجین احساس خستگی خیلی زیادی پیدا نکند.

3. کسانی که بچه دارند را به خانه ی خود دعوت کنید :

اگر فامیل یا دوستانی دارید که بچه دارند آن ها را به منزل خود دعوت کنید. این کار به شما این شانس را می دهد که گربه ی خود را با ظاهر، صدا و بوی بچه آشنا کنید. این آشنایی او را برای ورود نوزاد به محل زندگی اش و رویارویی گربه و نوزاد آماده می کند.

همچنین این کار به شما کمک می کند که خانه ی خود را برای بچه ایمن و بی خطر کنید و معرفی نوزاد به گربه را تا حدودی انجام دهید و باعث احساس راحتی میان آن ها شوید.

4. پیش از تولد نوزاد مرزها را مشخص کنید

اگر گربه ی شما اجازه ندارد که به داخل اتاق نوزاد برود، شما باید پیش از تولد نوزاد درب اتاقش را ببندید. اجازه دهید که گربه ی شما بفهمد که اجازه ی ورود به برخی قسمت های خانه را ندارد تا پس از تولد نوزاد این کار را انجام ندهد.

گربه ی شما هم فضای شخصی خودش را خواهد داشت. شما نباید به فرزند خود اجازه دهید که از درخت گربه بالا رفته یا روی جعبه اش بنشیند، در این حالت گربه ی شما احساس نمی کند که از برنامه ی زندگی شما حذف شده و شما فقط به فرزندتان توجه دارید.

گربه نیز به توجه شما و فضای کافی و حریم شخصی خود نیاز دارد. اجازه ندهید که فرزند و گربه ی شما به حریم یک دیگر آسیب وارد نمایند.

پس از آمدن نوزاد به زندگی، از توجه به گربه غافل نشوید.

پس از آمدن نوزاد به زندگی، از توجه به گربه غافل نشوید.

اگر شما می خواهید که درب اتاق خواب فرزندتان را ببندید و خواب بعد از ظهر را در اتاقش انجام دهید، آن را از هم اکنون تمرین کنید. بعدها بسیار دشوارتر است که یک نوزاد را در تخت خواب بگذارید و همزمان گربه ی عصبانی خود را از اتاق دور نگه دارید.

5. برای اولین دیدار محیطی آرامش بخش فراهم کنید

زمانی که برای اولین بار نوزاد خود را به منزل می آورید، بهتر است به گربه ی خود کمی زمان دهید تا با او ملاقات کند.

در جایی راحت بنشینید و گربه تان را به آنجا صدا کنید. به او جایزه دهید تا به خوبی رفتار کند. اولین برخورد آنها را به آرامی و با جو بسیار آرام و مثبت انجام دهید.

اگر در هنگام معرفی نوزاد به گربه نشانه هایی از استرس را نشان می دهند، آنها را از هم دور کرده و پس از مدتی دوباره با هم رو به رو کنید. بگذارید این کار به آرامی انجام شود. ممکن است قدری زمان بر باشد.

چند ایده دیگر هم هستند که به شما و خانوادتان کمک می کند که سازگاری بهتری برای نوزادتان فراهم کنید این است که به همه عشق بورزید و به خوبی استراحت کنید. در این صورت همه چیز به خوبی انجام خواهد شد.

هر گونه استرس و اضطراب در شما، جو خانه را بیشتر متشنج کرده و می تواند اوضاع را بدتر کند. خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید و اجازه دهید با گذشت زمان و صبوری، همه چیز به روال طبیعی خود پیش رفته و درست شود.

شناخت نژاد های گربه :

انواع مختلف نژاد های گربه از لحاظ ویژگی های ظاهری و رفتاری با یک دیگر تفاوت دارند. می توانید با کلیک بر روی شناخت نژاد های گربه اطلاعات لازم در مورد انواع آن ها را کسب نمایید.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=17078

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =