شناخت بیماری ماهی

بیماری ساپرولگنیا ماهی

بیماری قارچی ساپرولگنیا ماهی
3.5/5 - (2 امتیاز)

قارچ ساپرولگنیا انگل خارجی تخم و ماهی های بزرگ تر می باشد. رویش آن مانند تارهای پنبه بر روی بدن ماهی یا تخم های آن ها است.

شناخت :

قارچ ساپرولگنیا انگل خارجی تخم و ماهی های بزرگ تر می باشد. رویش آن مانند تارهای پنبه بر روی بدن ماهی یا تخم های آن ها می باشد.
نکته قابل توجه این که اسپور این قارچ در همه جا وجود دارد و تا زمانی که روی سطح تخم و یا روی سطح بدن ماهی خراشی ولو خیلی ریزایجاد نشده باشد , تخم و یا اسپور آن نمیتواند روی سطح سالم تخم و یا بدن ماهی رشد نماید.

علائم :

رویش آن همانند تارهای پنبه روی یک یا چند نقطه بدن و یا تخم است. در مواقعی که ضربه ای به بدن ماهی وارد شده باشد, امکان رشد این قارچ در محل ضرب دیده وجود دارد.
ماهی آلوده اگر در شرایط نامناسب نگهداری شود, زخم های روی بدن آن ممکن است از پوششی کپسول مانند احاطه گردد و ماهی در چنین حالتی ممکن است مدت ها به حیات خود ادامه دهد.

درمان :

برای مداوای آن در ماهی ها میتوان محل آلوده را با محلول 5 درصد بلودومتیل و با استفاده از یک گوش پاک کنبصورت رنگ آمیزی کردن آغشته نمود.
پس آن بایستی تمام آب آکواریم را با یک گرم دی کرمات پتاسیم در هر 35 لیتر آب ضدعفونی نمود. پس از اتمام کامل مداوا در طول یک هفته, بایستی کل آب آکواریم عوض شود.

دارو های مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=9333

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + شش =