شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد ترینگ واکر کونهوند

ترینگ واکر کونهوند
5/5 - (1 امتیاز)

ترینگ واکر کونهوند سگی دوست داشتنی و فعال است که دارای موهای کم و نرمی می باشد. این سگ تمایل زیادی به بازی کردن دارد.

بعضی از این ترینگ واکر کونهوند، خجالتی می باشند و بعضی از آنها با اعتماد به نفس هستند . این سگ های کوتاه با پوست روشن دیده می شوند و علاقه و شوق زیادی برای شکار دارد. همه این نژاد سگ ها به ورزش نیاز دارند و باید آموزش ببینند.

بررسی نموداری نژاد ترینگ واکر کونهوند

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی

تاریخچه

این نژاد جزو فاکس هاند انگلیسی بوده و در گذشته به عنوان کونهوند انگلیسی دسته بندی شده است. ترینگ واکر نام خود را از دنبال کردن دیگران گرفته که آن را سریع تر از سایر کونهوندها انجام می دهد و طرف مقابل خود را در تنگنا (treeing) نگه می دارد. کلمه ی واکر در نام این سگ نیز از نام کنتوکیان جان واکر گرفته شده که به پیشرفت این نژاد کمک شایانی کرده است.

ابعاد و وزن

وزن در نرها: (۲۳-۴۰) کیلوگرم

وزن در ماده ها: (۲۳-۴۰) کیلوگرم .

ارتفاع در نرها: (۵۵-۶۸) سانتی متر

ارتفاع در ماده ها: (۵۰-۶۳) سانتی متر.

شخصیت

این سگ شکاری به صورت تند، کوتاه و شفاف پارس می کند و تمایل زیادی به شکار کردن دارد. ترینگ واکر کونهوند ها شخصیت های متفاوتی دارند آنها علاقه زیادی به بیرون رفتن دارند .بعضی از آنها خجالتی و بعضی یک نگهبان واقعی اند . مانند هر سگ شکاری دیگر، ترینگ واکر نیز به صبر، تربیت مداوم و تمرینات روزانه ی فراوان نیاز دارد.

گالری عکس

ترینگ واکر کونهوند Treeing Walker Coonhound

بهداشت و بیماری

ترینگ واکر کونهوند عموما از سلامتی خوبی برخوردار است و باید از نظر دیسپلازی نشیمنگاه و آنومالی چشم ها چک شود. گوش هایش باید تمیز شوند و بررسی شود که کنه روی آن ها قرار نگرفته باشد. تمیز کردن گوش ها به میزان حداقل هفته ای یک بار کمک می کند که از ایجاد بیماری های گوش پیشگیری کنید.

همچنین دندان های سگ باید دو تا سه بار در هفته برای پیشگیری از عفونت لثه و هم چنین از بین رفتن بوی بد دهان و حذف باکتری های داخل دهان ، مسواک زده شود.

تغذیه

غذای بکیفیت و خوب ترینگ واکر کونهوند در روز دوبار باید به او داده شود ، این غذا می تواند غذای صنعتی و یا غذای خانگی تایید شده توسط دامپزشک باشد. رژیم غذایی باید متناسب با سن این سگ انتخاب شود. سگ شکاری که فعال نباشد ممکن است دچار اضافه وزن شود، بنابراین صاحبان سگ ها باید مراقب کالری مصرفی و وزن آن ها باشند. جایزه دادن در تربیت سگ مهم است اما زیاده روی در آن ممکن است باعث چاقی شود. اگر در مورد وزن سگ خود نگران هستید می توانید با دامپزشک مشورت کنید. آب تمیز و تازه باید همیشه در دسترس ترینگ واکر کونهوند قرار داشته باشد.

ترینگ واکر کونهوند Treeing Walker Coonhound

رسیدگی و آراستن

این سگ در سه رنگ سفید براق با لکه های سیاه و قهوه ای مایل به زرد و یا سیاه و سفید با خال های سفید و قهوه ا ی مایل به زرد، دیده شود. ترینگ واکر نیاز کمی به آراسته شدن دارد. موهای کوتا و نرمی دارد که آلودگی را جذب نمی کند و تنها به حمام معمولی نیاز دارد که ظاهر زیبایش حفظ شود. خشک کردن این سگ با حوله مرطوب باعث براق شدنش بدنش می شود. ناخن هایش باید چند هفته یک بار کوتاه شود، ناخن بلند باعث ایجاد ناراحتی و یا ایجاد خراش روی بدنش می شود. گوش های ترینگ واکر باید مرتبا تمیز شده و چک شود که دچار بیماری گوش نشده باشد.

محل نگهداری

این نژاد علاقه زیادی به بازی و دویدن در فضای باز را دارد بنابراین برای نگهداری در  آپارتمان مناسب نیست و کلافه و غیر قابل کنترل می شود .توصیه می شود برای نگهداری از این سگ باید حداقل یک حیاط کوچک را داشته باشد .

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=13581

1 دیدگاه در “سگ نژاد ترینگ واکر کونهوند

  1. سوگند ارغوانی گفت:

    سایتتون عالیه
    من همیشه پستاتونو دنبال میکنم
    لطفا وسایل ضروری سگم بفروشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 11 =