شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد جرمن شورت هیرد پوینتر

جرمن شورت هیرد پوینتر
4.5/5 - (2 امتیاز)

جرمن شورت هیرد پوینتر یکی از سگ های شکاری مورد علاقه مردم می باشد این سگ بسیار وفادار بوده و آموزش های خود را به خوبی یاد می گیرد .

جرمن شورت هیرد پوینتر یک سگ مهربان و یک همدم خوب است .این سگ انرژی زیادی در ورزش و انواع بازی بر روی زمین یا آب دارد. نگهداری و مراقبت از این سگ شکاری آسان است.

بررسی نموداری نژاد جرمن شورت هیرد پوینتر

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
جرمن شورت هیرد پوینتر German Shorthaired Pointer

دانستنی های نژاد

  • ژرمن پوینتر سگ پرانرژی و فعالی است. که باید روزانه بدون محافظ گردن ورزش کند وگرنه عصبی می شود. این سگ حداقل یک ساعت در روز باید ورزش شدید داشته باشد.
  • جرمن شورت هیرد پوینتر به هیچ عنوان تنهایی بلند مدت را دوست ندارد و باید با مردم باشد.
  • ماده ی این سگ به خوبی از توله های خود نگهداری می کند.
  • وقتی می خواهید یک سگ خوب و سالم بخرید به هیچ عنوان از صاحب هاب بی مسئولیت و فروشگاه حیوانات خانگی نامعتبر تهیه نکنید بلکه از جایی خریداری کنید که آزمایشات لازم را برای سلامتش روی آن انجام داده اند.

ابعاد و وزن

وزن در نرها: (۲۸-۳۵) کیلوگرم.

وزن در ماده ها: (۲۳-۳۰) کیلوگرم.

ارتفاع در نرها: (۵۸-۶۳) سانتی متر.

ارتفاع در ماده ها: (۵۳-۵۸) سانتی متر.

گالری عکس

جرمن شورت هیرد پوینتر German Shorthaired Pointer

بهداشت و بیماری

جرمن شورت هیرد پوینتر مو کوتاه سگ هایی هستند که نسبت به دیگر نژادها کمتر در معرض بیماری قرار می گیرند و می توان گفت سگ های نسبتا سالمی هستند. اما گاهی ممکن است که دچار بعضی بیماری ها شوند. به همین علت بهتر است در مورد بیماری های ممکن اطلاعات کافی داشته باشید.

  • بیماری دیسپلازی مفصل ران:در این بیماری نسبت استخوان ران به مفصل متناسب نمی باشد و به صورت چسبیده است. این بیماری ارثی است ولی عوامل محیطی و رژیم غذایی روی آن اثر می گذارد یک سگ مبتلا به این بیماری می تواند زندگی عادی داشته باشد ولی بعضی از این سگ ها باید جراحی شوند.اگر شما می خواهید یک توله سگ تهیه کنید حتما بررسی کنید که پدر مادر او بیماری نداشته باشند.
  •  بیماری سرطان: اگر سگ دچار زخم تورم غیر عادی و دردو خونریزی شد که بهبود پیدا نمی کرد دچار سرطان شده است و راه درمان آن جراحی و شیمیدرمانی است.
  • بیماری لنف ادم: در این بیماری بافت از تجمع مایعات متورم می شود این یک اختلال در دریچه لنفاوی می باشد که در این حالت مجاری لنفاوی مسدود می شود و یا پیچ می خورد.
  • بیماری آنتروپیون:وقتی که مژه به داخل چشم برگردد و باعث سوزش و عفونت می شود.که معمولا با جراحی خوب می شود.
  • بیماری فون ویلبراند: این بیماری باعث خونریزی نسبتا شدید می شود که باید قبل از جراحی آزمایش خون انجام شود این بیماری ارثی می باشد.
  • اتساع معده و ولولوس : همان نفخ کردن معده است که عوامل به وجود آمدن آن سریع غذا خوردن و حجم بالا غذا خوردن است . نباید به مقدار زیاد آب پس از غذا خورده شود .شانه هایی که متوجه می شوید سگ شما دچار این بیماری شده است سرازیر شدن آب دهن بیش از حد ممکن است و یا اغ زدن بدون تهوع می باشد .باید در این صورت سگ را به دامپزشک ببرید .سگ در این حالت بسیار بی حال و ضعیف و افسرده می شود.

تغذیه

در روز دو وعده به میزان 2 تا 3 پیمانه غذای با کیفیت به این سگ بدهید.

نکته :یک سگ بالغ با توجه به میزان فعالیت و سوخت و ساز بدن خود غذا مصرف می کند به این نکته توجه داشته باشید که هرچه قدر غذای سگ شما با کیفیت تر باشد زودتر سیر می شود و هم چنین سگ خود را عادت دهید که دو بار در روز غذا مصرف کنند نه این که کل غذا را در اختیار سگ قرار دهید.

اگر احساس کردید که سگ شما اضافه وزن دارد، می توانید با استفاده از دست او را آزمایش کنید. دست خود را روی کمر سگ قرار دهید. اگر به آسانی قادر به لمس دنده های سگ بودید، به این معنی است که او اضافه وزن ندارد. اما اگر نتوانستید به راحتی دنده هایش را لمس کنید بهتر است در غذا دادن به او دقت کنید. در دو وعده ی غذایی به او غذا دهید اما مقدار غذایش را اندازه گیری کنید و کنترل شده سگتان را تغذیه کنید.

جرمن شورت هیرد پوینتر German Shorthaired Pointer

رسیدگی و آراستن

موی ژرمن پوینتر، ضخیم، ضدآب و کوتاه است که کمی در قسمت زیرین دم و لبه های عقب، بلندتر است. موی روی سر، نرم تر، نازک تر و کوتاه تر است.رنگ  ژرمن پوینتر جگری یک دست یا ترکیبی از جگری و سفید می باشد.

موی این سگ به راحتی اصلاح می شود و کوتاه است .هفته ای یک بار موهای اورا برس بکشید .این سگ تنها در صورت لزوم باید حمام شود. او باید پس از حمام برای جلوگیری از سرماخوردگی  به طور کامل خشک شود. گوش سگ باید در هفته برای قرمزی یا بوی بد، که می تواند عفونت را نشان می دهد بررسی شود.تا در صورت مریضی سریع به آن رسیدگی شود.

محل نگهداری

نژاد جرمن شورت هیرد پوینتر را نمی توانید در آپارتمان نگهداری کنید این سگ به دلیل انرژی و جنب و جوش زیادی که دارد باید در فضای آزاد قرار بگیرد در غیر این صورت غیر قابل کنترل می شود این سگ عاشق دویدن است.

سازگاری

این سگ با کودکانی که با آنها بزرگ شده اند می تواند ارتباط برقرار کند .انها انرژی زیادی دارند پس با کودکان فعال رابطه خوبی برقرار می کنند.

مثل هر نژاد سگ دیگر باید به کودکان خود یاد دهید که چگونه سگ را لمس کنند و یا با آن ها بازی کنند و همچنین به آنها بگویید که هیچ وقت در موقع خواب سگ و یا غذا خوردن آنها مزاحمت ایجاد نکنند کودکان به سگ در حال آموزش به هیچ عنوان غذا ندهند.

این سگ در کل حالت تهاجمی نسبت به سگ های اطراف خود نشان نمی دهد ولی نسبت به سگ های کوچکتری که بازی می کنند حالتش تهاجمی می شود .با آموزش دادن به این سگ می توانید رابطه ی خوبی بین آنها و حیوانات دیگر برقرار کنید

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=13690

1 دیدگاه در “سگ نژاد جرمن شورت هیرد پوینتر

  1. نوروزی گفت:

    Obohati dare😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شش =