ماکیان

مهم ترین نکاتی که قبل از خرید مرغ عشق باید به آن توجه کنید

خرید مرغ عشق
4.1/5 - (9 امتیاز)

خرید مرغ عشق و نگهداری از آن، به شرایطی نیاز دارد که در صورت عدم رعایت آن ها، مشکلاتی به وجود می آید. در ادامه توضیحات لازم را ارائه می دهیم.

مرغ عشق که نام دیگر آن پاراکیت (Parakeets) است، به ارقام متنوع و گوناگونی از طوطی ها گفته می شود. پراکندگی این پرنده کوچک و زیبا در تمام نقاط آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و استرالیا می باشد. از مشهورترین گونه های مرغ عشق، مرغ عشق معمولی یا مرغ عشق استرالیایی است که در زبان انگلیسی به آن budgie می گویند.

زیست گاه اصلی مرغ عشق معمولی یا همان استرالیایی، همان طور که از نامش پیداست استرالیا می باشد. در استرالیا، این پرنده budgerigar نام دارد که معنی آن، پرنده ی خوب است. انتقال مرغ عشق از استرالیا به سایر نقاظ جهان، برای اولین بار در سال 1840 صورت گرفت. در آن سال، تعدادی مرغ عشق از استرالیا به انگلستان، انتقال داده شده و در آن سرزمین تکثیر شده و به سرعت شهرت پیدا کردند.

مرغ عشق هایی که امروزه در جهان دیده می شود، حاصل تکثیرهایی است که از مرغ عشق های استرالیایی صورت گرفت و به سایر کشورها از جمله انگلستان انتقال داده شد.

خرید مرغ عشق

مرغ عشق استرالیایی یا مرغ عشق معمولی

ویژگی ها و نیازهای مرغ عشق

در صورتی که مرغ عشق سالم باشد و در شرایط مساعدی نگهداری شود، حدودا 12 سال عمر می کند. اگر این پرندگان را به صورت تکی نگهداری کنید، می توانند بسیار سرگرم کننده باشد. مرغ عشق دوست خوبی برای شما خواهد بود. اما وقت و توجه نسبتا زیادی را می طلبد. اگر شخصی زمان لازم برای سرگرم کردن و بازی کردن با مرغ عشق را نداشته باشد، بهتر است حداقل یک جفت خریداری کند. بدین ترتیب آن ها با یک دیگر سرگرم می شود و وقت زیادی از شما نمی گیرند. حتی می توانید تعداد بیش تری مرغ عشق داشته باشید.

اگر قصد دارید از مرغ عشق خود یک همراه صمیمی و عضوی جدید و خون گرم برای خانواده خود بسازید، باید به یاد داشته باشید که این پرنده زیبا و دوست داشتنی نیز نیازهای خاصی دارد که باید برآورده شود. به سخن دیگر، در صورتی که می خواهید مرغ عشق با شما صمیمی باشد و هر گاه که مایل بودید، شما را سرگرم کرده و همراه خوبی باشد، شما هم باید دوست خوبی برایش باشید. برای این کار باید نیازهای پرنده مانند نیازهای عاطفی آن را به خوبی تأمین کنید.

مرغ عشق ها به محبت و عشق ویژه ای نیاز دارد. این پرندگان علاقه دارند که شما با آن ها رابطه دوستی عمیقی برقرار کنید. همچنین لازم دارند که آزادی پرواز داشته باشند. شاخه هایی برای بالا رفتن، مخفی شدن و بازی کردن داشته باشند. چیزهایی در اختیار آن ها قرار داشته باشد که بتوانند آن را بجوند. اسباب بازی هایی برای سرگرمی و بازی کردن روی زمین داشته باشند. همان طور که می بینید، این پرنده نیز بر خلاف آن چه به نظر می رسد، نیازهای متعددی دارد که اگر برآورده نشوند، افسرده خواهد شد.

خرید مرغ عشق

مرغ عشق به اسباب بازی برای سرگرمی نیاز دارد.

خرید یک جفت مرغ عشق

اگر وقت بازی کردن و ایجاد سرگرمی برای این پرنده را ندارید، به هیچ وجه یک عدد مرغ عشق خریداری نکنید. در این صورت حتما یک جفت یا چند عدد مرغ عشق داشته باشید. بدین صورت آن ها با یک دیگر سرگرم می شوند و از افسردگی جلوگیری خواهد شد. همچنین دیگر وقت زیادی از شما نمی گیرند. همین که دان و آب را تعویض کنید و نیازهای حیاتی اولیه را تامین کنید، کافی است. مرغ عشق ها به خوبی با یک دیگر سرگرم خواهند شد.

خرید مرغ عشق

اگر زمان کافی برای سرگرم کردن مرغ عشق را ندارید، یک جفت تهیه کنید.

نکاتی که قبل از خرید باید مورد توجه قرار دهید

  1. طول عمر مرغ عشق استرالیایی یا همان معمولی حدود 12 تا 14 است. آیا می توانید 12 سال توجه خود را از مرغ عشق کم نکرده و از او مراقبت کنید؟
  2. قفس مرغ عشق به محل مناسبی نیاز دارد که در آن جا قرار داده شود. آیا این مکان را در اختیار دارید؟
  3. برخی از مرغ عشق ها دارای اخلاق های ویژه ای از جمله حجالتی و گوشه گیر بودن هستند. آیا با این موضوع مشکلی ندارید؟
  4. در طول روز زمان کافی برای رسیدگی و سرگرم کردن مرغ عشق دارید؟
  5. اگر شما نباشید شخص دیگری در منزل هست که به مرغ عشق آب و دان بدهد و برای او وقت بگذارد ؟
  6. اگر حیوان دیگری در منزل دارید، آیا می توانید آن ها را طوری آموزش دهید که با مرغ عشق رفیق شوند؟ به طور مثال سگ قابلیت یادگیری بالایی دارد و می تواند دوست خوبی برای پرنده کوچک و زیبای شما باشد. اما برعکس گربه، نمی تواند با پرنده دوست باشد و ممکن است به او آسیب رسانده و یا حتی مرغ عشق را بخورد.
  7. اگر می خواهید برای کودک خود مرغ عشق تهیه کنید باید توجه داشته باشید که بچه ها نمی توانند مراقب خوبی برای حیوانات باشند. پس نگهداری از آن ها نیازمند توجه و رسیدگی خود شما نیز می باشد. آیا می توانید توجه لازم را داشته باشید؟
  8. پر و ذرات ریز بدن پرنده می توانید آلرژی زا باشد. آیا در منزل شما کسی به پر حساسیت ندارد؟
  9. آیا توان پرداخت سایر هزینه های مرغ عشق از قبیل تامین غذا، دارو، دامپزشک و غیره دارید؟ توجه داشته باشید که نگهداری از هر پرنده و حیوانی علاوه بر تامین غذا، شامل موارد دیگری نیز خواهد بود.
  10. آیا می دانید چه خطراتی در منزل وجود دارد که مرغ عشق را تهدید می کند؟
خرید مرغ عشق

مرغ عشق

خرید مرغ عشق :

برای خرید مرغ عشق به فروشندگان یا تکثیر کنندگان معتبر مراجعه کنید. مهم ترین نکته ای که برای خرید باید مد نظر قرار بدهید، سالم و سرزنده بودن پرنده است. جنسیت عامل مهمی در انتخاب نیست. در صورتی رنگ و سلامت مرغ مورد عشق مورد تایید شما باشد، جنسیت اهمیت چندانی ندارد. چرا که مرغ عشق های نر و ماده توانایی ها و طول عمر یکسانی دارند.

اما در صورتی که قصد تکثیر داشته باشید و مرغ عشق را برای سرگرمی نمی خواهید، جنسیت عامل تعیین کننده ای است. در آن صورت باید مرغ عشق را به صورت جفت نر و ماده تهیه کنید تا قابلیت تکثیر وجود داشته باشد. بهترین سن برای خرید و تعلیم مرغ عشق، سن 5 هفتگی می باشد. در این زمان مرغ عشق در بالاترین میزان یادگیری خود قرار دارد و به سرعت به محل زندگی جدید و منزل شما عادت می کند.

خرید مرغ عشق

قبل از خرید مرغ عشق مطالعه و تحقیق کافی داشته باشید.

مطالعه و تحقیق قبل از خرید الزامی است

برای داشتن مرغ عشق سالم بهتر است از خریدن مرغ عشق های غیر فعال، کسل، ژولیده، بی حال، خمیده، مبتلا به اسهال و آن هایی که چشمانی براق ندارند، اجتناب کنید. مرغ عشق سالم چشمانی براق دارد، آب ریزش ندارد و بی حال نیست. پر و بال و پاهای مرغ عشق باید فاقد هر گونه عیب و ایرادی باشد. از دیگر نشانه های سلامتی منقار پرنده است. منقار باید حالتی کاملا طبیعی داشته باشد.

توجه داشته باشید که کسب اطلاعات، خواندن مقالات و کتاب ها، قبل از خرید پرندگان زینتی الزامی است. متاسفاته در ایران مردم معمولا پس از خرید پرنده، به خریدن کتب و خواندن مقالات می پردازند. بهتر است قبل از تهیه اطلاعات لازم در خصوص سلامتی، سن، جنسبت و سایر ویژگی ها داشته باشید که خریدی مطمئن و ایمن انجام دهید.

 

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=35855

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =