شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد دندی دینمنت تریر

دندی دینمنت تریر
4.3/5 - (3 امتیاز)

دندی دینمنت تریر سگی دوست داشتنی می باشد که عاشق شکار سمور است این سگ باهوش را به راحتی می توان درخانه و آپارتمان نگهداری کرد.

بررسی نموداری نژاد دندی دینمنت تریر

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
دندی دینمنت تریر Dandie Dinmont Terrier

دانستنی های نژاد

  • با چاق شدن دندی دینمنت تریر مشکلاتی نیز به همراه دارد برای جلوگیری از اضافه وزن و چاق شدن سگ باید به خورد و خوراک آن نظظارت و دقت کنید.
  • برای آموزش دادن به این سگ ها جعبه آموزش توصیه می شود زیرا که آن ها کمی لجباز هستند.
  • این سگ ها صدای بلندی دارند و در مقابل غریبه ها از شما نگهبانی کرده و پارس می کنند با آموزش دادن به آن ها می توان آن ها را کنترل کرد.
  • سگ های تریر معمولا به تعقیب پرندگان و خرگوش ها و هم چنین سگ و گربه می پردازند. برای مراقبت از او در بعضی مکان ها ، به گردنش غلاده ببندید.
  • این سگ به دلیل اندازه کوچکش ، خطر او را تهدید می کند و ممکن است دزدیده شود برای همین بایدبه خوبی از آن مراقبت کنید.
  • این نژاد سگ ، یک نژاد کمیاب محسوب می شود بنابراین در خرید آن دقت کنید.
  • اگر می خواهید یک سگ از این نژاد تهیه کنید حتما از جای معتبر که مطمن هستید آزمایش های لازم را روی آن انجام داده اند تهیه کنید و هیچ گاه از یک صاحب بی مسئولیت سگ را نخرید.

ابعاد و وزن

وزن در نرها: (۹-۱۲) کیلوگرم.

در ماده ها: (۹-۱۲) کیلوگرم.

ارتفاع در نرها: (۲۰-۲۷)سانتی متر.

در ماده ها: (۲۰-۲۷) سانتی متر.

گالری عکس

دندی دینمنت تریر Dandie Dinmont Terrier

بهداشت و بیماری

دندی دینمنت تریر به طور کلی سگی سالم می باشد ولی باید از او مراقبت های لازم را انجام داد . این سگ ممکن است به بیماری های زیر دچار شود.

  • گلوکوم: گلوکوم یک نوع بیماری چشم محسوب می شود که در آن فشار چشم بالا می رود و اگر به موقع به آن رسیدگی نشود ممکن است چشم های سگ کور شوند . توجه داشته باشید که اگر چشم های سگ قرمز شد و یا حس کردید که سگ دچار دوبینی شده است و یا این که دندی چشمان خود را زیاد مالش می دهد سریعا به دامپزشک مراجعه کنید. این بیماری به شبکیه و عصب های چشم آسیب وارد می کند پس مراجعه به دامپزشک امری ضروری می باشد.
  • کنه: دندی دینمنت تریر بزرگسال و توله بیشتر از سگ های دیگر دچار کرم های کنه می شود این کنه ها باعث خارش و تیرگی آن منطقه می شو و هم چنین بتعث قرمزی پوست می شود که با مراجعه به دامپزشک می توان از شر این کنه ها خلاص شود . به بهداشت این سگ توجه زیادی داشته باشید.
  • مشکلات ستون فقرات: این مشکل در بسیاری از سگ ها رخ می دهد توجه داشته باشید که اگر سگ قصد داشت که از جای بلند بپرد ، او را منصرف کرده و یا این که به او کمک کنید این کار را انجام دهد ، تا دچار آسیب در ناحیه ستون فقرات نشود.
  • صرع: گاهی ممکن است سگ شما دچار صرع شود از علائم این بیماری می توان از دست دادن تعادل ، استفراغ ، و تشنج اشاره کرد دقت کنید که با دیدن این علائم دندی را نزد دامپزشک ببرید. تا درمان را شروع کند.

تغذیه

توصیه می شود روزانه ۱ تا ۱.۵ پیمانه از غذای با کیفیت سگ را در دو وعده ی غذایی مشخص شده به او بدهید . توجه داشته باشید که هر چه کیفیت غذا بالاتر باشد سگ ها دیر تر گرسنه می شوند و هم چنین میزان غذایی که به آن ها می دهید باید با توجه به وزن سن و سوخت و ساز بدن باشد هم چنین مقدار غذا ، به میزان فعالیت سگ نیز بستگس دارد طوری که هر چه فعالیت بیشتر باشد غذایش زود تر هضم شده و او گرسنه می شود.

به این نکته توجه کنید که غذا دادن به او در دو وعده مشخص شده باشد نه این که کل غذا را در اختیارش قرار دهید. زیرا ممکن است دچار اضافه شود

اگر می خواهید بدانید که سگ شما اضافه وزن دارد و یا خیر ، دست خود را روی پشت او بکشید یعنی از امتداد ستون فقرات رو به پایین ، اگر به راحتی حس شد یعنی اضافه وزن ندارد و سگ شما چاق نیست و اگر به سختی توانستید این کار را انجام دهید بدانید که چاق شده است . در این صورت با رژیم غذایی خاصی برای او در نظر گرفته و فعالیت بدنی او را بالا ببرید و روزانه به بازی و ورزش با او بپردازید.

دندی دینمنت تریر Dandie Dinmont Terrier

رسیدگی و آراستن

این سگ ها دارای دو لایه مو نرم و سخت می باشند . برای آن که موهای آن کمتر ریزش داشته باشد دو تا سه بار در هفته آن را برس بکشید تا موهای مرده آن از بین برود.

ولی در کل می توان گفت ریزش موی این سگ بسیار کم می باشد.

از دیگر موارد نظافت در سگ می توان به مراقبت و کوتاه کردن از ناخن ها و بهداشت دهان و دندان ان نیز اشاره کرد.

بین دو تا سه بار در هفته سعی کنید دندان های او را مسواک بزنید تا بوی بد دهانش از بین رفته و هیچ گاه دچار بیماری دهان و لثه نشود و باکتری های درون دهانش از بین برود.

ناخن های سگ را نیز ماهی یک بار کوتاه کنید تا وقتی برای اسقبال شما می آید آسیبی به بدنتان وارد نکند توجه کنید که ناخن سگ را نباید از ته کوتاه کرد زیرا که باعث خونریزی آن شده و بار بعد به سختی می توان ناخن های سگ را کوتاه کرد زیرا که از این عمل خوشش نمی آید. کوتاه کردن ناخن سگ را از دامپزشک یاد بگیرید.

عادت های سگ خود را زمانی که او یک توله سگ است آموزش دهید. به پنجه های او اغلب رسیدگی کرده زیرا این نژاد در برابر پاهای خود سگی حساس به شمار میرود. در داخل دهان و گوش او را نگاه کنید تا متوجه تمیز بودن آن بشوید نظافت سگ، زمینه را برای آزمایشات دامپزشکی آسان میکند.

همیشه داخل دهان و گوش های سگ خود را نگاه کنید که مبادا دچار التهاب و قرمزی شده باشد بعد از حمام گوش های او را با دستمال جداگانه پاک کنید.

محل نگهداری

این نژاد سگ را می توان به راحتی در خانه نگهداری کرد این سگ ها در محیط خانه بسیار آرام هستند به شرط آن که در روز فعالیت بدنی داشته باشند و در محیط آزاد بازی کرده باشند .

برای نگهداری از آن ها داشتن یک تراس و یا حیاط کوچک کافی است تا بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند.

سازگاری

دندی به راحتی  با حیوانات خانگی دیگر و یا کودکان ارتباط برقرار می کند و یک همراه خوب برای آن ها می باشد.

توجه کنید که این سگ نیز همانند سگ های دیگر ممکن است آسیب رسان باشد پس به کودکان خود نحوه لمس کرد بدن سگ و هم چنین بازی کردن با آن را آموزش دهید و در هنگام غذاخوردن مزاحم او نشوید و هم چنین به فرزندان خود اجازه ندهید که برای سگ در حال آموزش غذا ببرد یا موقع خواب مزاحمش شود . هم چنین در موقع بازی مواظب آن ها باشید. این سگ ها هرگز تنهایی را دوست ندارند. پس هیچ گاه آن ها را به حال خود نگذارید.

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=15323

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =