شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد ردیژن ریدج بک

ردیژن ریدج بک
4.5/5 - (11 امتیاز)

ردیژن ریدج بک سگی با عبهت و باهوش می باشد این سگ در آفریقا به شکارچی و نگهبان خانه شهرت دارد. سطح انرژی این سگ متوسط است.

بررسی نموداری نژاد ردیژن ریدج بک

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
ردیژن ریدج بک Rhodesian Ridgeback

دانستنی های نژاد

  • این سگ عاشق بچه ها می باشد و به راحتی می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند ولی برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود.
  • ردیژن ریدج بک دارای هوش و قدرت بالایی می باشد برای همین برای صاحبانی مفید است که تجربه ی سگ داشتن را دارند و مقتدر هستند.
  • این سگ می تواند با حیوانات خانگی رابطه برقرار کند ولی در بیرون از خانه حتی اگر آموزش دیده باشد ممکن است در برابر حیوانات واکنش نشان دهد.
  • این سگ در صورتی مخرب می شود که خسته باشد.
  • ردیژن ریدج بک را باید در محیطی نگه دارید که نتواند فرار کند.
  • این سگ اگر با شما سازگار باشد آموزش های خود را به خوبی فرا می گیرد اما گاهی بسیار سرسخت می شود.
  • ردیژن ریدج بک در روز نیاز به ورزش و پیاده روی دارد .این سگ را حدود یک ساعت و نیم به فضای آزاد ببرید.
  •  این سگ به راحتی می تواند در آپارتمان زندگی کند ولی بهتر آن است که او را در جایی نگهداری کنید که دارای حیاط باشد او عاشق فضایی برای راه رفتن است.
  • نژاد ردیژن ریدج بک، وقتی پارس می کند که به شما اتفاقی را نشان دهد و یا در مواقعی که بسیار خسته شده است.
  • اگر می خواهید یک سگ تهیه کنید از جایی که آزمایشات لازم را روی آن انجام داده اند و یا یک مرکز خرید حیوانات خانگی معتبر این کار را انجام دهید.

ابعاد و وزن

وزن در نرها: (۴۳) کیلوگرم.

وزن در ماده ها: (۳۵) کیلوگرم.

ارتفاع در نرها: (۶۲-۶۷) سانتی متر.

ارتفاع در ماده ها: (۶۰-۶۵) سانتی متر.

گالری عکس

ردیژن ریدج بک Rhodesian Ridgeback

بهداشت و بیماری

ردیژن ریدج بک در کل سگ سالم و خوبی است ولی مانند سگ های دیگر ممکن است دچار بیماری هایی نیز بشود مانند:

  • بیماری دیسپلازی آرنج: این بیماری مشابه دیسپلازی مفصل ران است. با این تفاوت که در مفصل آرنج رخ می دهد و سبب لنگیدن پاهای جلویی سگ می شود. درمان آن نیز با عمل جراحی، تغذیه ی سالم، کنترل وزن و دارو انجام می شود.
  • بیماری دیسپلازی مفصل ران: این بیماری ارثی است و در طی آن سگ ممکن است در ناحیه ی مفصل ران پاهای عقبی با احساس ناراحتی و درد مواجه شود. دلیلش این است که استخوان ران به مفصل آن به خوبی وصل نشده است و سبب احساس درد می شود. ورم مفاصل هم می تواند این بیماری را هشدار دهد. اما ممکن است علائم دیسپلازی مفصل ران خود را به خوبی نشان ندهند. در هنگام خرید توله سگ از سلامت آن مطمئن شوید و از فروشنده حتما در این باره سوال بپرسید. این بیماری حتی ممکن است در اثر تغذیه ی نامناسب و یا ضربه و صدمه به سگ، ایجاد شود.
  • سینوس درموئید یا Dermoid: این بیماری مادرزادی می باشد که در بعضی از موارد سگ با جراحی بهبود می بابد در این بیماری در امتداد ستون فقرات یک کیست پوستی ایجاد می شود که به پوست نفوذ می کند و به بافت های عضلانی و گاهی به نخاع آسیب می رساند.

تغذیه

در روز دو وعده ی غذایی مناسب به میزان  2 و 3/4 تا 4 و 3/8 به ردیژن ریدج بک بدهید.

به این نکته توجه داشته باشید که میزان اشتها و مصرف غذا در سگ های مختلف، متفاوت می باشد. این میزان بستگی به سن سگ، سوخت و ساز بدن آن، میزان فعالیت و اندازه ی بدن او دارد. به جای این که غذای زیاد و بی کیفیت به آن بدهید، بهتر است از مقدار کمتری غذا که کیفیت بالایی دارد، استفاده کنید.

برای سنجیدن این موضوع که ردیژن ریدج بک شما اضافه وزن دارد یا خیر، می توانید با استفاده از دست خود کمر آن را لمس کنید. اگر به راحتی قادر به لمس دنده هایش بودید یعنی چاق نیست. اما اگر نتوانستید به راحتی دنده هایش را لمس کنید، بهتر است بدانید که مقداری اضافه وزن دارد. در این صورت باید به میزان کنترل شده به او غذا دهید و فعالیت بدنی او را بیشتر کنید.

ردیژن ریدج بک Rhodesian Ridgeback

رسیدگی و آراستن

سگ هایی که در خانه زندگی کنند ریزش موی کمتری نسبت به سگ هایی که در بیرون از خانه زندگی می کنند دارند.موی این سگ ها کوتاه و براق است و به هیچ عنوان بو نمی دهد.

رنگ این نوع سگ ها معمولا گندمی رو به قرمز می باشد بعضی از این نوع سگ ها بر روی پوزه، گوش و یا اطراف چشم هایشان رنگ سیاه و سفید دارند.

یکی از ویژگی های بارز این سگ، کاهش تدریجی موی خط الراس در پشت آن ها، در جهت مخالف بقیه رویش ها و دقیق در پشت شانه می باشد. دو حلقه از مو در خط الراس در مقابل یک دیگر قرار دارند که به آن ها تاج می گویند.

این سگ خرج خیلی کمی دارد و باید هفته ای یک یا دو بار موهای او را برس بکشید و بدنش را با دستمال مرطوب پاک کنید.

سعی کنید برای عدم رشد باکتری ها، بیماری های لثه و بوی بدن دهان هر روز یا حداقل سه بار در هفته دهان آنها را مسواک بزنید. باید هفته ای یک یا دو بار ناخن آنها را کوتاه کنید. اگر شما هنگام راه رفتن سگ خود می توانید صدای پای او را بشنوید بدانید که ناخن او بلند است.

توجه داشته باشید که بیش از حد ناخن های ردیژن ریج بک را کوتاه نکنید چون ممکن است باعث خونریزی شود و باعث می شود که سگ شما دفعه ی بعد همکاری لازم را نداشته باشد.

گوش این سگ باید هفته ای یک بار بررسی شود. اگر قرمزی یا بوی بدی مشاهده شد نشانه عفونت است و باید با استفاده از یک پاک کننده پنبه ای مرطوب تمیز شود. (به غیر از گوش ها باید دهان، چشم، بینی و پاها نیز کنترل شود تا دچار قرمزی یا ترشح نباشند).

این نژاد به پنجه های خود حساس است و باید به خوبی به آن رسیدگی کنید.

محل نگهداری

نژاد ردیژن ریج بک را می توان در خانه و آپارتمان نگهداری کرد این سگ در خانه بسیار آرام است ولی به شرط آن که او را به فضای آزاد برده تا انرژی خود را تخلیه کند و به خوبی ورزش کند. یک حیاط کوچک یا تراس آپارتمان برای فعالیت بدنی این سگ کافی می باشد.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=16370

2 دیدگاه در “سگ نژاد ردیژن ریدج بک

  1. Reza گفت:

    چه نژاد جالبیه

  2. مرجان گفت:

    عالیییییی من خیلی این نژاد سگو دوست دارم ممنون از اطلاعات کاملتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =