شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد هاسکی همراه با عکس و فیلم

سگ نژاد هاسکی
4.2/5 - (27 امتیاز)

هاسکی یک سگ شاد، سر زنده، احساساتی و زیبا است که طرفداران زیادی در کل جهان دارد. این نژاد به سیبرین هاسکی نیز معروف می باشد.

اصالت سگ هاسکی به سیبری بر میگردد جایی که ساکنان آن برای اولین بار به تربیت و پرورش این نژاد پرداختند.

در ادامه با معرفی سگ نژاد هاسکی با پت زیپ همراه شوید.

بررسی نموداری نژاد هاسکی

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
هاسکی husky

دانستنی های نژاد

  • هاسکی ها بسته به شرایط آب و هوایی ریزش موی آن ها کم یا زیاد می شود اما به طور میانگین سالانه بین 2 هفته تا یک ماه ریزش موی آن ها شدید می شود.
  • سگ های هاسکی با هوش هستند اگر به آنها خوب آموزش بدهید می توانند در محیط آپارتمان نیز زندگی کنند.
  • سگ نژاد هاسکی تمایل خاصی به زوزه کشیدن دارد و به ندرت پارس می کند.
  • آنها سگ های پر خوری نیستند و به 3 تا 2 وعده غذایی سبک احتیاج دارند.
  • اگر صاحب یک هاسکی هستید هنگام پیاده روی او را حتما قلاده کنید چون که هاسکی ها کنجکاو هستند و عاشق دنبال کردن حیوانات کوچک.
  • برای خرید یک سگ سالم، هرگز آن را از پرورش دهنده غیر قانونی یا فروشگاههای حیوانات خانگی خریداری نکنید، و توله سگی را پیدا کنید که او را از نظر عدم وجود بیماری های ژنتیکی که ممکن است سگ به آن مبتلا شود آزمایش کرده باشند.
  • سگ هاسکی قیمت های متفاوتی دارد. اگر شما سیبرین هاسکی فروشی دارید و می خواهید قیمت سیبرین هاسکی در ایران و قیمت توله سگ هاسکی را بدانید، باید به فروشگاه های مجاز حیوانات خانگی مراجعه کنید.

ابعاد و وزن

وزن در نرها: (۲۳-۳۰) کیلوگرم، در ماده ها: (۱۸-۲۵) کیلوگرم.

قد در نرها: (۵۲.۵-۵۹) سانتی متر، در ماده ها: (۵۰-۵۵) سانتی متر.

شخصیت

هاسکی ها سگ های سورتمه کش هستند. آن ها دوست دارند که یک رهبر داشته باشند. که  به آن ها وظیفه ای را محول کند و اصلا از بیکار ماندن لذت نمی برند.

آن ها مهربان و آرام هستند با بچه ها نیز رابطه خوبی دارند بعضی موافق لج باز می شوند اما همیشه به خانواده خود احترام می گزارند.

این نژاد دوست دارد از صاحب خود جایزه دریافت کنند مثل غذا، توپ یا اسباب بازی.

گالری عکس

هاسکی husky

بهداشت و بیماری

سگ های هاسکی به طور کلی سگ های سالمی هستند اما این به این معنی نیست که احتمال بروز بیماری در آن ها وجدود ندارد. همه ی سگ های نژاد هاسکی بیمار نمی شوند اما اگر صاحب یکی از آن ها هستید باید با مشکلات و بیماری های او آشنایی داشته باشید و مسئولیت آن را به عهده بگیرید.

اگر قصد خرید توله هاسکی را دارید باید سگی را خریداری کنید که فروشنده آن، گواهی عدم سوء پیشینه سلامت هم برای پدر و هم مادر توله سگ به شما نشان دهند. گواهی عدم سوء پیشینه سلامت به شما ثابت میکند که تمام آزمایشات لازم به منظور پیشگیری و کنترل بیماری بر روی سگ شما انجام شده است.

  • دیستروفی قرنیه: یک بیماری غیر التهابی و ارثی است که چند لایه از قرنیه چشم را تحت تاثیر قرار میدهد. معمولا خود قرینه یا حواشی چشم سگ درگیر با این بیماری به حالت کدر دیده می شود که در حالت عادی دردناک نیست ولی امکان زخم شدن نیز در آنها وجود دارد شود.
  • پیشرو شبکیه آتروفی (PRA):  یک بیماری و اختلال در قسمت دژنراتیو داخل چشم سگ می باشد که در آن گیرنده های نوری پشت چشم سگ ار بین می روند و باعث نابینا شدن او می شود، در صورت مشاهده علائم این بیماری سریعا به دام پزشک مراجعه کنید. و سعی کنید هر ساله گواهی پزشکی سگ را تکمیل کنید.
  • آب مروارید: آب مروارید گاهی اوقات در سگ های بالق رخ می دهد و یک بیماری ارثی است. هنگام تهیه یک سگ هاسکی حتما از فروشنده یا پرورش دهنده ی آن بخواهید که گواهی سلامت چشم مادر توله سگ را به شما نشان دهد.

تغذیه

توصیه می شود روزانه روزانه به طور متوسط ۱.۵ یا ۲ پیمانه غذای با کیفیت بالا در روز، به صورت دو وعده ی غذایی تقسیم شده به سگ خود بدهید.

توجه: مقدار غذایی که هاسکی مصرف می کند به سن، وزن، متابولیسم و مقدار فعالیت های او ارتباط مستقیم دارد. سگ ها هم مانند انسان ها سلیقه های متنوعی در تغذیه دارند. بهتر است به جای اینکه ظرف غذای او را چند بار در روز از غذای معمولی پر کنید، غذاهای با کیفیت و پر کالری به سگ خود بدهید.

شما میتوانید برای جلوگیری از اضافه وزن سگ به جای اینکه تعداد وعده های او را کم کنید مقدار غذای او را تغییر بدهید و یا از برند هایی که میزان کالری کمتری دارند استفاده کنید. برای آزمایش اضافه وزن سگ باید ابتدا به کمر او نگاه کنید و ستون فقرات او را ببینید سپس انگشت خود را روی آن بگذارید سپس دست خود را روی پشتش و شست خود را در امتداد ستون فقراتش قرار دهید انگشتان خود را به سمت پایین ببرید شما باید بدون اینکه فشار زیادی به سگ وارد کنید قادر به لمس دنده هایش باشید اما اگر قادر نبودید دنده هایش را لمس کنید سگ اضافه وزن دارد و باید غذایش را کم و برنامه ورزشی اش را بیشتر کنید.

نگهداری و مراقبت

هاسکی سگی با قدرت بدنی بالا، زیبا و دارای یک پوشش مویی ضخیم و متزاکم می باشد که در رنگ های مختلف و اشکال دیده می شود. هاسکی ها دارای پوزه کشیده و چشمان آبی هستند.

اگر تجربه نگهداری از سگ را دارید. نگهداری از هاسکی نیز برای شما آسان است.

ولی باید توجه داشته باشید که هاسکی ها سگ های فعالی هستند و اندازه آن ها در طول یک سال اول بزرگ می شود. پس باید مکان مناسبی را برای نگهداری از او در اختیار داشته باشید و او را نظارت کنید زیرا هاسکی ها علاقه ای به تنها ماندن ندارند و ممکن است خرابکاری کنند و یا به فکر فرار بیوفتند.

هاسکی husky

رسیدگی و آراستن

هاسکی ها موهای صاف بلندی دارند و پوشش کرکی در زیر آنها ( روی پوست ) دارند.

در فصل بهار و پاییز، ریزش مویشان شدید می شود به همین دلیل در این زمان بهتر است هر روز موهایش را برس بزنید اما در فصل های دیگر فقط کافیست هفته یکبار شانه کنید. نظافت کردن آنها کار آسانی است و اگر در هوای خنک نگهداری شوند ریزش موی خیلی کمی دارند. آن ها تمام رنگ ها، از سیاه تا سفید یکدست همراه با خال های به رنگ قرمز و حنایی دیده میشوند و چشمانی به رنگ قهوه ای یا آبی و یا ترکیبی دارد.

برای جلوگیری از تجمع باکتری داخل دهان لازم است هفته ای ۲ یا ۳ بار دندان های سگ را مسواک بزنید اما اگر میخواهید که سگ شما به بیماری های لثه و یا بدی بد دهان مبتلا نشود باید هر روز این کار را انجام دهید هم چنین لازم است ماهی یکبار ناخن های سگ خود را کوتاه کنید، در ناخن های پای او رگ های خونی زیادی وجود دارد و اگر آنها را بیش از حد کوتاه کنید خونریزی میکند و ممکن است دفعه ی بعد هنگام کوتاه کردن ناخن ها سگ با شما همکاری نکند به همین دلیل اگر تجربه ای در این کار ندارید از دامپزشک کمک بگیرید. اگر هنگام راه رفتن سگ صدای کشیده شدن ناخن هایش روی زمین را میشنوید  یعنی آنها بیش از حد بلند شده اند. کوتاه نگه داشتن ناخن ها به شما کمک میکند تا زمانی که سگ با هیجان برای خوش آمدگویی به سمت شما میپرد به شما آسیبی نرساند. هنگام نظافت کردن سگ، او را از لحاظ علائمی مانند زخم، خارش، علائ عفونت مثل قرمزی، حساسیت به لمس، التهاب بر روی پوست بینی، دهان، چشم و یا پاها را بررسی کنید. چشم های سگ باید بدون هیچ قرمزی یا ترشحاتی باشد اگر هفته ای یکبار سگ خود را از همه نظر بررسی کنید باعث میشود تا از مشکلات جدی که ممکن است در سگ رخ دهد جلوگیری کنید.

گوش های سگ خود را از نظر عدم وجود قرمزی و یا بوی بد بررسی کنید زیرا این علائم عفونت گوش است. و هر بار که گوش او را از نظر عدم وجود قرمزی و بوی بد بررسی میکنید با یک پنبه ی مرطوب ملایم و دارای PH متعادل آنها را تمیز کنید و اگر امتداد لبه گوش خشک شد آن را با روغن بچه با روغن نارگیل چرب کنید. هرگز نباید چیزی را داخل کانال گوش فرو ببرید فقط تمیز کردن قسمت بیرونی گوش کافی است .

لازم است هر روز موهای لابرادور رتریور را به وسیله جاروبرقی های قدرتمند شانه بزند زیرا آنها ریزش موی شدیدی داشته و با این کار به از بین رفتن موهای سست و مرده او کمک می کنید.

دو ماه یک بار می توانید آنها را حمام دهید. حمام دادن سبب تمییز ماندن و داشتن بوی خوب آنها می شود. اگر این سگ ها خود را به گل و مواد آلوده کننده آغشته نکنند لازم نیست بیش از دو ماه یک بار حمام شوند.

1 یا 2 بار در هفته برای مسواک زدن آنها کافی است. این امر سبب پیش گیری از بیمارهای دهانی و تجمع جرم و باکتری برروری دندانهای آنها می شود.اگر صدای کشیدگی ناخن هایش برروی سطوح را می شنوید به کوتاه کردن آنها اقدام نمایید این کار از وارد آمدن آسیب به شما هنگامیکه می خواهد به بغل شما بیاید پیشگیری می کند.

گوش های لابرادور رتریور را به صورت هفتگی از نظر وجود علائمی همچون قرمزی یا بوی بد بررسی نمایید. این علائم نشان دهنده وجود عفونت است. برای پاکسازی گوش او از آلودگی می توانید مقداری پنبه آغشته به PH متعادل برروی گوشش بمالید و آلودگی ها را پاک کنید. از فروبردن هر چیزی به داخل گوش میانی او خودداری کنید و تنها پاکسازی گوش خارجی او کافیست. اگر احساس کردید که گوش او خشک شده می توانید با روغن نارگیل یا روغن بچه گوشش را بمالید.

سگ ها نسبت به پنجه های خود بسیار حساس هستند بنابراین همیشه پاهای آن ها را بررسی و تمییز نمایید.

در حین انجام نظافت وی او را نظر وجود هرگونه قرمزی و خارش و حساسیت مزمن به لمس بررسی کنید و داخل دهان و بینی او را مشاهده نمایید. چشمان او باید کاملا روشن و عاری از هرگونه قرمزی و ترشح باشد.

محل نگهداری

شرایط نگهداری سگ نژاد هاسکی کمی خاص است این نژاد برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیست زیرا حداقل به یک حیاط کوچک نیاز دارد تا بتواند فعالیت بدنی و ورزشی را در طول روز انجام دهد. همچنین علاقه زیادی به دویدن در فضای آزاد دارد و اگر برای مدتی طولانی در محیط های بسته بماند به فکر فرار کردن و خرابکاری میوفتد.

سازگاری

سیبرین هاسکی سگی خانگی و دارای جثه ی بزرگی هستند و با کودکان بسیار مهربان است اما شما باید زمانی که سگ با کودکان همراه میشود بر آنها نظارت داشته باشید زیرا ممکن است به هم آسیب برسانند. به فرزند خود یاد دهید زمانی که سگ در حال آموزش دیدن است برای او غذا نبرد و به او نزدیک نشود. سگ هر چقدر هم اهلی باشد باید زمانی که با کودک همراه میشود او را ببندید. این سگ هرگز دوست ندارد تنها رها شود.آن ها به طور کلی سگ های پرخاشگری نیستند اما اگر در یک محیط باز با سگ های دیگر به خصوص سگ های کوچک هم بازی شوند ممکن است به حالت تهاجمی در آیند اما اگر آنها را به خوبی آموزش دهید میتوانند با گربه ها و حیوانات خانگی دیگر سازگاری خوبی داشته باشند.

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=19452

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =