شناخت نژاد های گربه

گربه نژاد لای هوا چینی

لای هوا چینی
4.5/5 - (4 امتیاز)

لای هوا چینی چشمانی بزرگ داشته که رنگ آن سبز، زرد و قهوه ای می باشد، ولی رنگ سبز بیشتر مورد قبول خواهد بود. این نژاد گوشهایی متوسط و پرز دار دارد.

لای هوا چینی جثه ای بزرگ و محکم داشته و همچنین پوششی ضخیم و کوتاه به صورت خال خال های قهوه ای دارد. این نژاد در ریشه موهایی سیاه و سفید، در وسط زرد و در نوک آن قهوه ای دیده خواهد شد.

این گربه ها پا، دم و نوکی سیاه و سفید دارند. روی صورتشان علامتی سیاه و سفید کوچک در گوشه ای بالای دهان خود دارند که برای این نژاد ظاهری مانند لبخند ایجاد کرده اند.

این نژاد پاهایی عضلانی، دمی کوتاه تر نسبت به طول بدنشان دارند و در سن 3 سالگی به رشد کامل خود حواهند رسید.

خصوصیات نژاد :

عکس العمل دربرابر آشنایان
ریزش مو
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل بازیگوشی
گرایش به ایجاد صدا
رفتار دوستانه مقابل بچه ها
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
هوش
رفتار دوستانه با سایر حیوانات خانگی

قد

dog-logo-5

اصل و نسب

dog-logo-6

شخصیت

لای هوا چینی هوش بالایی داشته و بسیار باوفا پر تحرک و آرام می باشند، آنها در شکار کردن موش و حشرات موذی مهارت بالایی دارند.

گالری عکس

لای هوا چینی Chinese Li Hua

رسیدگی و آراستن

لای هوا چینی دارای پوششی کوتاه، صاف و ساده می باشند که موی آنها را باید به صورت هفتگی شانه بزنید تا موهای اضافی و مرده آنها بریزد. این نژد خیلی کم به حمام کردن نیاز دارند.

برای جلوگیری از عارضه های پریودنتال باید دندان آنها را مسواک بزنید، توصیه می شود این کار را به صورت روزانه انجام دهید. پیشنهاد می شود که دو هفته یک بار ناخن آنها را کوتاه نمایید

برای پاک نمودن ترشحاتی که در گوشه ی چشم آنها وجود دارد از یک پارچه ی نرم و مرطوب استفاده کنید. باید برای هر چشم از پارچه ای جداگانه استفاده نمایید تا بتوانید از انتشار عفونت جلوگیری کنید.

در هفته 1 مرتبه گوش آنها را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که کثیف بود، به وسیله ی یک توپ پنبه یا پارچه ای نرم و مرطوب و یا مرطوب با ترکیبی از سرکه سیب طبیعی و آب گرم تمیز نمایید.

محل زندگی آنها را مرتب نگهداری کنید. در شرایطی که لازم است او را حمام دهید

محل نگهداری

گربه چینی لی هوا را تنها در منزل خود نگه دارید. به دلیل پخش شدن بیماری توسط گربه های دیگر، بهتر است او را بیرون نبرید تا از انتقال بیماری به این گربه جلوگیری شود. با این کار از حملات احتمالی سگ ها به او نیز جلوگیری می کنید.

سازگاری

گربه لای هوا چینی نژادی پر تحرک بوده و مناسب برای خانواده هایی می باشد که دارای کودک و سگ هستند. آنها توانایی بالایی در یادگیری آموزش ها داشته و همچنین علاقمند به بازی های دو نفره و تعاملی می باشند.

آنها از کودکانی که رفتاری مهربان و مناسب با آنها دارند انتظار توجه کردن خواهند داشت. برای معرفی کردن حیوانات خانگی، حتی گربه های دیگر، محیطی آرام و کنترل شده نیاز است.

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=15416

1 دیدگاه در “گربه نژاد لای هوا چینی

  1. سوگند گفت:

    شبیه گربه های‌ خیابونیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 13 =