شناخت ماهی آب شور

مارماهی مورای زندانی

مارماهی مورای زندانی
3.1/5 - (9 امتیاز)

مارماهی مورای زندانی همانطور که از نامش پیداست دارای بدنی راه راه می باشد. این ماهی در آکواریوم های اجتماعی به راحتی زندگی می کند و هیچ گونه خطری ندارد.

رژیم غذایی :

گوشتخوار

فرم رنگی :

سیاه، قرمز، قهوه ای مایل به زرد، سفید، زرد

مناسب برای پاکسازی :

خیر

مبدا :

جزایر هاوایی

نام های متداول :

مارماهی زندانی

دمای مناسب آب :

22 – 25 درجه سانتیگراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Gymnomuraena zebra

نام انگلیسی :

Zebra Moray Eel

خانواده گونه :

Muraenidae

ســـطــح نگهــــداری :

متوسط

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

با احتیاط

رفتار :

صلح طلب

حداقل اندازه آکواریوم :

۲۸۳ لیتر

حداکثر اندازه :

۶۰ اینچ معادل ۱۵۰ سانتی متر. البته اندازه معمول آنها ۵۰ سانتی متر می باشد.

معرفی :

مارماهی مورای زندانی ماهی است که در کف آب زندگی می کند و محل سکونت بومی آن صخره ای یا تپه مرجانی در آب های کم عمق ساحلی در عمق ۱ تا ۳۹ متری است. این مارماهی فعالیت شبانه دارد و به طور فعال در جست و جوی طعمه است. برخلاف سایر مارماهی های مورای، مورای زندانی فقط از سخت پوستان، جوجه تیغی های دریایی و نرم تنان برای تغذیه استفاده می کند.

مارماهی مورای زندانی ذاتا گوشه گیر است و خود را پنهان می کند. سر ماهی در هنگام غذا دادن از مخفیگاه بیرون می آید. البته زمانی که با محیط پیرامون خود احساس راحتی پیدا کند به اندازه ای گستاخ می شود که در زمان روشنایی از پناهگاه بیرون آمده و آزادانه در اطراف آکواریوم به جهت جستجوی غذا می پردازد. از آنجا که مارماهی مورای زندانی حتی در قبال ماهیان کوچک تر نیز صلح طلب است، گزینه ی خوبی برای آکواریوم هایی با ماهیان دیگر می باشد.

نگهداری :

یک آکواریوم ۲۸۳ لیتری و بزرگتر با فضای کافی به منظور شنا کردن و مکان هایی که مارماهی مورای زندانی قادر باشد کل بدن خود را در آن جا پنهان کند مورد نیاز است. به دلیل اندازه و قدرت این مارماهی، ساختار سنگی را محکم نمایید تا مانع از بیرون آوردن آنها شود.

مارماهی مورای زندانی برای آکواریوم های تپه مرجانی کاملا ایمن و بدون آسیب نمی باشد، زیرا سخت پوستان تزیینی و بی مهرگان صدف دار را برای تغذیه مورد مصرف قرار می دهد.

نغذیه :

مارماهی مورای زندانی ماهی گوشتخواری که در کف آب زندگی می کند. این ماهی دارای دندان های کلفت سنگ ریزه مانندی است که برای خرد کردن طعمه های محبوب خود نظیر سخت پوستان از آن ها استفاده می کند. این مارماهی ممکن است در ابتدا غذا نخورد، مخصوصا نمونه بالغ که به راحتی نمی توانید آن را به غذا خوردن تشویق کنید. استفاده از خرچنگ های غذایی زنده می تواند محرک غذایی برای این ماهیان باشد.

مارماهی های جوان تر نسبت به ماهیان بالغ با زندگی در آکواریوم آسان تر سازگار می شوند و غذاهای تازه و یخ زده مانند صدف، حلزون، خرچنگ، میگو، ماهی مرکب و گوشت ماهی را می پذیرند. مارماهی مورای زندانی را باید چندین بار در هفته به اندازه ای که سیر شود، تفذیه کنید. خواب زمستانی در این مارماهی ها طبیعی است و ممکن است چندین هفته و یا بیشتر پنهان شوند و تغذیه نکنند.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=11363

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 14 =