شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد وایر هرد پوینتر گریفون

سگ نژاد وایر هرد پوینتر گریفون
5/5 - (1 امتیاز)

وایر هرد پوینتر گریفون سگی بازیگوش است که روحیه ی بسیار شادی دارد. او برای شما همراه خوب، پر انرژی و دوست داشتنی است و به خوبی می تواند شما را سرگرم کند.

بررسی نموداری نژاد وایر هرد پوینتر گریفون

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
وایر هرد پوینتر گریفون Wirehaired Pointing Griffon

دانستنی های نژاد

  • سگ نژاد وایر هیرد پوینتر گریفون سگی پر جنب و جوش است. برای تخلیه انرژی این سگ به صورت روزانه باید 20 دقیقه زمان برای ورزش او در نظر بگیرید.
  • این سگ را بهتر است در منزل ویلایی و حیات دار نگهداری کنید. او برای زندگی در آپارتمان گزینه ی مناسبی نمی باشد. اما در منزل خود، او را در حیات نگه ندارید. او دوست دارد در کنار شما و داخل منزل زندگی کند. اما برای تخلیه انرژی خود به حیات نیاز دارد.
  • او تنهایی را دوست ندارد. توصیه می کنیم که به مدت طولانی او را تنها نگذارد. زیرا ممکن است سبب بروز استرس در این سگ شود.
  • وایر هرد سگ سازگاری است. او با حیوانات دیگر به خوبی رفتار می کند.
  • علاقه ی زیادی به کودکان دارد و رفتار خوبی با آن ها از خود نشان می دهد.

ابعاد و وزن

وزن سگ نر : (25-30) کیلوگرم، در ماده : (25-30) کیلوگرم.

قد سگ نر : (55-60) سانتی متر، در ماده : (50-55) سانتی متر.

گالری عکس

وایر هرد پوینتر گریفون Wirehaired Pointing Griffon

بهداشت و بیماری

وایر هرد پوینتر گریفون ها در کل سگ های سالمی هستند. اما در صورتی که شما نگهدارنده ی سگی از این نژاد هستید، بهتر است با بیماری های احتمالی این نژاد آشنایی داشته باشید.

  • دیسپلازی مفصل ران : می توان گفت این بیماری در سگ های وایر هیرد پوینتر گریفون ارثی است و در طی آن سگ ممکن است در ناحیه ی مفصل ران پاهای عقبی با احساس ناراحتی و درد مواجه شود. دلیل بیماری این می باشد که استخوان ران به مفصل آن به خوبی وصل نشده است و سبب احساس درد می شود. ورم مفاصل هم می تواند این بیماری را هشدار دهد. اما ممکن است علائم دیسپلازی مفصل ران خود را به خوبی نشان ندهند. در هنگام خرید توله سگ از سلامت آن مطمئن شوید و از فروشنده حتما در این باره سوال بپرسید. این بیماری حتی ممکن است در اثر تغذیه ی نامناسب و یا ضربه و صدمه به سگ، ایجاد شود.
  • پیشروی شبکیه آتروفی (PRA) : این اختلال یک بیماری چشمی ایجاد می کند که در نهایت ممکن است سبب نابینایی شود. عملکرد آن به این گونه است که گیرنده های نوری که در پشت چشم قرار دارد را از بین می برد. خوشبختانه سگ ها به دلیل قوی بودن حواس دیگرشان، می توانند زمانی که کور باشند هم به راحتی به زندگی خود ادامه دهند. به صورت سالانه می توانید سگ خود را برای معاینه چشم نزد دامپزشک ببرید.

تغذیه

بهتر است شما وعده های غذایی سگ خود را به دو قسمت تقسیم کنید. به صورت روزانه 2 تا 2.5 پیمانه غذای خشک با کیفیت باید به سگ خود بدهید.

لطفا توجه کنید که میزان اشتها و مصرف غذا در سگ های مختلف متفاوت است. این میزان به سن سگ، سوخت و ساز بدن آن، میزان فعالیت و اندازه ی بدن بستگی دارد. به جای این که غذای زیاد و بی کیفیت به آن دهید، بهتر است از مقدار کمتری غذا که کیفیت بالایی داشته باشد استفاده کنید.

به منظور سنجش و بررسی این موضوع که آیا سگ شما اضافه وزن دارد یا خیر، می توانید با استفاده از دست خود کمر آن را لمس کنید. اگر شما به راحتی قادر به لمس دنده های سگتان باشید، یعنی اضافه وزن ندارد. اما در صورتی که نتوانستید به راحتی دنده هایش را لمس کنید، بهتر است بدانید که شاید مقداری اضافه وزن داشته باشد. ذر این صورت باید به میزان کنترل شده به او غذا دهید.

وایر هرد پوینتر گریفون Wirehaired Pointing Griffon

رسیدگی و آراستن

وایر هرد پوینتر گریفون پوست بدن ضخیمی دارد که سبب شده در مقابل سرما او را مقاوم کند. این سگ رنگ های متفاوتی دارد. از جمله این رنگ ها می توان شاه بلوطی تیره، قهوه ای و خاکستری را نام برد. موهای او تراکم بالایی دارد.

بهتر است هفته ای یک بار باید موهای آن ها را برس بزنید. با این کار می توانید از ریزش موهای آن ها در خانه تا حد زیادی جلوگیری کنید.

به صورت ماهیانه، ناخن های سگ وایر هیرد پوینتر گریفون خود را کوتاه کنید. اما توجه داشته باشید که به مقدار کمی این کار را انجام دهید تا سبب احساس درد و ناراحتی برای سگ نشود. در صورتی که هنگام راه رفتن صدای کشیده شدن ناخن هایش بر روی زمین را شنیدید، زمان کوتاه کردن آن ها می باشد.

به گوش سگ خود توجه ویژه ای داشته باشید. با یک تکه پنبه ی تمیز مرطوب می توانید قسمت بیرونی گوش را پاکسازی کنید. هیچ چیزی را نباید به داخل گوشش فرو ببرید. اگر بوی بد یا قرمزی در گوشش احساس کردید، یا متوجه شدید که مدام گوشش را می خاراند، سریعا او را نزد دامپزشک برده و برای معاینه اقدام کنید.

هر هفته 2 تا 3 بار دندان هایش را مسواک بزیند تا از سلامت لثه و دندان و اطمینان حاصل کنید. می توانید هر روز این کار را انجام دهید. با این کار از ایجاد بوی بد در دهانش جلوگیری می کنید.

بهتر است در مواقعی که او را نظافت می کنید، می توانید از نظر سلامتی بدنش را بررسی کرده و در صورت وجود زخم، قرمزی، التهاب یا هر گونه علائم دیگر، سریعا برای بهبود آن اقدام کنید.

محل نگهداری

وایر هرد پوینتر گریفون برای نگهداری در آپارتمان گزینه ی مناسبی نمی باشد. چرا که این سگ انرژی زیادی دارد و به حیاتی برای تخلیه انرژی خود نیازمند است. او دوست دارد در فضای باز بدود و بازی کند. اگر او را در محیط بسته نگهداری کنید، عصبی شده و خرابکاری می کند.

سازگاری

وایر هرد پوینتر گریفون با کودکان میانه بسیار خوبی دارد و با ان ها بازی می کند. با کودکانی که بیش از 6 سال سن داشته باشند سازگاری بیشتری دارد. اما کودک کوچکتری که طرز برخورد با سگ را بلد باشد نز می توانید هم بازی خوبی برای او شود.

اما مانند همه ی سگ ها، بهتر است هیچ گاه کودک و سگ خود را تنها نگذارید. باید به کودک خود آموزش دهید هنگامی که سگ در حال غذا خوردن بوده و یا خوابیده باشد نباید به او نزدیک شود. به کودکتان بیاموزید از کشیدن دم سگ خودداری کند تا درگیری میان آن ها رخ ندهد. هرگاه کودک و سگ شما در حال بازی با یکح دیگر بودند، به آن ها نظارت داشته باشید.

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=14767

1 دیدگاه در “سگ نژاد وایر هرد پوینتر گریفون

  1. همایون گفت:

    سگای خوبی هستن اما حیف که نمیشه تو خونه نگهداری کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =