آموزش و نگهداری سگ

3 نمونه از وسایل آموزشی که در تعلیم وتربیت سگ ها مورد استفاده قرار می گیرد

3 نمونه از وسایل آموزشی که در تعلیم وتربیت سگ ها مورد استفاده قرار می گیرد
5/5 - (1 امتیاز)

وسایل آموزشی سگ را می توان در خدمت رفاه و آسایش حیوان و اطرافیانش به کار گرفت. با استفاده از این وسایل می توان آموزش های لازم را به این حیوانات داد.

با پیگیری از یک برنامه کامل بهداشتی ، امکان حفظ سلامتی در طول زندگی برای حیوان شما تامین می شود. بنابراین با انجام معاینات دام پزشکی به طور سالیانه و استفاده از داروهای انگلی ، می توانید در جلوگیری و پیش گیری سگ از بیماری های عفونی ( واگیر ) که سگ شما را تهدید می کند ، دهایی یابید. در ضمن سگ خود را از کزند آلودگی های انگلی حفظ خواهید کرد.

 وسایل آموزشی سگ (قلاده و گردنبند)

قلاده و گردن بند از وسایل آموزشی سگ مورد نیاز در جهت کنترل و مهار آنها ها ، جهت انجام عملیات ، تعلیم های تربیتی و اهداف آموزشی است.

قلاده و گردن بند سگ

قلاده و گردن بند سگ

لازم است سگ خود را در هنگام خارج کردن از منزل ، برای انجام گردش های روزانه و انجام تحرک و جست و خیز و یا تمرین های بدنی حتما ، حتما به وسیله قلاده و یا گردن بند که امروزه به شکل های مختلفی در بازار وجود دارد و به راحتی هم قابل کنترل بوده و هم در بعد مسافت طولانی ، سگ آزادانه می تواند به انجام امور روزانه خود ، جهت قدم زدن و فعالیت روزانه ، انجام توالت ، در خارج از منزل در مناطق مورد نظر بپردازد ، آزاد گذاشت و به محض هر گونه کنترلی ، سریع کافی است دکمه مربوطه را فشار داد و سگ را سریع در اختیار خود قرار داد ، چون خارج کردن سگ امروزه به علت موانع قانونی بدون استفاده از قلاده ، تعقیب قانونی دارد.

قلاده ها

این قلاده در ضمن این که دارای کیفیت خوب و محکم بوده ، می تواند فعالیت های سگ را کنترل کند. به خصوص در زمان آموزش سگ ، برای تحت کنترل گرفتن او توصیه می شود.

زنجیرهای با حلقه فلزی

این زنجیرها از زنجیرهای حلقه ای فلزی درست شده ، اما به جای زنجیر با حلقه ی فلزی ، از چرم با کیفیت یا طناب های پلاستیکی یا نایلونی هم می توان استفاده کرد و هرگز باعث کنده شدن موهای دور گردن سگ نمی شود.

وسایل آموزشی سگ و قلاده تهیه شده از پارچه های ضخیم

این نوع قلاده معمولا از پارچه های نوع ضخیم یا پلاستیکی و نایلونی ساخته شده است که همراه با یک حلقه زنجیری بوده و باعث ایجاد حلقه ی محکمی به دور گردن سگ می گردد. در ساخت این نوع قلاده ، تمهیداتی به کار رفته که باعث گردیده ، قابل تنظیم بودن این قلاده ها آسان و با کمی محکم کردن ، هرگز باعث خفه شدن سگ نمی شود.

کیفیت گردن بند ها

این گردن بند ها از جمله وسایل آموزشی سگ بوده که لازم است ، اولا محکم بوده در ثانی از چرمی نرم و با کیفیت بالا و با مناسب برای سگ تهیه شود. ضمنا از پارچه های ضخیم کتانی ، پنبه ای و نایلونی با کیفیت بالا هم می توان جانشین نوع چرمی آن کرد. استحکام آن بستگی به گیره و اتصالات آن دارد.

پوزه بند زدن به سگ

با توجه به این که ، در سگ های صدمه دیده ، وجود درد و ناراحتی در حیوان ، باعث می شود کنترل خود را از دست داده و اجازه هر گونه خدمات درمانی را از او سلب کند ، لازم است قبل از اقدام به هر گونه کمک های اولیه ، ابتدا به حیوان پوزه بند زد.

برای انجام این کار لازم است اولا قسمت ناحیه سر و گردن خود را قدری دور تر از حیوان قرار داده و تا حدودی فاصله معقول بین خود و حیوان ایجاد شود ، سپس یا از پوزه بند های آماده می توان استفاده کرد و یا در صورت عدم دسترسی به پوزه بند ، از یک باند پارچه ای جهت این منظور می توان استفاده کرد.

برای این کار ، لازم است ابتدا باند را طوری دور دهان ( پوزه ) سگ بست که گره پارچه کاملا در زیر چانه حیوان قرار گیرد ، سپس انتهای باند باقی مانده را به پشت سر حیوان برده و در پشت گوش هایش گره می زنم .

لازم است توجه شود ، پوزه بند باید در حد واط میانه پوزه حیوان قرار گیرد تا مانع از انجام گاز گرفتن به وسیله حیوان گردد. در ضمن اختلالی در تنفس حیوان ایجاد نکند.

لازم است توجه داشت در بعضی از نژادهای سگ انجام این گونه پوزه بندها ، خالی از اشکال نبوده و به کار بردن این نوع پوزه بندهای نواری مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

توصیه استفاده از حوله یا دستمال هم نمی تواند خیلی امکان پذیر باشد و نتیجه مطلوب ، حاصل نمی شود. تجارب شخصی کاربرد پوزه بندهای چرمی و پلاستیکی را که در اندازه های مختلف برای انواع نژادهای سگ ها تهیه گردیده ، بهترین شیوه جهت مقید کردن حیوان می داند.

مهار کردن سگ با استفاده از وسایل آموزشی سگ

به هنگام معاینه بالینی ، توسط دکتر دام پزشک ، لازم است سگ را به نحوی مقید و مهار نمود که امکان هر گونه خطرات ناشی از گاز گرفتگی در حیوان سلب گردد ، در مورد سگ های تزیینی که از جثه ی کوچکی برخوردار هستند .

کافی است با دست پوست پشت گردن حیوان را محکم در دست گرفت و بدین صورت حیوان را در چنگ خود مهار کرد. در مورد سگ هایی با اندازه متوسط کافی است هچ یک دست خود را در زیر سر حیوان گرفته و دست دیگر خود را دور بدن حیوان طوری گرفته که بتوان یک دست آن را بالا گرفت.

مهار سگ با استفاده از وسایل آموزشی

مهار سگ با استفاده از وسایل آموزشی

در مورد سگ هایی که جثه ی بزرگی دارند ، آرنج یک دست را دور گردن حیوان بگیرید و دست دیگر را دور بدن سگ گرفته و یک دست آن را بالا بگیرید. این کار را در حالی انجام دهید که بتوانید بدن خود را روی شانه های حیوان بیاندازید و از شخص ثالثی بخواهید تا پاهای عقب سگ را مهار و محکم بگیرد.

روش دیگری که برای سگ های تزیینی و کوچک وجود دارد ، فرد مقید کننده روی صندلی نشسته و سگ را روی زانوهای خود قرار دهد ، به طوری که هر چهار دست و پای سگ در معرض دید دکتر دام پزشک قرار گرفته ، بنابراین چهار دست و پای حیوان در زیر مفصل آرنج قرار گرفته می شود. در صورت امکان لازم است پاهای حیوان به صورت کشیده نگه داشته شود.

با توجه به مقید کردن و مهار سگ در سگ های کوچک به وسیله گرفتن پوست پشت گردن ، شاید روش معقول و مناسبی از نظر ارباب رجرع نباشد و خیلی شاید قابل قبول و پسندیده نباشد ، در ضمن در صورتی که فرد مقید کننده زیاد فشار آورد و متوجه نشود و خطر در رفتگی کره چشم را در بر داشته باشد ، روش فوق توصیه می شود.

مقید کردن سگ های سرکش و شرور

بعضی از سگ های شرور را در زمانی ، می توان مهار و در قید و بند انقیادی جهت معاینه در آورد ، که یک ساعت قبل از معاینه به آن ها داروی آرام بخش و یا سداتیو داده ، تا بتوان به جا به جایی و معاینه آن ها همت گماشت ، ولی دادن دارو های خوراکی ( قرص ) هم کار ساده ای نبوده و در صورتی که با غذای حیوان پنهان شود ، حیوان متوجه شده و از خوردن غذا خودداری می کند.

بر اساس تجربه شخصی بهترین شیوه جهت خوراندن داروهای آرام بخش و یا سداتیو ، گرسنه نگه داشتن سگ های شرور به مدت 24 ساعت و قرار دادن قرص ها در غذاهای ایده آل حیوان است.

در صورتی که بتوان این گلوله های گوشتی حاوی محتوی قرص را در هموا پرتاب کرده ، حیوان بدون این که بتواند طعم آن را در یک لحظه متوجه شود ، سریع آن را بلع کرده و در شرایطی قرار خواهد گرفت که انجام هر گونه عملیان معاینه و یا جا به جایی را در حیوان میسر خواهد ساخت.

با توجه به تمهیدات به کار برده از پوزه بندهای نواری که از جمله وسایل آموزشی سگ محسوب می شود در این گونه سگ ها غیر ممکن بوده ، امروزه استفاده از گیره های سگ را می توان به منظور مقید کردن سگ های شرور به کار برد.

گیره های انقیادی به کار برده به دو صورت بوده ، در هر دو نوع آن سر سگ را می تواند مقید و بی حرکت نمود و شرایطی را به وجود آورد ، تا سر سگ دور از فرد عامل قرار گرفته و فرد ثالث با این ابتکار ، پوزه بند نواری و غیره را به دور گردن حیوان در زیر چانه گره زده و آن را پشت گوش حیوان محکم گره مجدد خواهد زد.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=21495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =