شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد وست هایلند وایت تریر

سگ وست هایلند وایت تریر
4.4/5 - (32 امتیاز)

وست هایلند وایت تریر سگ زیبا، پر جنب و جوش و با انرژی بالاست. این سگ جذاب است و می تواند شما را سرگرم کند. گفته می شود که او اعتماد به نفس بالایی دارد.

این نوع سگ ها بسیار شاد و فعال هستند و همین ویژگی سبب محبوبیت آن ها شده است. آن ها با اندازه ی کوچک و انرژی زیادی که دارند، بسیار دوست داشتنی می باشند.

بررسی نموداری نژاد وست هایلند وایت تریر

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
وست هایلند وایت تریر West Highland White Terrier

دانستنی های نژاد

  • وست هایلند وایت تریر از خانواده ی سگ های تریر است و صفاتی مشابه با دیگر سگ های این خانواده دارد. از صفات سگ های تریر می توان حفاری نمودن و دنبال کردن حشرات موذی را نام برد. این رفتار ها در همه ی سگ های خانواده تریر مشترک است. اما با آموزش صیحیح و مناسب، می توانید رفتارهای سگ خود را کنترل کنید.
  • او علاقه ی زیادی به دنبال کردن حیوانات خانگی کوچک دارد. اگر شما پرنده، خرگوش یا حیوان کوچک دیگری دارید، بسیار شاهد دنبال کردن آن ها توسط وستی خواهید بود.
  • تریر سفید اسکاتلندی هوش بالایی دارد و به خوبی می توان او را آموزش داد. اما در صورتی که آموزش برای او یکنواخت و کسل کننده باشد، همکاری نمی کند و خسته می شود.
  • موهای این نوع را سالی دو بار باید کوتاه کنید. برس زدن موهایش به آراستگی و زیبایی او می افزاید.
  • این سگ ریزش موی بسیار کمی دارد.
  • او در خانه آرام است و این ویژگی سبب متمایز شدن او از دیگر سگ های تریر شده است. اما به صورت روزانه باید بازی و ورزش کند تا انرژی خود را بتواند تخلیه کند. برای این منظور باید او را به حیات، تراس یا بیرون از خانه ببرید.
  • اگر در آپارتمان زندگی می کنید و قصد نگهداری از این نوع سگ را دارید، باید بدانید که در صورتی که به خوبی او را آموزش ندهید، پارس می کند و ممکن است همسایگان را شاکی کند.
  • او دوست خوبی برای کودکان است و به آن ها بسیار علاقمند است. اما به صورت کلی با کودکانی که کمی بزرگتر باشند، رابطه ی بهتری دارد.

ابعاد و وزن

وزن سگ نر : (7-11) کیلوگرم، در ماده : (6-8) کیلوگرم.

قد سگ نر : (27) سانتی متر، در ماده : (25) سانتی متر.

گالری عکس

وست هایلند وایت تریر West Highland White Terrier

بهداشت و بیماری

وست هایلند وایت تریر سگی است که نسبتا سالم می باشد و کمتر در معرض بیماری های گوناگون قرار می گیرد. اما اگر شما سگی از این نژاد دارید، بهتر است با بیماری های احتمالی آن ها آشنا شوید.

  • امراض استخوانی : در این بیماری استخوان جمجمه به طور نامتناسب رشد می کند و بزرگ می شود. به طور کلی این بیماری استخوان های جمجمه را درگیر می کند. تاکنون علت این بیماری شناخته نشده است و گمان می کنند که مربوط به ژنتیک باشد و جزء بیماری های ارثی است. علائم آن معمولا در سنین چهار تا هشت ماهگی خود را نشان می دهد. در این بیماری در اثر رشد زیاد استخوان جمجمه، توله سگ نمی تواند دهان خود را باز کند، زیرا فک او به شدت متورم شده است. درمان قطعی برای این بیماری شناخته نشده است اما با تغذیه ی سالم و مناسب، اما داروهای ضد التهاب و ضد درد می توان آن را کنترل نمود. در مواردی که بیماری وخیم باشد، ممکن است به کار بردن لوله ی تغذیه لازم شود.
  • آب مروارید : این بیماری یکی از بیماری های چشمی است که در نهایت ممکن است سبب کوری شود. درمان آن در حالت پیشرفته، با استفاده از عمل جراحی انجام می شود. اکثر اوقات آب مروارید به صورت ارثی وجود دارد.
  • در رفتگی کشکک : در سگ های کوچک، احتمال بروز این بیماری وجود دارد. در سگ های مبتلا به این بیماری، راه رفتن با مشکل مواجه می شود و سگ در حین راه رفتن می لنگد. علت آن شکل نگرفتن درست استخوان ها و اتصال آن ها به دیگ دیگر است. در موارد پیشرفته ممکن است برای بهبود به عمل جراحی نیاز باشد. از دیگر علائم این بیماری می تواند ورم مفاصل باشد. رژیم غذایی مناسب می توانهد به بهبود کمک کند.

تغذیه

بهتر است وعده های غذایی سگ تریر سفید اسکاتلندی خود را به دو قسمت تقسیم نمایید. به صورت روزانه 0.5 تا 1.5 پیمانه غذای خشک با کیفیت برای سگ وستی شما کافی است.

توجه کنید که میزان اشتها و مصرف غذا در سگ های مختلف متفاوت است. این میزان بستگی به سن سگ، سوخت و ساز بدن آن، میزان فعالیت و اندازه ی بدن دارد. به جای این که غذای زیاد و بی کیفیت به آن دهید، بهتر است از مقدار کمتری غذا که کیفیت بالایی داشته باشد بهره بگیرید.

طبیعی است که سگ هایی که فعالیت بیشتری داشته و انرژی بیشتری مصرف کنند، به غذای بیشتری هم نیاز دارند.

وست هایلند وایت تریر West Highland White Terrier

رسیدگی و آراستن

وست هایلند وایت تریر ریزش موی زیادی ندارد اما برای آراستگی و زیبایی بیشتر این سگ، بهتر است موهای آن را به صورت مرتب برس بزنید.

هفته ای 2 الی 3 بار دندان های سگ خود را مسواک بزنید. این کار به جلوگیری از تجمع باکتری ها در دهان کمک می کند و نظافت و سلامت دهان، لثه و دندان ها را تامین می کند. اگر می خواهید دهانش بوی بدی ندهد، هر روز این کار را انجام دهید.

هرگاه سگ شما در حال راه رفتن باشد، اگر صدای کشیده شدن ناخن های او بر روی زمین را شنیدید، باید بدانید که زمان کوتاهی ان ها فرا رسیده است. تقریبا ماهی یک یا دو بار کافی است. دقت داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید زیرا سبب ایجاد احساس درد می شود و به تجربه ی ناخوشایندی برای سگ شما تبدیل خواهد شد. در این حالت ممکن است دفعه ی بعدی سگ شما در این کار همکاری نکند. اگر ناخن هایش را همیشه کوتاه نگه دارید، سبب می شود هنگامی که به سمت شما می پرد و با شما بازی می کند، ناخن هایش بدنتان را خراش ندهد.

این نوع سگ پاهای حساسی دارد به همین دلیل بهتر است همواره پنجه ی او را بررسی کنید. گوشش را از لحاظ وجود قرمی، خراش و بوی بد، چک کنید تا از سلامت گوش هایش اطمینان حاصل کنید. نظافت همیشگی سگ، او را در برابر بسیاری از بیماری ها ایمن می کند.

در هنگام نظافت بدن او را بررسی کنید تا اگر هر گونه علائمی مشاهده کردید، سریعا او را نزد دامپزشک ببرید. همواره به خاطر داشته باشید که درمان در مراحل اولیه ی بیماری بسیار راحت تر و موفقیت آمیزتر از مراحل پیشرفته ی آن است.

محل نگهداری

وست هایلند وایت تریر را به راحتی می توانید در منزل و یا آپارتمان خود نگهداری کنید. تنها مشکلی که ممکن در آپارتمان ایجاد کند، پارس کردن زیاد اوست که می تواند سبب شکایت همسایگان شود. این مشکل نیز با آموزش رفع خواهد شد.

توجه داشته باشید که این سگ در خانه فعالیت زیادی ندارد و برای تخلیه انرژی او به صورت روزانه به مکانی مانند یک حیات کوچک یا تراس نیاز دارید. تا بتواند آن جا بازی کند و انرژی خود را تخلیه کند.

سازگاری

وست هایلند وایت تریر سگی است که بسیار پرانرژی، فعال و دوست داشتنی است و دوست خوبی برای کودکان است. او به بچه هایی که مقداری بزرگ تر باشند، علاقه بیشتری نشان می دهد و با آن ها راحت است. اما همیشه توجه داشته باشید که شما باید به کوکان خود نحوه ی رفتار با سگ را آموزش دهید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود. به کودک خود بیاموزید هنگامی که سگ خواب است یا در حال غذا خوردن می باشد، به او نزدیک نشود. یا زمانی که سگ در حال آموزش دیدن است، نباید به او غذا دهد.

با این حال هیچ گاه سگ و کودک خود را تنها نگذارید. هرگاه با یک دیگر در حال بازی کردن بودند، باید آن ها را تحت نظر داشته باشید. این سگ ها معمولا نسبت به سگ های دیگر رفتار دوستانه دارند و به ندرت پیش می اید که نسبت به سگی حالت تهاجمی بگیرند. اگر او را به خوبی آموزش دهید، با حیوانات خانگی دیگر و حتی با گربه ها نیز رفتار خوبی دارد.

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=14669

7 دیدگاه در “سگ نژاد وست هایلند وایت تریر

  1. نازنين گفت:

    واقعا يكي از خوشگلترين و دوس داشتني ترين سگاس، صداي پارس كردنشم رو اعصاب نيست

  2. اسما گفت:

    واییییی چقد مامانیه

  3. زهره گفت:

    وای خدای من چقدر دوست داشتنیه

  4. کامی 1213 گفت:

    چه قدر دوس داشتنیه

  5. نیکی چان گفت:

    اره نازنین اگه بهش یاد بدی اصلا پارس نمی کنه من الان ۳ سال هست یه وست هایلند تریر دارم و باهم عشق میکنیم

  6. ثمین گفت:

    سلام میشه بگین قیمت این نژاد چند تومانه؟
    آخه من میخوام سگی بخرم که آپارتمانی باشه ارزون باشه و آروم باشه
    و من این نژاد رو برای خرید انتخواب کردم ولی قیمتش رو نمیدونم هرکی قیمتش رو میدونه بگه لطفا🙏🙏🙏

  7. USER گفت:

    دوست عزیز و محترم آخه کلمه” پارس ” !!!!!!!!!
    پارس به فارسی و در معنی به معنای ایران پس فک کنم بهتر باشه جای این کلمه از هاپ هاپ یا واق واق برای سگ و پتمون استفاده کنیم.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =