شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد پتیت باست گریفون وندین

پتیت باست گریفون وندین Petit Basset Griffon Vendeen
4/5 - (3 امتیاز)

پتیت باست گریفون وندین (PBGV) نوعی سگ شکاری می باشد که باعث شده توجه تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کند. این نوع نژاد بسیار فعال و پر تحرک می باشند.

با اینکه این نوع سگ ها به دلیل ظاهر زیبا شناخته شده هستند، ولی این نوع نژادها در شکار بسیار قوی می باشند و برای یک هدف ویژه تعلیم میبینند : به دام انداختن طعمه های ریز در زمینهای پست و بلند ناحیه وندین فرانسه.

این نوع سگ ها را با شخصیتی خوشحال و دلربا میتوان شناخت.

بررسی نموداری پتیت باست گریفون وندین

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
مناسب بودن برای تازه کارها
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
پتیت باست گریفون وندین Petit Basset Griffon Vendeen

دانستنی های نژاد

  • پتیت باست گریفون وندین ها بسیار زیبا هستند و دارای سر نیرومند و محکمی می باشند. لازم است در زمان تعلیم آنها تحمل بالایی داشته باشید.
  • پتیت باست گریفون وندین ها لجوج هستند و بسیار سخت اهلی می شوند. بهتر است برای تعلیم آنها از بسته های آموزشی استفاده کرد.
  • این نوع سگ ها علاقه ی زیادی به پارس کردن دارن پس تعجب نکنید.
  • پتیت باست گریفون وندین ها انرژی بالایی دارند و بسیار قوی هستند. و نیازمند آنند که در روز تحرک داشته باشند. علاقه زیادی به گشت و گذار دارند، ولی این کار را با قلاده ی بسته انجام دهید به دلیل اینکه مشخص نمی باشد که چه زمان غریزشان آنها را مجبور می کند که به دنبال طعمه بروند.
  • این سگ ها بسیار ماهار در گریختن هستند.
  • این نژاد شبیه همه ی سگ های شکارچی در جست و جوی بو کشیدن و طعمه می باشد.
  • اگر می خواهید توله ی سگ بدون بیماری داشته باشید، نباید از فروشگاه هایی که این سگ ها را عرضه می کنند و افراد نا آگاهی که آنها را آموزش می دهند خرید. باید در جست و جوی مکانی بود که همه ی آزمایش های مرتبط با سگ ها در مورد انواع عارضه های ژنتیکی صورت گرفته باشد، و دارای سگ هایی باشد که خلق و خوی مناسبی دارند.

آمار اساسی :

ابعاد و وزن

وزن نرها : (۱۴-۱۸) کیلوگرم، وزن ماده ها: (۱۴-۱۸) کیلوگرم.

قد نرها : (۳۳-۳۸) سانتی متر، قد ماده ها: (۳۳-۳۸) سانتی متر.

شخصیت

سگ پتیت باست گریفون وندین نوعی نژاد شاد است که به بودن کنار آدم ها علاقه ی زیادی دارد این نژادها بسیار با محبت و خوشحال هستند و خلق و خوی آنها عالی است.

پتیت باست گریفون وندین یک نژاد پر تحرک می باشد. مخلاف گروهی دیگر از سگ ها این نژاد (به عنوان نمونه سگهای گروه باست که سگی شکارچی و دارای پاهای کوتاه می باشد) بسیار پر سر و صدا هستند، آنها به صاحبان پر تحرک نیازمندند که آنها را سرگرم کنند.

پتیت باست گریفون وندین ها درست است که خیلی گستاخ هستند، ولی آنقدر زیبا بوده که باعث می شوند که جای عصبی شدن شاد شوید. در صورتی که علاقه مند به تعلیم آنها هستید باید تحمل بالایی داشته باشید.

این نژاد به دلیل علاقه ی زیاد به سرو صدا و پارس کردن می توانن نگهبان های مناسبی باشند. بهتر است که در زمان تعلیم دادن با آرامش، رفتاری مهربان و به صورت دستوری با آنها برخورد شود.

پتیت باست گریفون وندین ها فوضول می باشند و در گریختن بسیار ماهر هستند. در صورتی که موفق شوند فرار کنند، یا تونل ایجاد کرده اند برای فرار یا توانسته اند از بالای حصار ها فرار کنند.

باید برای آنها از حصار های بلند استفاده کرد، و همچنین باید زیاد چک شود تا خیالتان راحت شود که از طریق کندن زمین موفق به فرار نشده اند.

گالری عکس

پتیت باست گریفون وندین Petit Basset Griffon Vendeen

بهداشت و بیماری

پتیت باست گریفون وندین ها معمولا از سلامتی بالایی برخوردارند؛ ولی مانند همه ی نژادها این سگ ها هم قابلیت مبتلا شدن به بعضی از بیماری ها را دارند.

امکان دارد تمامی آنها مبتلا به این مریضی ها نشوند ولی در صورتی که شما از این نوع سگ ها نگهداری می کنید باید از آنها مطلع شوید.

در صورتی که اقدام به خریداری یک توله سگ کردید باید تعلیم دهنده ای را بیابید که برای شما گواهی سالم بودن پدر و مادر توله سگ و نداشتن بیماری خاص را نمایش دهد.

این گواهی نشان دهنده ی آن است که این سگ برای یک نوع مریضی ویژه مورد آزمایش قرار گرفته است.

  • سندرم درد پتیت باست گریفون وندین : این مریضی موقعیت بسیار طاقت فرسایی می باشد که باعث تاثیر روی سگ های بین ۶ تا ۱۸ ماهه می شود. که دارای علامت هایی مانند دست و پا زدن با درد شدید، تب، و یا بی حوصلگی می باشد. در سگ های گوناگون شدت درد فرق می کند در بعضی از آنها معمولی می باشد ولی در گروهی دیگر زجرآور است. گروهی از سگ ها فقط یک قسمت کوچکی از بدنشان دچار این مریضی خواهد شد، ولی اکثر سگ های مبتلا به این مریضی جاهای مختلفی از بدنشان درگیر این بیماری می باشد. یک مورد از گونه های آن روی قسمت سرویکال گردن اثر می گذارد که رسما مننژیت واکنش استروئید می باشد. بیشتر سگ هایی که این بیماری را دارند با این مریضی بزرگ می شوند، ولی گروهی از عارضه های همیشگی اذیت می شوند.
  • صرع : نوعی مریضی می باشد که موجب گیجی سگ می شود و ثابت شده است که بی دلیل حیوان تشنج می کند. امکان دارد گروهی از سگ ها یک یا دوبار در طول عمر خود تشنج کنند، در صورتی که تعدادی از آنها به طور منظم تشنج می کنند. این شرایط به وسیله ی دارو قابل کنترل است.
  • گلوکوم و دررفتگی لنز : این مریضی نوعی مشکل مربوط به چشم است که جدیدا در سگ های این نژاد کشف شده است. فشار داخلی کره چشم درگلوکوم، افزایش می یابد و در انتها با ضربه ای که به عصب بینائی می زند باعث کوری خواهد شد. در رفتگی لنز، در این حالت لنز از محل اصلی خود بیرون می رود و امکان دارد موجب کوری گردد. در اکثر اوقات روی هر دو چشم اثر می گذارد. این موقعیت اکثرا در سن 5 سالگی و معمولا هم زمان با هم رخ می دهد.
  • آلرژی : در پتیت باست گریفون وندین ها این بیماری در ابتدا به صورت التهاب مزمن گوش، قرمزی پا و یا زیر بغل ظاهر می شود. غیر از این نوع آلرژی امکان دارد مبتلا به آلرژی غذایی، آلرژی به نیش کک، تب یونجه و واکنش نسبت به واکسن شوند. اکثرا این بیماری موجب خارش خواهد شد، ولی گاهی اوقات، امکان دارد سگ ها از ناراحتی بسیاری اذیت شوند. از آنها تا چند ساعت پس از زدن واکسن باید به صورت خاص نگهداری نمایید.
  • فتق ناف و مغبنی : نوعی نقض در عضلات شکم می باشد که موجب خواهد شد که اندام های درونی شبیه یک حباب زیر پوست شکم (فتق ناف) و کشاله ران (فتق مغبنی) دچار برآمدگی شوند. این موقعیت گاها با بزرگ شدن توله سگ برطرف می شود ولی گاها امکان دارد نیازمند جراحی شوند.
  • در رفتگی کشکک و دیسپلازی ران : در رفتگی کشکک (کاسه زانو) به دلیل رشد نا مناسب و غیر معمول زانو و دیسپلازی ران به دلیل رشد غیر معمول ران ایجاد می شود. در این نوع سگ ها از جا در رفتن کشکک از دیسپلازی ران گسترده تر می باشد. هر دو بیماری سبب لنگیدن و آرتروز در سن های بالاتر پتیت باست گریفون وندین خواهد شد. امکان دارد برای بررسی موقعیت به اشعه ایکس احتیاج داشته باشیم. برای برطرف کردن آن اکثر اوقات استفاده از مکمل های غذایی و گاهی اوقات جراحی راه حل می باشد.
  • کم کاری تیروئید : نوعی مریضی است در غده تیروئید که هورمون تیروئید در داخل آن به میزان کافی تولید نخواهد شد. از علامت های این مریضی می توان به چاقی، بی حوصلگی، کیفیت ضعیف پوشش بدن، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست، نداشتن طاقت سرما و طبق عقیده ی تعدادی پرخاشگری و تحریک پذیری اشاره کرد. تاثیر آن روی سگ های رده ی سنی میانی و سن بالا بیشتر است ولی امکان دارد در هر رده ی سنی خود را نشان دهد.
  • غشاء مردمک مقاوم (PPM) و دیسپلازی چند شبکیه ای : این نوع مریضی یک نوع مشکل مادرزادی در چشم آنها می باشد. این مریضی روی دید این حیوات تاثیری نمی گذارد.

تغذیه

مقدار تایید شده در روز : ۱.۵ تا ۲ پیمانه غذای خشک با کیفیت که در دو وعده غذایی طبقه بندی خواهد شد.

نکته : میزان غذای مصرف شده ی سگ بالغ شما وابسته به اندازه، سن، ساختار، سوخت وساز و اندازه ی جنب و جوش آن می باشد.

این حیوانات همانند آدم ها دارای شخصیت واقعی می باشند احتیاج های خوراکی آنها شبیه به هم نمی باشد و همچنین کیفیت خوراکی های آنها باهم فرق دارد.

مناسب تر است که شما یک غذای مفید و با کیفیت به آنها بدهید تا اینکه در روز دائما ظرف غذای آن را پر نمایید.

نگهداری و مراقبت

پتیت باست گریفون وندین به خاطر جسه ی ریز و علاقه ی زیادی که به زندگی و بازی با انسان ها دارد به راحتی می توان آن ها را در آپارتمان نگهداری کرد با این شرط که بتوانید نیاز ورزشی او را برطرف نمایید.

این نوع سگ ها کلا در محیط منزل بسیار پر تحرک می باشند، به همین دلیل باید تعدادی وسیله ی بازی محکم را در اختیارشان بگذارید.

در صورتی که این سگ ها در اکثر آب و هوا ها به راحتی زندگی می نمایند، ولی هوای خنک برایشان الویت دارد.

آنها دارای شامه ی قوی هستند و شکارچیان ماهری می باشند، به همین دلیل باید از قلاده برای آنها استفاده کرد.

مناسب ترین مکان برای آنها یک محیط مطمعن و حفاظ دار می باشد.

پتیت باست گریفون وندین Petit Basset Griffon Vendeen

رسیدگی و آراستن

تن پوش پتیت باست گریفون وندین عصبی، در سایزی معمولی و مشکل می باشد، در صورتی که قسمت پایینی آن زمخت، لطیف و کوتاه می باشد.

دارای ابروهای بلندی است که به چشم آنها آسیب نمیزند زیرا رو به بیرون می باشد.

موهای بلندی گوش های آن را می پوشاند. به علاوه موهای بلندی در حاشیه ی دهان آنها وجود دارد، که باعث به وجود آمدن ریش و سیبیل شده است.

در ناحیه ی دم خود موهای اندکی دارند. در کل پتیت باست گریفون وندین گاهی اوقات شکل درهمی خواهد داشت.

پتیت باست گریفون وندین ها دارای رنگ های متنوعی مثل سفید با ترکیبی از لیمویی، نارنجی، سیاه، سموری، سه رنگ یا لکه های خاکستری مشاهده خواهند شد.

تمیز کردن این سگ ها بسیار راحت می باشد. لازم است که در هفته یک بار موهای آنها شانه شود تا موهای اضافی و قدیمی روی بدن ها از بین رود.

تنها در شرایطی که احتیاج است حمام دهید. گوش های آن ها را از نظر پاکیزگی دائما چک کرده و ناخن های آن ها را مرتبا اصلاح نمایید.

محل نگهداری

درست است که زندگی این سگ ها در آپارتمان موردی ندارد اما باید در روز تحرک و جنب و جوش خود را داشته باشند. در محیط منزل بسیار با آرامش هستند و به سادگی می توان در منزل از آنها مراقبت کرد.

یک محیط بسیار کوچک منزل شما مانند حیاط یا بالکن آپارتمان می تواند برای تحرک و فعالیت آن مناسب باشد.

سازگاری

پتیت باست گریفون وندین ها علاقه ی زیادی به کودکان دارند. این نوع نژاد از صدا و شلوغی کودکان شاد می شوند.

والدین باید به ارتباطی که بین بچه ها و سگ وجود دارد رسیدگی کنند، به خصوص این نوع سگ ها که در جست و جوی شرایط مناسب برای فرار کردن می باشند.

این نوع سگ ها در صورتی که با حیوانات دیگری که در منزل نگهداری می شوند تعلیم دیده و اهلی شده باشند ارتباط خوبی خواهند داشت.

به علاوه از اینکه با سگ های دیگر باشد شاد می شوند. آنها داری غریزه ی شکارچی بودن هستند.

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=13153

3 دیدگاه در “سگ نژاد پتیت باست گریفون وندین

  1. رعنا مرادی گفت:

    واااای چه سگ نازی واقعا آدم اینو میبینه دلش میخواد یه دونه از اینا داشته باشه😍😍😍

  2. Yazdan گفت:

    واقعا خیلی نژاد خوبیه و نگهداری ازشون راحته

  3. Kimiya گفت:

    ازهمین نژادیکی خریدم ولی تربیتش سخته وشب خیلی صدامیده وهرجایی دیددستشویی میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 4 =