شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد چساپیک بای رتریور

چساپیک بای رتریور
4/5 - (4 امتیاز)

چساپیک بای رتریور سگ شکاری بسیار خوب و شناگر قدرتمندی می باشد. سگی آرام و دارای رفتار دوستانه است و از مانند دیگر نژادهای سگ لازم است از کودکی اجتماعی شود

چساپیک بای رتریور سگی فعال و باهوشی می باشد این سگ مانند سگ های دیگر باید از کودکی آموزش های لازم را ببیند و آموزش دادن به این سگ باید همراه با تشویق باشد تا برای او خسته کننده نشود.

بررسی نموداری نژاد چساپیک بای رتریور

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
چساپیک بای رتریور Chesapeake Bay Retriever

دانستنی های نژاد

  • این سگ علاقه زیادی به ورزش کردن مخصوصا ورزش شنا دارد این سگ اگر فعالیت روزانه بدنی نداشته باشد مخرب و افسرده می شود.
  • .این سگ برای صاحبان با تجربه و مقتدر توصیه می شود
  • این سگ باید از دوران تولگی آموزش های لازم را برای اجتماعی شدن ببیند در غیر این صورت تهاجمی می شود.
  • چساپیک بای رتریور معمولا در مقابل سگ های دیگر حالتتهاجمی به خود می گیرد..
  • برای داشتن یک سگ قوی و قدرتمند باید توجه داشته باشید که آزمایشات لازم روی آن انجام شده باشد و هرگز از یک صاحب بی مسئولیت آن را خریداری نکنید.

تاریخچه

چساپیک بای رتریور در سال 1932 در ایالات متحده آمریکا شناخته شده است این سگ که به سگ شکاری نی معروف است برای اولین بار در این کشور به دنیا آمد

ابعاد و وزن

وزن در نرها:(۲۹-۳۶) کیلو گرم.

وزن در ماده ها: (۲۴-۳۱) کیلو گرم .

قد در نرها: (۵۸ -۶۶) سانتی متر.

قد درماده ها: (۵۳ -۶۰) سانتی متر.

شخصیت

چساپیک بای رتریور را باید در دوران تولگی آموزش دهید تا به خوبی اجتماعی شود این سگ را باید با نگاه خشن به او و یا سرزنش کلامی تنبیه کنید با مجازات هایی سخت تر و خشن تر ممکن است بی مسئولیت و لجباز شود این سگ بسیار بازیگوش ، کنجکاو، وفادار، باهوش، شجاع و سرحال است که برای دیده بانی بسیار مناسب می باشد .

گالری عکس

چساپیک بای رتریور Chesapeake Bay Retriever

بهداشت و بیماری

چساپیک بای رتریور عموما سگ هایی هستند که خیلی کم به بیماری دچار می شوند. می توان گفت که این سگ ها، به طور کلی سالم هستند. اما در برخی مواقع ممکن است بعضی بیماری ها آن ها را درگیر کند. به همین علت در صورتی که شما دارنده ی سگی از این نژاد هستید، بهتر است با بیماری های احتمالی آن ها آشنا شوید..

  • دیسپلازی مفصل ران:در  سگ های مبتلا به این بیماری، هنگام راه رفتن ممکن است یکی از پاهای عقبی یا هر دو، دچار لنگیدن شود. به این دلیل که استخوان ران به مفصل ران به درستی اتصال پیدا نکرده و راه رافتن را با مشکل مواجه می سازد. در بعضی مواقع شاهد ورم مفصل خواهید بود. عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی در پیش آمدن این بیماری تاثیر دارند. قبل از خرید سگ، اطمینان حاصل کنید که پدر و مادرش سالم بوده و آزمایشات لازم بر روی آن ها و توله سگ شما انجام شده و نتایج، سلامتی آن ها را نشان می دهد. با وجود سلامتی از لحاظ ژنتیکی، باز هم احتمال بروز این بیماری وجود دارد. غذای ناسالم و آسیب های ناشی از بازی و ورزش کردن می تواند سبب بروز دیسپلازی مفصل ران شود
  • پیشرو شبکیه آتروفی(PRA): در این بیماری، سگ نابینا می شود. این بیماری با نابود شدن گیرنده های نوری که در قسمت پشتی چشم قرار گرفته اند، ایجاد می شود و در نهایت سبب کوری می شود. لطفا از مکراکز معتبر سگ خود را خریداری کنید و قبل از خرید تاییدیه سلامت چشم سگ را از دامپزشک بگیرید. در هر صورت حتی اگر سگی به این بیماری مبتلا شده و نابینا شود، به دلیل قوی بودن حواس دیگر، می تواند زندگی خود را بدون مشکل ادامه دهد.
  • بیماری فون ویلبراند: این بیماری باعث خون ریزی در اندام های مختلف سگ می شود مثل خون در مدفوع، خون ریزی بینی، خون ریزی لثه و …که بیشتر در سگ هایی با سن 3 تا 5 سال دیده شده است این بیماری را می توان کنترل کرد ولی قابل درمان نیست.
  • اتساع و چرخش معده (نفخ): این بیماری باعث نفخ شکم و درد در این ناحیه می شود اگر سگ ها بعد از غذا خوردن فعالیت بدنی زیاد داشته باشند و یا این که به سرعت غذای خود را تمام کنند دچار این نفخ شکم می شوند. نفخ شکم در سگ های مسن تر بیشتر دیده می شود
  • صرع: این بیماری اغلب به صورت ارثی وجود دارد و یک بیماری عصبی شناخته می شود. سگ مبتلا، رفتارهای غیر طبیعی از خود نشان می دهد. تشنج یکی از مهم ترین علائم بیماری صرع می باشد
  • Chondrodysplasia : این بیماری اگر شدید باشد باعث فلجی می شود در این بیماری اندام های سگ به طور غیر طبیعی تغییر شکل می دهد که معمولا به آن کوتولگی هم می گویند.

تغذیه

در روز دو وعده ی مناسب بین 2 تا 2.5 پیمانه غذای خشک با کیفیت به چساپیک بای رتریور بدهید .

نکته :یک سگ بالغ بسته به سطح فعالیت و سوخت وسازی که دارد از مواد غذایی استفاده می کند. سگ ها، مانند انسان ها نیستند پس به میزان غذایی که انسان می خورد نیاز ندارند. یک غذای با کیفیت سگ را بیشتر سیر می کند در ضمن هیچگاه کل غذا را در اختیار سگ نگذارید بلکه آن را در دو وقت متفاوت به او بدهید .سگی که فعالیت دارد از سگی که گوشه نشین است غذای بیشتری لازم دارد

اگر احساس می کنید سگ شما اضافه وزن دارد، با دست او را آزمایش کنید. دست خود را بر روی کمر سگ قرار دهید. اگر با فشار بسیار کمی قادر به لمس دنده هایش بودید، نشانه ی این است که وزن متعادلی دارد و دچار اضافه وزن نیست. اما اگر به راحتی نتوانستید دنده هایش را حس کنید، شاید سگ شما اضافه وزن داشته باشد. در این صورت با افزایش فعالیت های روزانه و کاهش میزان غذا، می توانید او را به وزن متعادل برسانید.

نگهداری و مراقبت

این سگ باید در روز ورزش و شنا کند به پیاده روی علاقه ی زیاد دارد . این سگ مهربان عاشق شنا کردن در هوای گرم است و بی نهایت از هوای سرد لذت می برد . اگر می خواهید به این سگ مهربان آموزش دهید همراه با تشویق لفظی و غذایی این کار را انجام دهید.

چساپیک بای رتریور Chesapeake Bay Retriever

رسیدگی و آراستن

این نژاد سگ، موهای ضخیم، کوتاه و چرب داردو زیر این موها بسیار پشمالو می باش که در هوای سرد و موقعی  برف همه جا را فرا گرفته در برابر سرما از او محافظت می کند.

او معمولا به رنگ قهوا ای و یا قهوه ای مایل به زرد دیده می شود و معمولا علامت سفیدی روی شکم و یا قفسه سینه ی او می توانید پیدا کنید.

مانند همه سگ های دیگر باید به نظافت او رسیدگی کنید و موهای او را برس بکشید تا موهای مرده از بین برود و هم چنین در مواقع ضروری او را به حمام ببرید

محل نگهداری

این سگ برای نگهداری در خانه هایی که دارای حیاط هستند مناسب می باشد ولی برای نگهداری در آپارتمان توصیه نمی شود.

سازگاری

به کودکان خود آموزش دهید که چگونه با سگ ها رفتار کنند تا آسیب نبینند .این سگ ها رفتار بسیار مناسبی با کودکان دارند و به خوبی از آن ها محافظت می کنند و هم چنین اگر آموزش های لازم را ببینند می توانند هم بازی مناسبی برای سگ های دیگر باشند در غیر این صورت حالت تهاجمی نسبت به آن ها دارند.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=15442

3 دیدگاه در “سگ نژاد چساپیک بای رتریور

  1. hesam گفت:

    ممنون بخاطر مطلبتون

  2. اسما گفت:

    چجوري ميتونيم آموزشش بديم كه با بچه ها رفتارش خيلي اروم باشه

  3. bily6598 گفت:

    دوست داشتنیه ولی زشته یه کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =