آموزش و نگهداری سگ

تربیت ژرمن شپرد و آموزش هایی که باید به او بدهید

ژرمن شپرد
4.3/5 - (90 امتیاز)

تربیت ژرمن شپرد کار نسبتا کاری چالش برانگیز اما شدنی است، به این دلیل که یک ژرمن اصیل هوش و استعداد بالایی در یاد گرفتن حرکات دارد.

تربیت سگ یکی از چالش های بزرگ و مهم برای یک یه شخص است. شما به عنوان صاحب سگ باید این مسئله را درک کنید که سگ ها نیز مانند انسان ها دارای احساسات، هیجانات و شخصیت مختص به خود هستند و سگ نژاد ژرمن از این قاعده مستثنی نیست.

در ادامه قصد داریم که نکاتی را در مورد آموزش ژرمن شپرد از تولگی تا بزرگسالی با شما در میان بگذاریم :

آموزش توله ژرمن شپرد

1- اولین تمرین با سگ خود را در سن 2 ماهگی او انجام دهید.

همه ژرمن شپرد ها سگ هایی با هوش هستند و از نظر ژنتیکی نیز فیزیک قوی دارند. اگر تمرین با سگ خود را از سنین پایین شروع کنید. می توانید شخصیت و رفتار سگ را بهبود ببخشید و ارتباط محکمی با او ایجاد کنید. اگر ژرمن شپرد اعضای خانواده خود را از سنین پایین خوب بشناسد هیچ وقت از آنها دست نمی کشد و به یک حامی بزرگ برای آنها تبدیل می شود.

2- در زمان تولگی به نوازش کردن گوش ها، پنجه ها، دم و سر سگ بپردازید.

این روش شروع خوبی برای تربیت ژرمن شپرد و ایجاد ارتباط با سگ خود است. با این کار شما او را برای بیشتر لمس شدن برای مثال با نوازش مو او را برای اصلاح و حمام رفتن در سنین بالا تر آماده می کنید یا حداقل این کار برای شما راحت تر خواهد شد. همچنین سگ ها در آینده هنگام کوتاه کردن ناخون ها باید آرامش کامل داشته باشند و لازم است که در سنین پایین تر به این مسئله نیز عادت کرده باشند.

 

3- اولین حرکات را با سگ خود تمرین کنید.

لازم است که به آنها آموزش بدهید که چگونه و چه موقع بنشینند، بلند شوند و یا روی پنجه خود راه بروند. شما می توانید از تشویقی استفاده کنید برای مثال هنگامی که سگ حرکات را به خوبی انجام می دهد به او یه تیکه غذا بدهید. سگ شما سریعا این حرکات را یاد نمی گیرد. در هنگام آموزش لازم است که صبور باشید.

 

4- به سگ خود آموزش دهید که هنگام خوردن غذا کسی به محیط اطراف خود حساس نباشد.

شما می توانید هنگام غذا خوردن سگ او را به آرامی نوازش کنید یعنی تا حدی که سگ دست از خوردن نکشد و آزرده نشود.

همچنین شما می توانید تیکه هایی از غذا را جدا گانه به او بدهید (هنگامی که سگ مشغول خوردن از کاسه غذا است) با این کار به مرور به او می فهمانید که انسان ها در اطراف ظرف غذا قصد ایجاد مزاحمت ندارند! بلکه حتی می توانند خوراکی های بیشتری به او بدهند.

 

5- سعی کنید برای سگ خود قلمرو خاصی تعیین نکنید.

شما می توانید جای ظرف غذا را تغییر دهید. و یا آن را برای یک روز کامل بردارید و خودتان مستقیما با دست به او غذا بدهید تا سگ شما این را بفهمد که از چه کسی غذا دریافت می کند.

همچنین سگ شما باید حس کند که تا وقتی که صاحبش کنارش است از نظر تغذیه مشکل بزرگی نخواهد داشت.

 

6- تربیت ژرمن شپرد را در هنگام غذا دادن به سگ انجام بدهید.

توصیه می شود که سگ خود را تشویق کنید تا به شما تماشا کند سپس به او غذا بدهید و یا به او بگویید که بشیند و منتظر بماند تا برای او غذای بیشتری بیاورید.

 

7- به سگ خود یاد بدهید که بعد از اطاعت از شما حتما نباید غذایی دریافت کند.

هنگام آموزش سگ خود تنوع قائل شوید. همیشه از غذا به عنوان تشویقی استفاده نکنید شما می توانید گهگاهی او را نوازش کنید و بین انجام چند تمرین یک یا دو بار مقداری خوراکی به او بدهید یا اصلا در یک روز بین تمرینات به او غذا ندهید.

 

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=19105

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =