شناخت نژاد های سگ

سگ نژاد سیلی هم تریر

سیلی هم تریر
3.3/5 - (3 امتیاز)

سیلی هم تریر سگی باهوش و هشیار می باشد این سگ یک شکارچی خوب برای سمور ، گورکن و روباه محسوب می شود و یک همراه خوب برای صاحبانشان به حساب می آید.این سگ بامزه برای کسی که کم تجربه است مناسب می باشد زیرا که آموزش و نگهداری از آن آساناست . از این تریر برای شکار بعضی از حیوانات استفاده می شود.

بررسی نموداری سیلی هم تریر

سازگاری :

سازگاری با زندگی در آپارتمان
مناسب بودن برای تازه کارها
میزان حساسیت در برابر محیط اطراف
تحمل تنهایی
تحمل هوای سرد
تحمل هوای گرم

سلامت و بهداشت :

ریزش مو
کف کردن دهان
آرامش در هنگام رسیدگی و اصلاح
مقاومت در برابر بیماری
پتانسیل افزایش وزن
سایز

قابلیت آموزش :

سادگی آموزش
هوش
پتانسیل گاز زدن
تمایل برای شکار
گرایش به پارس یا زوزه کردن
پتانسیل ولگردی

دوستی :

عکس العمل در برابر آشنایان
رفتار دوستانه با بچه ها
رفتار دوستانه با سگ ها
رفتار دوستانه مقابل غریبه ها

نیاز های ورزشی :

میزان انرژی
میزان قدرت
نیاز به ورزش
پتانسیل بازیگوشی
سیلی هم تریر Sealyham Terrier

دانستنی های نژاد سیلی هم تریر

  • مواظب رژیم و ورزش این نوع سگ باشید تا مبادا دچار مشکل شود .توجه کنید که چه مقدار غذا برای اون کافی می باشد و در مصرف زیاده روی نکنید.
  • بهتر است برای آن که به سیلی آموزش دهید از جعبه آموزشی استفاده کنید زیرا که آن ها در یادگیری کمی لجباز و یک دنده می باشند.
  • این سگ ها صدای بلندی برای پارس کردن دارند و به دلیل آن که سگ نگهبان هستند با دیدن غریبه ها این کار را انجام می دهند ولی با آموزش دادن می توانند با فرمان شما ساکت شوند.
  • این سگ ها را در جایی که نا آشنا هستید با غلاده ببندید زیرا که آن ها علاقه زیادی به تعقیب و شکار پرندگان و خرگوش و … دارند.
  • این سگ ها گرما را دوست ندارند و در جای خنک احساس بهتری دارند و به دلیل اندام کوچک و زیبایشان طعمه خوبی برای سگ دزد ها می باشند به هیچ عنوان سیلی را در مکان غریبه تنها نگذارید.
  • این نژاد سگ بسیار نادر و کمیاب می باشد و ممکن است برای خرید آن دچار مشکل شوید .
  • این نژاد سگ ها نسبت به سگ های دیگر حتی سگ های بزرگ تر از خودشان حالت تهاجمی می گیرند بنابراین شما باید مواظب سیلی خود باشید تا زمانی که حس کنید به سگی حمله نمی کند.
  • این سگ نسبت به غریبه ها گوشه گیر بوده ولی برای کسایی که می شناسد مانند خانواده اش بسیار وفادار و نگهبان است.
  • این سگ ها را باید بتوان به خوبی کنترل کرد آن ها در کل سگ شاد و خوشحالی محسوب می شود ولی گاهی سلطه جو می شود.
  • برای تربیت و آموزش دادن به این نژاد سگ باید از روش هایی مثل دادن تشویقی و تشویق کردن و بازی کردن با آن ها استفاده کرد زیرا که گاهی خیره سر می شوند.
  • اگر می خواهید سگ سیلی هم تریر را خریداری کنید سعی کنید از فروشندگان معتبر که مطمن هستید تمام آزماسیات لازم از جمله آزمایش ژنتیک را روی آن انجام داده است و این سگ از هر نظر سالم می باشد خریداری کنید و به هیچ عنوان از افراد نامعتبر خریداری نکنید.

ابعاد و وزن

وزن در نرها: (۱۰-۱۱) کیلوگرم.

وزن در ماده ها: (۱۰-۱۱) کیلوگرم.

قد در نرها: (۲۷) سانتی متر.

قد در ماده ها: (۲۷) سانتی متر.

شخصیت نژاد سیلی هم تریر

این نژاد از سگ ( سیلی هم تریر ) نسبت به تریر های دیگر آرام تر می باشند و نگهداری از آن ها آسان تر است.این سگ ها بسیار کنجکاو ، دوستانه ، باهوش هستند این سگ مایل اند که به غریبه ها پارس کرده و آن ها را تعقیب کنند ولی ی توان گفت سر و صدای این نوع تریر نسبت به بقیه تریر ها کم تر می باشد و باید به گونه ای تربیت شود که با اشاره .و گفتن صاحبش ساکت شود. این سگ ها نگهبانان بسیار خوبی هستند آن ها بسیار باهوش بوده و به سرعت آموزش را یاد می گیرند برای قدر دانی از آن ها از تشویقی استفاده کنید.

این سگ هم مانند سگ های دیگر باید از کودکی اموزش ببینند و با افراد متفاوت و مناظر و صدا ها بیشتر آشنا شوند تا محیط افراد اخت شوند.

گالری عکس

سیلی هم تریر Sealyham Terrier

بهداشت و بیماری

جابجایی لنز یا دیسپلازی شبکیه از بیماری های رایج در این سگ ها می باشد ولی می توان گفت که این سگ ها همانند سگ های دیگر سالم هستند در ادامه با این بیماری ها بیشتر آشنا شوید.

جابجایی لنز: این بیماری وقتی دچار می شود که رباط درون چشم که لنز را در جایش نگه می دارد دچار اختلال شود در این صورت لنز درون چشم جا به جا شده و سگ را دچار مشکل می کند این بیماری در بعضی موارد با دارو و در بیشتر مواقع با عمل جراحی قابل درمان می باشد اما اگر دیر به آن رسیدگی شودد ممکن است لازم به تخلیه کردن چشم سگ کنیم.

دیسپلازی شبکیه:این بیماری مادرزادی بوده و در شبکیه چشم ناهنجاری ایجاد می کند. در سن 7 تا 12 هفتگی سگ می توان چشم های او را توسط دامپزشک معاینه و آزمایش کرد تا اگر دچار این مشکل است متوجه شده و زود به آن رسیدگی شود. توجه داشته باشید که این بیماری نباید پرورش داده شود. این بیماری در سگ سیلی هم تریر بسیار کم دیده شده است ولی برای آن که از سگ خود اطمینان داشته باشید سعی کنید از مراکز معتبر و یا صاحبان دلسوز خریداری کنید که آزمایشات لازم را روی آن ها انجام داده اند و هیچ گاه از فروشگاه های نامعتبر خریداری نکنید.

تغذیه

۱ و ۱/۸ تا ۱ و ۳/۸ پیمانه غذای خشک با کیفیت را به سگ خود بدهید توجه کنید که این مقدار در دو وعده غذایی مختلف مصرف شود.

بهتر این است که سگ شما از غذای با کیفیت تغذیه کند تا این که از غذا های بی کیفیت چندین بار استفاده کند . سگ ها با توجه به وزن ، سن و ساختار بدن و هم چنین میزان فعالیتی که دارند از غذا استفاده می کنند.

هر چه سوخت و ساز بدن آن ها بیشتر باشد به غذای بیشتری نیز نیاز دارد در ضمن سگ ها نیز مانند انسان ها سلیقه مختلفی برای غذا دارند.

برای آن که سگ شما دچار اضافه وزن نشود باید به میزان فعالیت و جنب و جوش آن هم هم چنین مقدار غذای مصرفی آن دقت لازم را به عمل آورید . برای آن که بفهمید سگ شما اضافه وزن و دچار چاقی شده است یا خیر باید دست خود را از ستون فقرات تا پایین بکشید اگر ستون فقرات به راحتی زیر دست شما لمس شد دچار چاقی نمی باشد ولی اگر به سختی و با فشار حس شد سگ اضافه وزن داشته و باید ورزش و رژیم غذایی خاص داشته باشد.

نگهداری و مراقبت

این سگ ها به دلیل داشتن اندازه کوچک و ساختار بدنی قوی ، به راحتی می تواندد در شهرا و روستاها زندگی کنند ای سگ ها در محیط آپارتمان و خانه بسیار کم تحرک و آرام هستند به شرط آن که فعالیت بدنی روزانه داشته باشند برای تخلیه انرژی آن ها یک حیاط کوچک و یا تراس کافی است .ولی اگر در حیاط روستایی قرار می دهید دور آن را حصار بکشید تا مبادا از آن خارج شود به تعقیب حیوانات دیگر برود.

می توان گفت که این نوع از تریر هم صدای کم تری ایجاد می کند هم سازگاری بیشتری دارد و هم چنین یک سگ وفادار و ننگهبان خوبی است پس راحت تر می توان آن ها را در خانه نگهداری کرد این سگ خود را جز اعضای خانواده می دانند.

این سگ ها به بازی کردن و حفاری علاقه بسیاری دارند. و مانند سگ های دیگر با ورود غریبه پارس می کنند. برای تشویق کردن و آموزش آن ها می توان از غذاهای تشویقی و یا با بازی کردن آن ها را تحسین کرد.

استفاده از جعبه آموزشی راهی بسیار مناسب برای تربیت کردن سیلی هم تریر می باشد این سگ ها کمی لجباز هستند ولی با صبوری و حوصله می توان همه چیز را به آن ها آموزش داد.

سیلی هم تریر Sealyham Terrier

رسیدگی و آراستن

این سگ ها معمولا به رنگ سفید هستند ولی گاهی در رنگ های لیمویی و قهوه ای مایل به زد با لکه هایی از رنگ گورکن بر روی سر و گوش های آن ها دیده می شوند. موی بدن سیلی هم تریر از دو لایه نرم و سفت تشکیل شده است.

شانه زدن موهای سگ باعث می شود که از ژولیدگی در بیاید و موهای مرده از بین برود هم چنین این امر باعث می شود که موی تریر رشد بهتری بیدا کند.

کوتاه کردن موی سگ باعث می شود رشد بهتری داشته باشد و هم چنین کمتر بریزد برای این امر می توانید به متخصص مراجعه کنید و یا این که خودتان با دقت انجام دهید و موهایش را کوتاه کنید.

به بهداشت سگ خود از هر جهت رسیدگی کنید دندان های او را هفته ای چند بار مسواک بزنید تا مبادا دچاری بیماری لثه شوند و هم چنین مسواک باعث می شود باکتری های درون دهان و بوی بد دهانشان از بین برود. همیشه به درون چشم و گوش سگ توجه کنید که دچار قرمزی التهاب و عفونت نشود و در صورت مشاهده فورا به دامپزشک مراجعه کنید.

ناخن های سگ خود را یک یا دو بار در ماه کوتاه کنید زیرا که در هنگام بازی و یا استقبال از شما ممکن است آسیب و خراش به بدنتان وارد کند در نظر داشته باشید که نباید ناخن های سگ را از ته کوتاه کرد زیرا که باعث خونریزی شده و در نتیجه دفعه بعد که بخواهید این کار را انجام دهید با مشکل رو به رو خواهید شد.

این سگ ها پاهای حساسی دارند و روی آن ها بسیار حساس هستند به نظافت آن رسیدگی کنید حتی داخل چشم و گوش آن ها نیز پاک کنید تا دچار مریضی نشوند.

محل نگهداری

سیلی هم تریر را می توان به آسانی در خانه و آپارتمان نگهداری در صورتی که در طول روز انرژی خود را تخلیه کرده باشد و به گردش و بازی رفته باشد وجود یک تراس و یا یک حیاط کوچک برای این سگ کافی است..

سازگاری سیلی هم تریر

این سگ ها برای خانواده هایی که فرزند بزرگ دارند بسیار مناسب می باشد زیرا که این بچه ها می دانند که چگونه با تریر برخورد کنند ، سگ های تریر کمی وحشی هستند و باید به خوبی تربیت شوند.

این نژاد سگ با حیوانات خانگی که با آن ها بزرگ شده رابطه ی خوبی برقرار می کند ولی ممکن است نسب به سگ و یا گره غریبه که تا به حال آن ها را ندیده حالت تهاجمی از خود نشان دهد.

به فرزندان خود نحوه رفتار و لمس کردن سگ را آموزش دهید به آن ها بیاموزید که موقع خواب مزاحم سگ نشوندو یا در حال غذا خوردن از او دور بمانند .

یک سگ هر چند مهربان و اهلی باشد ، باید هنگامی که کودکانتان در کنار آن ها هستند از آن مراقبت کنید و هیچ گاه فرزند و سگ را با هم تنها نگذارید.

ویدئو ها :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=15677

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − دو =