شناخت ماهی آب شیرین

ماهی سیچلاید سورم سبز

ماهی سیچلاید سورم سبز
5/5 - (1 امتیاز)

سیچلاید سورم سبز از دسته سیچلایدهای آمریکایی است که بر خلاف سایر سیچلایدها رفتار پرخاشگرایانه ای از خود نشان نمی دهد. این ماهی از غذاهای گیاهی تغذیه می کند .

حداکثر طول :

20 cm

سازگاری :

گوشت خوار

دمای مناسب :

22 الی 28 درجه سانتیگراد

پی اچ :

6 الی 7.5

نام ماهی :

سیچلاید سورم سبز

نام علمی :

Heros severus

نام خانوادگی :

Cichlidae

زیستگاه :

آمریکای جنوبی

ویژگی ها :

سیچلاید سورم سبز از دسته سیچلایدهای آمریکایی است که بر خلاف سایر سیچلایدها رفتار پرخاشگرایانه ای از خود نشان نمی دهد. این ماهی بومی رودخانه ی آمازون در آمریکای جنوبی است.

شرایط نگهداری :

ماهی سیچلاید سورم سبز بومی رودخانه ی آمازون در آمریکای جنوبی است.
گیاه در آکواریوم این ماهی خیلی دوامی ندارد. چرا که این ماهی علاقه ی زیادی به خوردن برگ گیاهان نشان می دهد و آن ها را از بین می برد.

تغذیه :

ماهی سیچلاید سورم سبز در طبیعت از انواع غذاهای گیاهی و پروتئینی تغذیه می کند. غذاهای گیاهی مانند کاهو، کدو سبز و خیار و غذاهای پروتئینی مانند میگوی آب شور، کرم خونی منجمد و کرم خاکی مورد قبول این ماهی هستند و می توان آن را با چنین غذاهای تغذیه نمود.

تکثیر :

تکثیر این ماهی کار چندان دشواری نیست. پس از این که ماهی نر جفت خود را پیدا کند هر دو ماهی به دنبال محلی صاف مانند یک تخته سنگ برای تخمریزی می گردند. ماهی ماده در هر مرتبه تخمریزی در حدود ۲۰۰ تا ۸۰۰ عدد تخم تولید می کند.
لاروها پس از ۳ تا ۵ روز از تخم خارج می شوند و در این زمان توسط والدین به درون حفره ای درون سنگ های کف آکواریوم انتقال می یابند. لاروها پس از یک هفته قادر به شنا کردن و پذیرش غذاهای ریز مانند نوزاد میگوی آب شور هستند.
والدین ممکن است در اولین تجربه ی تخمریزی خود لاروها را از بین ببرند. اما در مراحل بعدی با موفقیت از نوزادان مراقبت خواهند نمود.

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=8953

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هجده =