شناخت ماهی آب شور

ماشه ماهی دلقک ( ماشه ماهی خال دار درشت )

ماشه ماهی دلقک ( ماشه ماهی خال دار درشت )
3/5 - (4 امتیاز)

ماشه ماهی دلقک ( ماشه ماهی خال دار درشت ) ماهی بسیار زیبایی با رنگ های در هم آمیخته می باشد. این ماهی با شرایط آکواریوم به راحتی سازگار می شود.

رژیم غذایی :

گوشت خوار

فرم رنگی :

سیاه، آبی، سبز، نارنجی، سفید، زرد

حداقل اندازه آکواریوم :

۳۷۸ لیتر

مبدا :

هند و اقیانوس آرام

نام های متداول :

ماشه ماهی خال دار درشت

دمای مناسب آب :

22 تا 25 درجه سانتی گراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Balistoides conspicillum

نام انگلیسی :

Clown Triggerfish

خانواده گونه :

Balistidae

ســـطــح نگهــــداری :

آسان

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

خیر

رفتار :

تهاجمی

مناسب برای تازه کارها :

بله

حداکثر اندازه :

۵۰ سانتی متر

معرفی :

ماشه ماهی دلقک ( ماشه ماهی خال دار درشت ) رنگ آمیزی بسیار زیبایی دارد. قسمت پایینی بدن این ماهی تیره با خال های سفید بزرگ و قسمت بالایی بدن و دور باله پشتی زردرنگ با لکه های مشکی کوچک است. چشم ها عموما با خطوط زرد یا سفید که از پوزه آنها می گذرد احاطه شده اند. دهان ماشه ماهی دلقک، زرد روشن با خط سفیدی در زیر آن است. این ماهیا وقتی که جوان تر هستند، دارای خال های سفید در بالاتنه و پایین تنه می باشند. اما هرچه به بلوغ نزدیک تر شوند این خال ها کم کم محو شده و از بین می رود. برعکس ماهیان بالغ، ماهیان جوان به ندرت در طبیعت مشاهده می شوند که دلیل آن در رفتار مرموز آنها در پنهان کردن خود در غارها و شکاف ها در تپه های مرجانی است.

ماهیان جوان بدن بزرگ تری دارند و ماهی های بالغ به خوبی با شرایط آکواریوم خود را وفق می دهند. اما در مورد ماهی های جوان کوچکتر وضعیت فرق می کند. این ماهیان به دلیل این که به وعده های غذایی مکرر نیاز دارند، در |آکواریوم به خوبی سازگار نمی شوند.

ماهیان جوانی که بزرگ هستند و ماهیان بالغ بسیار تهاجمی می باشند و ماهی های کوچکتر و کمتر تهاجمی را گاز می گیرند و یا حتی می توانند باعث نابودی آن ها شوند. ماشه ماهی دلقک برای زندگی، آکواریومی بزرگ (۱۰۰ گالن یا بیشتر) با فضای کافی جهت مخفی شدن، لازم دارد. این ماهی ها بسیار قلمرویی هستند و حتی به دستی که در آکواریوم وارد شده واکنش نشان می دهند.

قلمرو ماشه ماهی دلقک به صورت مخروط وارونه از لانه آن ها است. بنابراین اگر می خواهید خارج از قلمرو آنها باشید، به جای فضای بالای لانه آنها در اطراف لانه ی این ماهیان میتوانید حرکت کنید.

تغذیه :

برای تغذیه ماشه ماهی دلقک باید از غذاهای گوشتی مانند میگوی ریز ریز شده، صدف، ماهی مرکب و ماهی استفاده کنید. غذاهای یخ زده مانند میگوی دریایی و جلبک های دریایی غنی شده را نیز می توانید برای تغذیه این ماهی استفاده کنید. ماشه ماهی دلقک ۳ وعده غذایی در روز لازم دارد.

تکثیر :

زمانی که وقت تخم ریزی فرا می رسد، بیشتر ماشه ماهی ها با ایجاد چاله ای در شن و ماسه، باعث می شوند ماهی ماده تخم های خود را در آن بریزد. هر دو ماهی نر و ماده تا زمانی که بچه ها سر از تخم بیرون بیاورند، مراقب لانه می باشند. اگر مشاهده کردید که ماشه ماهی ها دور محلی از شن و ماسه حرکت می کنند و به ماهیانی که به این محل نزدیک می شوند حمله می کنند و جریانی از آب را با فشار در آن محل می دمند، این احتمال وجود دارد که در حال محافظت از لانه حاوی تخم های خود هستند. پس بهتر است از این محافظان لانه دوری کنید زیرا به شدت حمله می کنند و گاز می گیرند.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10809

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + سه =