شناخت ماهی آب شور

ماهی اسنپر نوار آبی

ماهی اسنپر نوار آبی
لطفا اگر مطلب مفید بود امتیاز دهید

اسنپر نوار آبی ماهی گوشتخوار و تهاجمی است که در غذا خوردن بسیار حریص است و ماهی های کوچکتر را برای تغذیه مورد استفاده قرار می دهد.

رژیم غذایی :

گوشتخوار

فرم رنگی :

آبی، زرد

نام های متداول :

اسنپر نوار آبی معمولی، ماهی دریایی نوار آبی

زیستگاه :

شرق هند، اندوونزی، استرالیا، هاوایی

حداقل اندازه آکواریوم :

۷۵۶ لیتر

دمای مناسب آب :

22 – 25 درجه سانتیگراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.023 – 1.025

نام علمی :

Lutjanus kasmira

نام انگلیسی :

Bluestripe Snapper

خانواده گونه :

Lutjanidae

ســـطــح نگهــــداری :

آسان

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

خیر

رفتار :

صلح طلب

مناسب برای تازه کارها :

بله

حداکثر اندازه :

۴۰ سانتی متر

معرفی :

ماهی اسنپر نوارآبی از نیمرخ دارای بدنی نسبتا عمیق است و سر آن دارای شیبی تند می باشد. پشت و پهلوهای ماهی دارای رنگ زرد روشن است و سطح زیرین آن کمرنگ می شود تا به رنگ سفید برسد. فرام رنگی در این ماهی می تواند به دلیل استتار در سطح روشن اقیانوس باشد. ماهی هایی که از پایین به آن نگاه می کنند دیگر آن را نمی بینند. چهار نوار آبی روشن در طول بدن اسنپر نوار آبی وجود دارد. در عرض پهلوهای این ماهی چندین نوار خاکستری برروی قسمت پایین پهلوها دیده می شود.

ماهیان اسنپر نوار آبی بالغ ساکن تپه های مرجانی هستند. اسنپرهای نوارآبی را معمولا در طول روز می توان در اجتماعات بزرگ دور ساختارهای مرجانی یا غارها در عمق ۶۰ تا ۱۸۰ متری در جزایر مارکز و ۲۶۵ متر در دریای سرخ یافت. ماهیان جوان تر در بسترهای گیاهی دریا دور تپه مرجان های پراکنده زیست می کنند. زیستگاه اسنپر نوارآبی با توجه به تغییرات سنی آن متغیر است. ماهی های جوان زندگی به صورت دسته ای در بسترهای شن و ماسه ای را ترجیح می دهند، در حالی که ماهی های بزرگتر بیشتر به صورت انفرادی دیده می شوند و در تپه مرجانی های عمیق زندگی می کنند.
ماهی اسنپر نوارآبی رابطه غیرمعمول استتاری با بزماهی ها (Mulloidichthys mimicus) که دارای رنگی که به شدت شبیه به اسنپرهاست، دارد. گروه بزماهی ها به دلیل حفاظت در برابر شکارچی ها در کنار دسته اسنپرها شنا می کنند. به نظر می رسد که بزماهی ها طعمه های بهتری نسبت به اسنپرهای نوارآبی هستند.

پیشنهاد می شود که اسنپر نوارآبی را در تعداد سه ماهی یا بیشتر در آکواریوم داشته باشید.

تغذیه :

ماهی اسنپر نوار آبی با توجه به سن، مکان و طعمه موجود در محل زندگی آنها دارای رژیم غذایی متنوع شامل ماهیان، میگوها، خرچنگ ها، دهان پایان (stomatopods)، سرپایان (cephalopods) و سخت پوستان پلانکتونی و همچنین گیاهان و مواد جلبکی هستند. برای تغذیه ی این ماهیان در آکواریوم می توانید از رژیم غذایی گوشتی شامل کریل، میگو تازه یا یخ زده تکه شده، حلزون های دو کپه ای، ماهی دریایی، میگوی سخت پوست (mysis)، میگو دریایی غنی شده با ویتامین و غذاهای آماده گوشتخواران استفاده کنید.

تکثیر :

ماهیان اسنپر نوار آبی قبل از تخم ریزی معاشقه می کنند. در این هنگام ماهی نر با پوزه خود قسمت زیرین بدن ماهی ماده را نوازش می کند. در این زمان ماهی های نر و ماده به صورت حلزونی به سمت سطح آب حرکت می کنند. بلوغ جنسی این ماهی ها در ۲۰ تا ۲۵ سانتی متری (۷٫۹ تا ۹٫۸ اینچی) صورت می گیرد. تخم ریزی در طول سال انجام می شود و تبدیل تخم ها به بچه ماهی در دمای بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی گراد (۷۲ تا ۷۷ درجه فارنهایت) انجام می شود.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10902

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =