شناخت ماهی آب شور

ماهی بلنی قناری ( بلنی دم چنگی قناری )

ماهی بلنی قناری ( بلنی دم چنگی قناری )
لطفا اگر مطلب مفید بود امتیاز دهید

ماهی بلنی قناری ( بلنی دم چنگی قناری ) به دلیل رنگ زرد روشنی که دارد، به آن بلنی قناری گفته می شود. ماهیان نر بزرگ ترند و در مواقع تکثیر تغییر رنگ میدهند.

رژیم غذایی :

دوگانه خوار

فرم رنگی :

زرد

حداقل اندازه آکواریوم :

113 لیتر

مبدا :

فیجی، تونگا

نام های متداول :

بلنی اوالان دم چنگالی، بلنی نیش دار قناری، بلنی دم چنگی قناری

دمای مناسب آب :

22 تا 25 درجه سانتی گراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Meiacanthus oualanensis

نام انگلیسی :

Canary Blenny

خانواده گونه :

Blenniidae

ســـطــح نگهــــداری :

متوسط

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

بله

رفتار :

نیمه تهاجمی

مناسب برای تازه کارها :

خیر

حداکثر اندازه :

۱۲ سانتی متر

معرفی :

ماهی بلنی قناری ( بلنی دم چنگی قناری ) دارای رنگ زرد روشن تا زرد و نارنجی (با ته رنگ سبز بر روی سر) است. بلنی قناری یکی از چند گونه بلنی است که دارای نیش های بزرگ با کیسه های پر از سم می باشد که به منظور دفاع و بازدارندگی شکارچیان از آن بهره می گیرد. نیش آنها برای انسان مرگ آور نیست اما (مانند نیش زنبورها) بسیار دردناک و آزار دهنده است. این ماهی اگر توسط دیگر ماهی ها مورد حمله قرار بگیرد، به شدت تلافی کرده و ماهی مهاجم را اذیت می کند و داخل دهانش را گاز می گیرد. از غذا دادن با دست به این ماهی جدا خودداری نمایید. به دلیل اینکه این احتمال وجود دارد که بلنی قناری دست را مهاجم فرض کرده و به آن حمله کند و با نیش های سمی خود گاز دردناکی بگیرد و موجب آزار و اذیت شما بشود.

ماهی بلنی قناری ( بلنی دم چنگی قناری ) بدن کشیده و بلند با دم زیبای چنگالی شکل دارند. بلنی قناری را می توان در حال شنا در سطوح میانی و بالایی آکواریوم در حال بازی در جریان آب و جستجوی غذاهای پلانکتونی درون ستون های آبی و میان سنگ های زنده یافت.

نگهداری :

ماهی بلنی قناری ( بلنی دم چنگی قناری ) در برابرگونه های دیگر ماهیان آرام است، اما معمولا با ماهی های هم گونه خود کنار نمی آیند. مگر اینکه به عنوان زوج با یکدیگر زندگی کنند. این ماهی به واسطه نیش های بزرگش از ماهی های تهاجمی بزرگتر هراسی ندارد. بلنی قناری انتخاب مناسبی برای آکواریوم های تپه مرجانی است. همچنین درصورت وجود فضای کافی برای شنا، نگهداری آنها در آکواریوم های بسیار کوچک نیز ممکن می باشد. نگهداری بلنی قناری توسط مبتدی ها و حرفه ای ها انجام می گیرد.

بلنی قناری به آکواریومی با حداقل ۱۱۳ لیتری با فضای باز کافی جهت شنا، بستر شن و ماسه ای و تعداد زیادی سنگ زنده برای مخفی شدن و شکار نیاز دارد. درصورت ترس ناگهانی احتمال پریدن این ماهی ها وجود دارد بنابراین روی آکواریوم حتما بایستی با درپوش مناسب بسته شود. فراهم سازی گردش آب مناسب و نیز فیلتر بیولوژیکی و مکانیکی برای بلنی قناری بسیار مهم می باشد.

تغذیه :

ماهی بلنی قناری ( بلنی دم چنگی قناری ) دوگانه خوار بوده و در طبیعت از سخت پوستان کوچک و بی مهرگان برای استفاده می کند. در آکواریوم غذای بلنی قناری با تکه های گوشت سخت پوستان، میگو دریایی و غذاهای گیاهی یخ زده تامین می شود.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10573

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پانزده =