شناخت ماهی آب شور

ماهی راس آرایشگر

ماهی راس آرایشگر
3.2/5 - (5 امتیاز)

ماهی راس آرایشگر در رنگ ها و الگوهای متفاوتی وجود دارد که بسیار زیباست. برای نگهداری این ماهی گوشت خوار به آکواریومی با حداقل حجم 250 لیتر نیاز دارید.

رژیم غذایی :

گوشت خوار

فرم رنگی :

سیاه، آبی، سفید

نام های متداول :

راس آرایشگر

زیست گاه :

فیجی، مالدیو، وانواتو

حداقل اندازه آکواریوم :

270 لیتر

دمای مناسب آب :

22 – 26 درجه سانتیگراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.023 – 1.025

نام علمی :

Labrodoides dimidiatus

نام انگلیسی :

cleaner common wrasse

خانواده گونه :

Labridae

ســـطــح نگهــــداری :

سخت

سمی :

خیر

رفتار :

صلح طلب

مناسب برای تازه کارها :

خیر

حداکثر اندازه :

13 سانتی متر

معرفی :

ماهی راس آرایشگر یکی از ماهیان محبوبی است که توسط آکواریوم داران به منظور نظافت و حذف بیماری های انگلی پوستی ماهیان مورد استفاده قرار می گیرد. این ماهی زیبا در سال 1839 کشف شد. راس آرایشگر عضوی از خانواده ی Labroides است. تمام اعضای این دسته به عنوان راس های آرایشگر یا راس های تمیز کننده شناخته می شوند. اعضای این دسته با دیگر ماهیان رابطه همزیستی دارند و از انگل های پوستی روی بدن ماهیان تغذیه کرده، در مقابل سبب تمیزی پوست آنها می شوند. راس آرایشگر در شرق اقیانوس هند و آرام، خلیج فارس، دریای سرخ و شرق افریقا تا جزایر لاین و جنوب ژاپن وجود دارد. راس آرایشگر اغلب در اعماق 1 تا 40 متری دریا زندگی می کند و حداکثر اندازه این ماهی 14 سانتی متر است.

نگهداری :

به دلیل نوع تغذیه این ماهی در طبیعت سطح نگهداری از راس آرایشگر بسیار سخت است و توصیه می شود که تنها متخصصان حرفه ای به نگهداری از این ماهی بپردازند هر چقدر که تعداد ماهیان آکواریوم بیشتر باشد، احتمال موفقیت در نگهداری از این ماهی بالا می رود. اگر چه ممکن است راس آرایشگر غذاهای آماده را بپذیرد، ولی اکثر آنها بعد از چند هفته یا چند ماه به علت نوع تغذیه خاص و تامین نشدن مواد ضروری بدن آنها از بین می روند. راس آرایشگر تانکی با حداقل حجم 500 لیتر و فضای مناسب جهت شنا کردن لازم دارد. راس آرایشگر می تواند از آکواریوم به بیرون پریده و خارج شود، به همین دلیل روی آکواریوم این ماهی را باید بپوشانید.

تغذیه :

ماهی راس آرایشگر گوشتخوار می باشد و در طبیعت با سایر ماهیان دارای رابطه همزیستی است و از انگل های موجود بر روی پوست سایر ماهیان برای تغذیه استفاده می کند. در آکواریوم می توان از انواع غذا های گوشتی مانند مایسیس، آرتمیا، غذا های منجمد گوشتی، گوشت میگو، صدف و دافنی بهره گرفت. گرچه ممکن است این ماهی غذای آماده را بپذیرد، اما بهترین گزینه جهت نگهداری دراز مدت این ماهی قرار دادن آن در یک آکواریوم پر جمعیت است. به راس آرایشگر باید چندین مرتبه در طول روز غذا داد.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=11599

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =