شناخت ماهی آب شور

ماهی گوبی دلقک سبز ( گوبی مرجانی گوش لکه ای )

ماهی گوبی دلقک سبز
5/5 - (1 امتیاز)

ماهی گوبی دلقک سبز ( گوبی مرجانی گوش لکه ای ) صلح طلب است و میتواند در اسارت زاد و ولد کند. برای آکواریوم های تپه مرجانی بسیار مناسب است.

رژیم غذایی :

گوشتخوار

فرم رنگی :

سبز، نارنجی، زرد

حداقل اندازه آکواریوم :

۱۰ گالن معادل ۳۸ لیتر

مبدا :

هند و غرب اقیانوس آرام

نام های متداول :

گوبی مرجانی گوش لکه ای

دمای مناسب آب :

22 تا 25 درجه سانتی گراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Gobiodon atrangulatus

نام انگلیسی :

Green Clown Goby

خانواده گونه :

Gobiidae

ســـطــح نگهــــداری :

آسان

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

بله

رفتار :

صلح طلب

مناسب برای تازه کارها :

بلی

حداکثر اندازه :

۴٫۵ سانتی متر

معرفی :

ماهی گوبی دلقک سبز ( گوبی مرجانی گوش لکه ای ) در تپه مرجانی های ( ریف ) هند و اقیانوس آرام بسیار دیده میشود و در میان کلنی های مرجانی سخت و نرم یافته می شود. آنها ماهی هایی کوچک بوده که دارای بدنی توپر و سری بزرگ نسبت به اندازه بدنشان هستند. این ماهیان تنوع رنگ بسیار زیادی دارند و از زرد تا برنزه مایل به سبز هستند. آن ها نوارهای عمودی نارنجی رنگی بر روی سرشان دارند. گوبی دلقک سبز صلح طلب است و نمونه ای فوق العاده برای آکواریوم هایی که دارای کلونی هایی از مرجان های پولیپ دار هستند، به حساب می آید. زیرا این ماهی به شناکردن و پنهان شدن میان پولیپ ها علاقه مند است. هرچند ممکن است به پولیپ های مرجان های SPS نوک بزنند. گوبی دلقک سبز در طبیعت در گروه های ۵ تا ۱۰ تایی مشاهده می شوند.

گوبی دلقک سبز خیلی در اطراف آکواریوم شنا نمی کند و تنها به دنبال جایی برای نشستن و نگاه کردن به اطراف می باشد. گوبی مرجانی گوش لکه ای اغلب در میان شاخه های مرجان های SPS می نشیند اما ممکن است دیگر مرجان ها را نیز برای استراحت برگزیند.

گوبی دلقک سبز برای آکواریوم های نانو بسیار مناسب است. آکواریومی ۳۸ لیتری یا بزرگ تر و ترجیحا با مرجان های شاخه ای برای آن ایده آل می باشد. این ماهی خیلی کم با دیگر ماهی ها مبارزه می کند، اما با ماهی های هم گونه در آکواریوم کوچک می جنگد، هرچند گاهی مواقع نیز ممکن است با آنها جفت شود. باید آن را یه به صورت انفرادی، یا به صورت جفت نر و ماده داشته باشید. البته در آکواریوم های بزرگتر می توان آن را به صورت گروهی نیز نگهداری نمود. بهتر است به عنوان هم آکواریومی از گونه های آرامتر انتخاب کنید.

تغذیه :

غذای ماهی گوبی دلقک سبز ( گوبی مرجانی گوش لکه ای ) تکه های کوچک غذاهای گوشتی شامل کریل، میگو دریایی، میگو Mysis یخ زده، میگو غذایی خام، ماهی مرکب، صدف و غذاهای آماده یخ زده ویژه گوشتخواران است. بهترین غذا برای این ماهیان پاروپایان (copepod) یا سایر غذاهای پلانکتونی می باشد. همچنین بهتر است از رژیم غذایی گیاهخواران به عنوان مکمل تغذیه، برای آن ها استفاده کنید.

اگر گوبی دلقک سبز را در آکواریوم تپه مرجانی ( ریف ) با مرجان های شاخه ای نگهداری کنید، به یک وعده غذایی در روز نیازمند است. در غیر این صورت اگر در آکواریومی بدون بستر نگهداری شود بهتر است چندین بار در روز تغذیه شود.

تکثیر :

ماهی گوبی دلقک سبز ( گوبی مرجانی گوش لکه ای ) در آکواریوم به راحتی تخمریزی می کند. ماهی های نر اندکی رنگی تر از ماهی های ماده هستند. همچنین این ماهیان میتوانند جنسیت خود را برای تشکیل جفت تغییر دهند.

توجه داشته باشید که اگر در آکواریوم مرجان های Acropora sp یا مرجان های SPS مشابه وجود داشته باشد باید احتیاط کنید. چرا که جفت ها معمولا پوست مرجان های سنگی را برای درست کردن لانه پاره می کنند. همچنین این ماهی ها تخم های خود را در سطح زیرین شاخه های مرجان می ریزند که درون شاخه ها رفته و موجب آسیب رساندن به بافت ها در آن ناحیه می شود. گرچه میزان آسیب معمولا خیلی زیاد نیست، ولی درصورت داشتن تعداد کمی از این مرجان ها بهتر است احتیاط کنید. هرچند در شرایط مناسب، مرجان بافت از دست رفته را بازسازی می کنند.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10417

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =