آموزش و نگهداری گربه

فواید نگهداری گربه ؛ 15 دلیل فوق العاده برای این که یک گربه داشته باشید

فواید نگهداری گربه
4.3/5 - (146 امتیاز)

فواید نگهداری گربه بسیار زیاد است. جدا از علاقه ی شخصی شما به آن ها، دلایل بسیاری برای گربه داشتن وجود دارد که در ادامه 15 دلیل را بیان می کنیم.

گفته می شود که سگ ها بهترین دوست انسان ها هستند، اما هر کسی که طرفدار گربه ها باشد می داند این حرف صحت ندارد. گربه ها هم می توانند بهترین دوست انسان باشند. از لم دادن ها و لوس شدن هایشان در شب گرفته تا بازی ها و سر و کله زدنشان در طول روز، همگی بسیار جذاب هستند.

گربه ها به خوبی با انسان ارتباط برقرار می کنند و این ارتباط عمیق و با دوام است. در ادامه 15 دلیل برای نگهداری از گربه ها را به شما می گوییم.

فواید نگهداری گربه :

1. آن ها عاشقانه شما را دوست خواهند داشت

وقتی گربه به آغوش شما می آید، پای شما را می مالد و به شما نگاه می کند. عاشقانه ترین نگاه را در چشمان کوچک گربه تان خواهید دید. آن گربه شما را همان والدین خود می داند و شما منبع آرامش و امنیتش هستید. شما همه چیزش هستید و او این را در چشمان خود به شما نشان می دهد که بسیار شیرین است.

گربه شما عاشقانه دوستتان خواهد داشت.

گربه شما عاشقانه دوستتان خواهد داشت.

2. صدای خرخر گربه ها به بهتر خوابیدن شما کمک می کند

اگر شما برای به خواب رفتن مشکل دارید، بهتر است بدانید که خرخر گربه می تواند مشکلتان را حل کند و این یکی از فواید نگهداری گربه هاست. وقتی که در شب یک گربه کنار شما می خوابد، خرخرش می تواند بسیار آرامش بخش باشد. بسیاری از کسانی که گربه دارند، زمانی که گربه شان کنار آن ها خوابیده و خرخر می کند، بسیار راحت تر و عمیق تر به خواب می روند.

3. آن ها بیماری شما را احساس می کنند

گربه ها روشی متفاوت برای فهمیدن بیمار بودن شما دارند. برخی گربه ها در زمان بیماری صاحبشان، رفتاری شبیه به رفتار یک مرغ با جوجه هایش دارند، آن ها تا زمانی که حال صاحبشان خوب شود کنارش می خوابند.

برخی می گویند دلیل اینکار گربه ها افزایش دمای بدن صاحبشان است که آن ها را جذب می کند. اما می توان گفت که آن ها نگران صاحبشان هستند و می خواهند که حالش بهتر شود.

4. گربه ها عاشق بازی کردن هستند

اگرچه گربه ها موجودات انفرادی هستند و در صورتی که شما چند روز به مسافرت بروید، می توانند به تنهایی دوام بیاورند؛ اما آن ها قطعا به توجه شما و بازی با شما زمانی که در خانه هستید، نیاز دارند.

این کار که با یک موش کنترلی، یک چوب پر و یا نور لیزر، گربه ی خود را به شکار کردن در خانه وا دارید، می تواند بسیار جالب باشد.

یکی از فواید نگهداری گربه بازی با آن هاست.

یکی از فواید نگهداری گربه بازی با آن هاست.

5. آن ها تمامی حشرات را می کشند

زمانی که شما یک گربه داشته باشید دیگر نیازی به نگران شدن در مورد حشرات، عنکبوت ها و نیز خزنده های کوچک نخواهید داشت. گربه ی شما حتی پیش از آنکه شما متوجه شوید، موجودات مزاحم را از بین خواهد برد. اما مراقب باشید، آن ها پس از کشتن این موجودات، آن ها را همان جا رها می کنند.

گربه ها حشرات را می کشند.

گربه ها حشرات را می کشند.

6. گربه ها شما را سرگرم می کنند

گربه ها برای سرگرم کردن فوق العاده هستند، و اگر دو عدد گربه داشته باشید این سرگرمی دو برابر می شود! آن ها یکدیگر را دنبال می کنند، با هم بازی می کنند و ادای دعوا کردن را در می آورند، و گاهی یک بازی شبیه به قایم باشک انجام می دهند.

حتی اگر شما فقط یک گربه داشته باشید، احتمالا آن را در حال تعقیب شکار نامریی دیده اید که فقط در خیال گربه وجود دارد.

7. شما می توانید گربه تان را آموزش دهید

گربه ها با آموزش از طریق ابزار کلیکر، یادگیری بسیار خوبی دارند. با استفاده از تکنیک های مناسب، شما می توانید به گربه تان یاد دهید که هر زمان اسمش را صدا کردید بیاید، بنشیند یا حتی روی چارپایه یا داخل حلقه بپرد. دون رکس یکی از باهوش ترین نژاد های گربه است که آموزش ها را به راحتی یاد می گیرد.

آموزش دادن به گربه

آموزش دادن به گربه

8. گربه ها باعث می شوند توانایی عکس العمل سریع داشته باشید

گربه ها غیر قابل پیش بینی هستند و تنها گذاشتن آن ها در کنار وسایل، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. آن ها عاشق پریدن روی کتابخانه ها، میزها و کانترها هستند. پس از مدتی، آن ها کنجکاو می شوند و می خواهند بدانند که پایین انداختن چیزی از روی کانتر چگونه خواهد بود. در اینجا شما عکس العمل های سریع خواهید داشت.

به زودی شما متوجه خواهید شد که می توانید وسایل را سریع و پیش از آنکه به زمین برخورد کنند، بگیرید. این یکی از جالبت ترین فواید نگهداری گربه است.

9. آن ها مشابه ساعت های زنگ دار عمل می کنند

اگر شما گربه داشته باشید، نگران اینکه تمام روز خواب باشید نخواهید بود. اگر گربه ی شما نتواند به تنهایی غذا بخورد و صبحانه اش دیر شود، شما را بیدار خواهد کرد.

اما حتی اگر از قبل برایش غذا گذاشته باشید، اگر خیلی زیاد بخوابید، گربه ی شما حوصله اش سر خواهد رفت. احتمالا می بینید که پنجه ای روی صورت شماست چرا که گربه ی شما دنبال همنشین خود می گردد و شما را پیدا می کند.

10. آن ها در هر محیطی حتی آپارتمان کوچک زندگی می کنند

گربه ها به حیاط خیلی بزرگ برای دویدن نیاز ندارند، برخلاف برخی نژادهای سگ. تا زمانی که شما به آن ها اسباب بازی بدهید و آن ها را سرگرم نگه دارید، گربه ها شاد خواهند بود. اگر شما در  آپارتمان کوچکی زندگی می کنید، بهتر است برای گربه ی خود فضای عمودی فراهم کنید، مثل درخت گربه و قفسه هایی که بتواند از آن ها بالا رود.

گربه ها معمولا با محیط کوچک، در صورتی که برای آنها فضای عمودی کافی فراهم شود، به راحتی سازگار می شوند.

11. گربه ها شما را از تنهایی بیرون می آورند

گربه ها همنشینان بسیار خوبی هستند. آن ها علاقمند به قرار گرفتن در آغوش شما و همنشینی با شما هستند. همچنین علاقمند به بازی های شکاری در خانه هستند. بسیاری از گربه ها پشت در منتظر می مانند تا شما به خانه بازگردید. گربه ها تشکر خود را به شیوه های مختلف نشان می دهند. وقتی که شما یک گربه ی پشمالو داشته باشید دیگر احساس تنهایی نخواهید کرد.

گربه شما را از تنهایی می رهاند.

گربه شما را از تنهایی می رهاند.

12. به شما کمک می کنند که ببینید جهان بیرون چقدر فوق العاده است

آیا تا به حال گربه ای را دیده اید که واقعا مشتاق و علاقمند به بیرون رفتن نباشد؟ پرده های پشت پنجره را کنار بزنید و ببینید که گربه ی شما طوری منظره ی بیرون را نگاه می کند که گویی در حال تماشای فیلمی بسیار جالب است.

تا زمانی که شما گربه نداشته باشید ممکن است متوجه نباشید که دنیای بیرون چقدر فوق العاده است، از تماشای پرنده ها گرفته تا مارمولکی که در حال بالا رفتن از درخت است.

13. آن ها عاشق تمیز کردن هستند

در مقایسه با سگ ها و بسیاری دیگر از حیوانات خانگی، گربه ها به رسیدگی و تمیز کردن بسیار کمتری نیاز دارند. شما می توانید یک گربه را به مدت یک یا دو روز تنها بگذارید و مشکلی برای آن ها پیش نیاید، در صورتی که غذای کافی، آب و جعبه ی خاک داشته باشند.

در مورد سگ ها، حتما باید یک نفر در اطرافشان حضور داشته باشد که کارهایشان را انجام دهد. گربه ها همچنین خودشان را تمیز می کنند و به حمام های زیاد نیاز ندارند، آن ها از پس خودشان بر می آیند.

14. گربه ها استرس را کاهش می دهند و برای سلامتی شما مفید است

باور کنید یا نه، گربه ها برای سلامتی شما مفید هستند! نگهداری از گربه می تواند باعث کاهش فشار خونتان شود. تحقیقات نشان داده اند که داشتن گربه حتی می تواند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد، احتمال بروز سکته برای شما کم می شود و نیاز کمتری برای مراجعه به پزشک خواهید داشت.

15. نگهداری از گربه سلامتی روانی شما را نیز ارتقا می دهد

شما نه تنها از لحاظ جسمی به دلیل داشتن گربه سود خواهید برد بلکه سلامت روانی شما هم بهبود خواهد یافت. همنشینی با حیوانات یکی از روش های درمان افسردگی است. داشتن حیوانات خانگی مثل گربه باعث کاهش سطح کورتیزول بدن می شود که این مورد منجر به کاهش استرس خواهد شد.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=17770

39 دیدگاه در “فواید نگهداری گربه ؛ 15 دلیل فوق العاده برای این که یک گربه داشته باشید

  1. Roya p گفت:

    سپاس.مطلب مفید و امیدوار کننده ای بود،مخصوصا بعد از خواندن مطلب “بیماریهای مشترک بین انسان و گربه” که ترس در دل آدم میندازه.😍😍

    1. Fatima گفت:

      منم دارم اطرافیان تو دل آدم رو خالی میکنند😫

      1. پیام اور رحمت گفت:

        ادما زیاد حرف میزنن تو اون خشگلو با محبتت بزرگ کن تا کور شن ❤

        1. سجاد گفت:

          گربه مشکی دارم قبلاً میگفتن نحسه اما بعد چند روز فهمیدم چه دوست مهربان و با وفایی هست 👍

  2. علیرضا معصومی گفت:

    عالی بود
    ممنون از بیانات آموزنده و دلگرم کننده شما

  3. پارسیا گفت:

    گربه عشق خالصه … من گربه ام را بی نهایت دوست دارم. اما فراموش نکنیم. گربه مساوی با بازی و سرگرمی نیست و کلی مسیولیت داره از لحاظ اخلاقی و واقعا باید به سلامتش رسیدگی کنید. خیلی تنهاش نگذارید. نزنیدش . بهش غذای بی کیفیت و سوسیس ندید و …

  4. Somi گفت:

    پیشی ها عشقن😍

    1. محمد گفت:

      سلام وقت بخیر کاش بجای تبلیغ نگهداری گربه و درآمدزایی برای دلالان خرید و فروش حیوانات، جوانان این مملکت رو تشویق به تشکیل خانواده و فرزندآوری کنید تا در کنار خانواده عشق حقیقی رو درک کنند و به آرامش واقعی برسند نه اینکه سرگرم بازی با توله سگ و گربه بشن تا با این کار جیب شما پر بشه.

      1. دکتر مهر گفت:

        ممنون از اینکه ما رو دنبال می کنید. لطفا مطالب وبسایت رو به صورت کامل مطالعه کنید و بعد قضاوت کنید.

  5. محمد گفت:

    پیشی ها عشق نیستند ابر پشمالو ابر عشقند مخصوصا اسفینیکس

    1. حامی گفت:

      اسفینکس 🤔پشمالو🤭

  6. محمد گفت:

    پیشی ها عشق نیستند ار پشمالو ابر عشقند مخصوصا رگدال و اسفینیکس

  7. MAHYA گفت:

    ای بابا خب زشته دیگه استخونیه خب حقم دارن

  8. پیشی گفت:

    حسن دیگه پیشی اینه که موش میگیره
    بوی گاز و مواد سمی را می فهمه

  9. Mehdiazimi گفت:

    بابا همه گیر دادن گربه اخه بده پیف پیف نمیدونم چی بگم به اينا خسته شدم از بس که از این حرفا شنیدم

  10. گفت:

    به حرف اطرافیانتون توجه نکنید، طوری زندگی کنید که لذت میبرید

  11. سهیلا گفت:

    من هیچ وقت گربه دوست نداشتم هرکاری کردم علاقه مند نشدم اصلا، فقط کاش از چنگ های بد بی موردش هم مینویشتیید

  12. Sad گفت:

    بی خاصیت ترین موجود رو کره زمین گربه است اینا هیچ کدوم فواید نبود اینا دلایل چرتی بودن ک خوب جلوه بدنش من واقعا نمیفهم بعضی از ادمارو ک گربه هارو نزدیکه لیس بزنن یه چکی کن گربه ها چند تا از ادمارو کشتن(هاری) چندتا رو بیمار کردن بعد بیا از فوایدش بگو زیر کامنت چرت پرت بگی *********

    1. افرا گفت:

      ادما هر سال چند نفر از همنوعاشونو از عمد میکشن؟ اسمشم میزارن جنگ؟
      ادما هر سال چند نفر از همنوعاشونو ب دلیل بیماری های مسری میکشن ؟ همین کرونا چند نفر و ازمون گرفت؟ خودمون چند بار مبتلا شدیم؟ به چند نفر سرایت دادیم؟ چند نفر ب دلیل کرونایی که ما داشتیم مردن؟
      چرا اینا رو نمیبینین ؟ چرا فکر میکنین به سرپرستی گرفتن یه حیوون اشتباهه؟
      اتفاقا گربه یکی از کم خطر ترین موجوداتیه ک تا الان دیدم
      پرنده ها هم بیماری های مشترکی بین خودشونو انسانا دارن ولی کسی از اونا نمیگه
      تو اگ از گربه خوشت نمیاد دلیلی نداره این پست وبخونی و نظر بدی
      اگرم خوشت میاد پس دلیل نداره ک اینطوری دربارشون

      1. فاطمه گفت:

        منم دارم خیلی دوسش دارم گربه من پشمالو خیلی لوس ونازگربه ها عشقن عشققققققق

    2. Kanaria گفت:

      نه اصلا این افکار توعه سگم هاری داشته باشه آدم و گاز میگیره و مریض میکنه تو گربه خوشت نمیاد به ما چه اتفاقا گربه ها خیلی با احساسن و خیلی مهربونن و خیلی محبت میکنن😑

    3. روشنک گفت:

      نه که امثال شماها ادم‌نمیکشن علم پیشرفت کرده اون واکسنایی که به حیوانا میزنن و هزینه میشه فکر کنم هزینه کل زندگیته تو میتونی اصلا نظر بی مورد ندی چیزی به اسم فرهنگ ندیدم تو بیاناتت با این حجم از سواد و اطلاعاتت حرف نزنی بهتره

      1. Fatima گفت:

        گربه هاوتمام حیوانات فرشته ان انرژی بالایی دارن من که خودم به شخصه عاشق گربمم مشگیه باچشمهای سبزخشگلترینه ازنظرم

    4. Toffee گفت:

      اینکه هر نفر نظر خودشو داره درست ولی شما حق ندارید درباره ی موجوداتی که شدن تموم زندگی یه نفر اینجور صحبت کنید ،خجالت اوره و افت فرهنگی شمارو نشون میده ای کاش هر ادم بی سواد و بی عقلی گوشی دستش نبود

    5. Saeed گفت:

      بی خاصیت ترین موجود موزی شما هستی ،ک بویی از انسانیت نبردی، مطمعنم عقلم نداری و تاحالا ی گربه از نزدیک ندیدی ک بفهمی چقدر این نعمت خدا خاص و زیباست و با وفاست، شما حتما مشکل روانی داری و زندگی در کنار شما برای انسان های دیگر و حیوانات خطرناکه، حتما ب روانپزشک مراجعه کن جدی میگم …متاسفم برات… اگه از گربه بدت میاد مریضی میاد مطالب راجب گربرو سرچ می‌کنی و می‌خونی بعد ایش ایش می‌کنی آدم مریض…😐

      1. دنیز گفت:

        واقعا
        با نظر شما موافقم

    6. پ گفت:

      ببین معلومه سواد درست حسابی نداری همینجوری دهنتو باز میکنی،همین گربه های با شرف که بهترین موجودات روی زمینن جلوی بیماری طاعون و گرفتن و….یه کارمای وحشتناکی هم دارن که نگو ،ذره ای اذیتشون کنی یه بلایی سر خودت و اطرافیانت میاد اون سرش ناپیدا ،پس دهن دهن گشادتو ببند که نجس تر و کثیفتر از انسان نداریم

      1. تبسم بخش گفت:

        عالی مخصوصا اون قسمت کارمای وحشتناک. البته این قسمت لبه تیغه!

    7. Rockstar گفت:

      تو اسکل تریننن آدم دنیای عزیزم

  13. efi گفت:

    گربه ها انقد شیرینن که هر چی بگم کم گفتم
    اطلاعات کمی هم ندارم خیلی در موردشون تحقیق کردم و از ادمایی که گربه دارن سوال کردم و به این نتیجه رسیدم که حسم به گربه ها درست بوده . من انقدر گربه ها رو دوست دارم که حتی شریک زندگیم که گربه ها رو بد و موذی میدونست هم عاشق گربه ها شده و حالا میخوایم یه گربه ی کوجولو رو بیاریم خونه مون
    فقط امیدوارم با مرغ مینام به مشکلی بر نخوره

  14. حسین گفت:

    من ی گربه داشتم واقعا حس با گربه بودن ناگفتنیه فقط باید باش زندگی کنی تا بفهمی چقدر دوسش داری بعید میدونم حیوونی ب اندازه گربه باحال باشه

  15. سارا گفت:

    در حد جنون گربه هارودوست دارم وابسته شدن به گربه هاودوست داشتنشون آدمو به خدانزدیکترمیکنه

  16. Nina گفت:

    من خیلی حیوون خونگی داشتم اما واقعا نصف عمرمو الکی به فنا دادم واقعا گربم درکم میکنه تاحالا همچین چیزی ندیده بودم بخدا زیباترین و مهربون ترینه ❤

  17. از آسمان گفت:

    گربه من یه جنتلمن واقعیه. از ادب و نزاکت این حیوون تعجب می کنم. البته چنگ و گاز داره ولی فقط برای بازی و شوخی اگر هم موقع برس کشیدن اذیت بشه یه گاز خیلی ملایم می گیره. گربه واقعا ناخوشی رو درک می کنه و دوست داره به شما کمک کنه

  18. ناصر گفت:

    اون دوست که راجع به گربه بد گفته.خوب این هم نظر شماست .بنده یه گربه سفید کرم پشمالو دارم که حس خیلی خوبی باهاش دارم .ولی دوستی دارم که اصلا به حیوانات احساسی نداره.این جور افراد اصولاً به هیچ وجه احساساتی نیستند.
    هیچ احساسی به گل و درخت و کوه و …….ندارن.
    ولی عشق اکسیر حیاته.

    1. پ گفت:

      خواستی ماهیت واقعی انسانی و بشناسی ببین با حیوانات چجوریه،دلسوز گربه و سگ …باشه قابل اعتمادترین آدمه شک نکن

  19. محمدصادق گفت:

    سلام.ازوقتی که یادم میاد تا یک هفته پیش دلیلشم واقعا نمیدونستم بی جهت ازگربها متنفر بودم واقعا جوری که حتی اگه تو بدترین شرایط هم اگه جایی میدیدمشون اعتنایی نمیکردم اما باسگها مث بچم خوب بودم خلاصه گذشت تا اینکه تقزیبا یکهفته پیش یکی از اقوام به دلیل نارضایتی خانومش گربشو آورد پیش من و پدرومادرم و ماهم حقیقتا ازروی اینکه حرفشو زمین نندازیم قبولش کردیم…شب اولی که خونه ما بود دیدم غریبی میکنه و انگار بچه ادم داره گریه میکنه پاشدم آوردمش گذاشتمش رو شکمم خوابید😂صبح دیدم داره لیسم میزنه بیدارم کنه و یه حالت تشکر مثلا …شاید باورتون نشه منی که از گربه بیزار بودم تو یک هفته جوری به همدیگه عادت کردیم الان اگه پیشم نباشه واقعا نمیتونم بخوابم 😢😍

  20. حمید گفت:

    سلام دوستان، من سربازم و خونه گرفتم تو یه روستا، تا حالا با گربه هم سروکار نداشتم اما می دیدم یه گربه همیشه با استرس لبه ی دیوار نشسته و حس می کردم گشنه ش شده، چون اینجا روستاس سگ داره و حس میکردم غذای کافی و درست به این خلق خدا نمی رسه، شروع کردم آبو غذا گذاشتن تو حیاط براش، اولش نمی اومد یا وقتی من نبودم می اومد غذا رو می خورد کم کم دیگ با وجود اینکه خودمم پیشش بودم می اومد غذاشو می‌خورد، تا جایی که الان در باز باشه میاد تو خونه میپلکه برا خودش، راستش حس می کنم زندگیشو با استرس و اضطراب گذرونده و هیچ وقتی برای ترمیم خودش و رشدش نداشته، آهنگ براش پلی میکنم آرامش بخش میخوابه،
    تنها نگرانی من اینه که این گربه چون خیابونی هست، البته برا روستاس، اینکه میاد تو خونه امکان ایجاد بیماری یا بروز هرگونه مشکلی برای من و خودشو داره یا نه؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  21. تبسم بخش گفت:

    نون با ماست موسیر فراموشت نشه. نون از ریزش موهاش پیشگیری میکنه و ماست موسیر بسلامتش کمک میکنه!
    موفق باشی و آرامشت الهی و در آرامش آفرینی هم موید باشی. آینده متعلق بتوست که پر حسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =