ماکیان

دلایل گاز گرفتن کاسکو و اقدامات لازم پس از آن را بشناسید

گاز گرفتن کاسکو
4.3/5 - (37 امتیاز)

گاز گرفتن کاسکو ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد. در ادامه متن مهم ترین دلایل و اقدامات لازم پس از این عمل، توضیح داده شده است.

کاسکو پرنده ای قدرتمند است که می تواند بسیار خشن باشد. اما گاز گرفتن شما توسط این پرنده دلایل ویژه ای دارد که با شناخت آن ها و انجام اقدامات لازم، می تواند از این فرآیند پیشگیری کنید. با این حال اگر باز هم گاز گرفتن اتفاق افتاد، راهکارهایی به شما ارائه می دهیم که به وسیله آن ها آسیب وارد شده کمتر شد. همچنین با استفاده از این راهکارها، احتمال تکرار گاز گرفتن نیز کاهش پیدا می کند.

گاز گرفتن کاسکو

کاسکو Casco

گاز گرفتن کاسکو

در طبیعت به ندرت پیش می آید که کاسکوها یک دیگر را گاز بگیرند. با این حال، تقویت این رفتار سبب بروز آن به شکل عادت شده و احتمال گاز گرفتن را بیش تر می کند. علاوه بر تقویت رفتار با تکرار، اگر شما فردی هستید که پشت سر هم توسط کاسکو گاز گرفته می شوید، ممکن است مشکلی در رفتار شما وجود داشته باشد که پرنده را آزار می دهد.

یکی از رفتارهای آزار دهنده برای کاسکو، سخت گیری بیش از حد است. این بدین معنا است که شما باید یاد بگیرید چگونه با کاسکو رفتار کنید و پرنده خود را برای تکرار رفتاری های مثبت تشویق کنید.

اصلی ترین دلایل گاز گرفتن

معمولا گاز گرفتن کاسکو به سه دلیل انجام می شود. اگر دلیل گاز گرفتن را بدانید و واکنشی مناسب داشته باشید، احتمال گاز گرفتن در آینده را کاهش می دهید. در صورتی اقدام نامناسب شما می تواند سبب عادت دادن و تکرار این عمل در دفعات بعدی باشد. به طور کلی توصی می شود در زمانی که پرنده شما را گاز می گیرد، حواس او را به موضوع دیگری پرت کنید. این عمل تاثیر فوق العاده ای دارد.

1. گاز گرفتن به دلیل ترس

  • بیش از حد سخت گیرانه رفتار نکنید. سخت گیری زیادی پرنده را آزار داده و او را وادار به گاز گرفتن می کند.
  • به کاسکو اجازه دهید احساس امنیت و آرامش بیش تری داشته باشد.
  • با استفاده از بازی حوله، بازی های چشمی یا سایر استراتژی های بدون ترس و هراس، حواس پرنده را پرت کرده و همکاری را در او تقویت کنید.
  • رفتارهای مشارکتی را برای پرنده شبیه سازی کنید.
گاز گرفتن کاسکو

با کاسکو رفتاری دوستانه داشته باشید و بیش از حد سخت گیری نکنید.

2. گاز گرفتن به دلیل حفظ قلمرو که شامل محافظت از همسر، موقعیت، اسباب بازی ها، محل لانه، مكان مرتفع، غذا یا آب. این بخش شامل پرخاشگری جایگزین نیز می شود؛ که در آن وقتی پرنده نمی تواند شخص مورد نظر خود را گاز بگیرد، هر شخص یا چیزی را که به آن دسترسی داشته باشد گاز می گیرد.

  • به دنبال نشانه های گاز گرفتن کاسکو که وابسته به قلمرو است باشید و آن ها را رفع کنید.
  • با پرنده تماس چشمی برقرار کنید.
  • کاسکو را روی زمین گذاشته یا با استفاده از نشیمنگاهی که با دست گرفته اید و یا با استفاده از حوله، آن را جا به جا کنید.
  • قدم برداشتن را در پرنده تقویت نموده و با افزایش در دست گرفتن پرنده و بیرون بردن آن، رابطه خود را با وی مستحکم کنید.

3. گاز گرفتن به دلیل عدم توجه به پرنده؛ مانند گاز گرفتن صاحب خود زمانی که به جای دیگری نگاه می کند، یا با تلفن صحبت می کند یا هنگام بازگرداندن پرنده به قفس.

  • از اینکه پرنده در موارد فوق، به شما دسترسی داشته باشد، پیشگیری کنید تا از تقویت این رفتارها جلوگیری گردد.
  • هنگامی که با تلفن صحبت می کنید یا هنگام باز گرداندن پرنده به قفس، تماس چشمی را با او قطع نکنید. قبل از آنکه به تلفن پاسخ دهید، پرنده را روی زمین قرار دهید. توجه داشته باشید که رفتارهایی که پرنده در آن ها مشارکت داده نشود، به صورت عادت درنخواهند آمد.
  • در این مورد نیز می توانید پرنده را با نشیمنگاه نگه داشته شده با دست یا حوله جا به جا کنید.
  • الگوی قدم برداشتن را در پرنده تقویت کنید.
گاز گرفتن کاسکو

بازگرداندن کاسکو به قفس می تواند سبب بروز ناراحتی و گاز گرفتن شود.

اقدامات لازم پس از وقوع

همیشه اولین و بهترین راه برخورد با گاز گرفتن، پیشگیری از به وجود آمدن آن است. اما در صورتی که تمام این تلاش ها به شکست منجر شد و کاسکو بالاخره پوست شما را پاره کرده و از این کار دست نکشید، چه کار انجام دهید؟

توصیه می کنیم که اگر پرنده روی دست یا نشیمنگاه نشسته است و دست شما را گاز گرفت، به آرامی دستی را که گاز گرفته است، به طرف پرنده فشار دهید، تا پرنده دست شما را رها کند. هرگز دست خود را نکشید. البته این کاملا خلاف انتظار است. معمولا عکس العمل طبیعی افراد هنگام تجربه گاز گرفتن این است که دست خود را به عقب بکشند. ولی در این شرایط اگر شما دست خود را به عقب بکشید، احتمالا باعث جراحت شدید و یا آسيب دیدن پرنده شده و نیز با این پاسخ خود، موجب تقویت رفتار در پرنده خواهید شد.

در این مواقع تکان دادن آرام پرنده و قرار دادن سریع او بر روی زمین نیز تثیر فوق العاده ای دارد. اگر بر روی سر پرنده پارچه ای که نور نتواند از آن عبور کند انداخته شود، به احتمال زیاد، دست شما را رها خواهد کرد. اگر پرنده از دست شما آویزان شده و آن را گاز می گیرد، می توانید با فشار دادن چیزی مانند مجله به روی منقار، پرنده را تشویق کنید که به جای دست شما مجله را گاز بگیرد.

ایجاد تماس چشمی نیز اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که شما بتوانید با پرنده تماس چشمی برقرار کنید، کاسکو گاز گرفتن را متوقف خواهد کرد. ایجاد اختلال به منظور منحرف کردن حواس پرنده از گاز گرفتن، نیز ضروری می باشد. مثلا کوبیدن دست دیگر به پایتان یا زیاد کردن ناگهانی صدای رادیو و یا تلویزیون، از کارهای موثری است که می توانید انجام دهید.

گاز گرفتن کاسکو

ایجاد تماس چشمی با کاسکو او را از گاز گرفتن باز می دارد.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=35327

1 دیدگاه در “دلایل گاز گرفتن کاسکو و اقدامات لازم پس از آن را بشناسید

  1. اصغر کرمزاده عمرانی گفت:

    باسلام خدمت دوستان عزیز کاسکو ی من هشت ماه سن دارد و وقتی جوجه بود خودم با
    سرلا ک بزرگش کردم و خیلی با من صمیمی هست ولی موقع بازی کردن باهام انگشت هایم را گاز می‌گیرد که گاهی دردناک هست البته موقعی که میگم بوسم کن لب هام و بوس میکنه و اصلا به چشم و لب و گوش هام حمله نمیکنه و به آرامی با نوکش با لبم بازی میکنه ولی وقتی که روی دستم میشینه و بازی میکنه انگشتهام و بعضی وقتها گاز میگیره که کمی همراه با درد هست
    لطفا بگید چیکار کنم تا دیگه انگشتمو گاز نگیره؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =