آب شیرین

تترا قلب خونین ; یکی از زیبا ترین ماهی های آب شیرین

تترای قلب خونین
3/5 - (3 امتیاز)

 ماهی تترا قلب خونین یا bleeding heart tetra یکی از زیباترین انواع تتراها و بومی کلمبیاست. طول آن تا 7.5 سانتیمتر میرسد و حتما بایستی آن را با ماهی های هم اندازه خود در آکواریوم نگهداری نمود.

ماهی تترای قلب خونین (Hyphessobrycon erthrostigma)

گرمای مناسب آن 22 تا 30 درجه سانتیگراد است ولی بهترین حرارت برای آن 23 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد. سختی آب بایستی 4 درجه آلمانی (DH) و پی اچ آن کمی اسیدی یعنی حدود 6.6 تا 6.8 باشد.

اگر این ماهی در شرایط مناسب نگهداری شود، رنگ­بندی خوبی از خود نشان خواهد داد. پهلوهای آن زرد متمایل به قهوه ای با یک جلای آبی است. کمی پایین­تر از سرپوش آبششی آن، در هر طرف، خال نسبتا بزرگ قرمزی محصور در هاله ای صورتی رنگ وجود دارد که به آن شکل یک زخم در حال خونریزی میدهد.

همین ویژگی باعث نامگذاری آن به قلب خونین شده است. لبه باله مخرجی سیاه وتیره و قسمت زیرین آن سفیدرنگ است. باله پشتی بسیار زیبای آن صورتی رنگ یا یک خال وصله مانند سیاه رنگ است.

تترای قلب خونین

یک جفت زیبای ماهی تترای قلب خونین

تشخیص نر و ماده آسان است. باله پشتی نر خیلی بلندتر از باله بلندتر از باله پشتی ماده و لبه باله مخرجی آن گودتر است. برای تکثیر آن، ابتدا بایستی نر و ماده برای چند هفته از هم جدا شوند و به آنها غذای مناسب زنده یا خشک منجمد شده داده شود.

در طول این چند هفته، تغییراتی در آنها به وجود می آید. رنگ آنها به شدت قرمز خونی و شکم ماهی خیلی سنگین می شود. گرمای آب در این دوره بایستی 22 تا 23 درجه سانتیگراد باشد. سپس بایستی نر و ماده را به آکواریوم که حرارت آن 25 درجه سانتیگراد است انتقال داد. روش تولیدمثل آن تاحدودی کم نظیر است.

نر و اده تترای قلب خونین ابتدا باهم در طول آکواریوم شنا کرده و سپس به گونه ای شکم به شکم قرار می گیرند و با تکان خوردن ویژه ای، چند عدد تخم توسط ماده ریخته می شود و نر آنها را بارور می کند.

تخم های بارور شده به داخل گیاهان بستر ریخته می شوند. این کار ادامه می یابد و در نهایت صدها عدد تخم بارور شده در بستر آکوآریوم ریخته می شود. پس از تمام تخمریزی، پس از تمام تخمریزی، بایستی بلافاصله مولدین از آکوآریوم بیرون آورده شوند و گرنه تخمها را خواهند خورد. دو روز پس از تخمریزی و آغاز شنای آزاد، بایستی به نوزادها همانند سایر تتراها، غذای مناسب داده شود.

بطور کلی تتراها به ویژه ماهی تترای قلب خونین به تنوع غذایی اهمیت میدهند. در نگهداری و پرورش آنها بهتر است. در طول هفته، انواع گوناگونی از غذاها به آنها داده شود. غذاهای زنده به ویژه کرم خونی را ترجیح میدهند. از آرتمیا، دافنی، کرم سفید، کرم خاکی تکه تکه شده و گاماروس (ناجورپای سواحل دریای خزر) میتوان به آنها داد.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=3170

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هشت =