آب شیرین

همه چیز در مورد تترای بوینس آیرس ( Buenos Aires Tetra )

3.2/5 - (16 امتیاز)

تترای بوینس آیرس از گونه ی ماهی های تتراست که بوی آمریکای جنوبی می باشد. این ماهی بدن کشیده ی نقره ای با باله های قرمز دارد. به دلیل سازگاری بالای این ماهی با سایر ماهی های آب شیرین، این ماهی گزینه ی بسیار مناسبی برای نگهداری در آکواریوم هایی است که تنوع ماهی زیادی دارند. توصیه می شود که تترای بوینس آیرس در گروه های 6 تایی یا بیشتر با هم نوعان خود نگهداری شود. بهتر است که در آکواریوم این ماهی گیاهان مصنوعی، تکه های چوب و تخته سنگ ها قرار گیرد که محیطی را مشابه زیستگاه اصلی ماهی فراهم کد و ماهی احساس آرامش بیشتری داشته باشد. همچنین فضایی برای پنهان شدن ماهی ایجاد می شود.

تترای بوینس آیرس ( Buenos Aires Tetra )

تترای بوینس آیرس ( Buenos Aires Tetra )

این گونه ی تترا به گیاهان داخل آکواریوم صدمه ی جدی وارد می کند. به همین دلیل بهتر است از قرار دادن گیاهان طبیعی در آکواریوم آن ها خودداری گردد. در بیشتر اوقات این ماهی برگ گیاهان داخل آکواریوم را می خورد.

شرایط مناسب برای نگهداری تترای بوینس آیرس

شرایط مناسب برای نگهداری این ماهی دمای 18 تا 27.5 درجه ی سانتی گراد و پی اچ 5.5 تا 8.5 می باشد. تشخیص زمان تخمگذاری این ماهی به خوبی ممکن نیست چرا که آن ها هر زمانی که بخواهند تخمریزی می کنند.

از این رو ایجاد فضایی مناسب در آکواریوم جهت سالم ماندن تخم ها یا استفاده از زایشگاه، ضروری به نظر می رسد. بهترین پی اچ برای تخمریزی پی اچ اسیدی ملایم است. پس از تخمریزی به منظور در امان ماندن تخم ها لازم است که والدین از آکواریوم خارج شوند.

تغذیه این ماهی با استفاده از دافنی، میگوی آب شور، کرم خونی و انواع غذاهای خشک انجام می گیرد. این ماهی با ماهی هایی از جمله دانیو، گورامی، رازبورا، آنجل، گوپی، دیسکس، پلاتی، مولی و دم شمشیری سازگاری دارد.

 

تترای بوینس آیرس ( Buenos Aires Tetra )

تترای بوینس آیرس ( Buenos Aires Tetra )

 

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5387

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پنج =