آب شیرین

رنگین کمانی باله نخی ( Featherfin Rainbow ) ؛ ماهی بسیار صلح جو و بی آزار

3.8/5 - (12 امتیاز)

رنگین کمانی باله نخی ماهی زیبایی از خانواده رنگین کمانی هاست که زیستگاه اصلی آن روزخانه های گینه نو و شمال استرالیا است. آن ها ماهیانی همه چیز خوار هستند و برای تغذیه ی آن ها می توان از غذای گرانول و کرم های توبیفکس استفاده کرد.

شرایط مناسب برای نگهداری ماهی رنگین کمانی باله نخی

شرایط مناسب برای نگهداری این ماهی درجه ی حرارت 23 تا 29 درجه ی سانتی گراد و پی اچ 7.5 تا 8 است. رشد این ماهیان به 3 تا 5 سانتی متر می رسد. آن ها برای آکواریوم های اجتماعی مناسب نیستند زیرا موجب آزار و اذیت ماهیان دیگر قرار می گیرند.

آن ها بسیار صلح جو و غیر پرخاشگر هستند و ممکن است ماهیان دیگر باله هایشان را گاز بگیرند. رنگین کمانی باله نخی را بهتر است در کنار ماهیان هم نوع خود نگهداری نمود. آکواریوم این ماهی باید پوشش گیاهی داشته باشد.

 

"<yoastmark

برای سلامت این ماهی باید از سیستم فیلتراسیون کارآمد و برقراری جریان آب بسیار ملایم استفاده کرد. از قطعات چوب می توانید برای تزئین آکواریوم استفاده کنید.

تخمریزی Featherfin Rainbow

به منظور آماده سازی شرایط برای تخمریزی ماهی رنگین کمانی باله نخی باید از یک آکواریوم پر از گیاه استفاده کرد. ماهی ماده در طی چند روز به تخمریزی پرداخته و تخم های خود را بر روس سطوح شنی یا سنگی می گذارد.
پس از تخمریزی، والدین را از آکواریوم خارج کنید تا تخم ها به صورت جداگانه هچ شوند. 7 الی 8 روز طول می کشد تا تفریخ تخم ها انجام شود. تغذیه ی نوزادان با غذای زنده ی بسیار ریز انجام می شود.

تفاوت ماهی نر با ماهی ماده باله نخی در داشتن باله های بلند و رشته ای و کشیده ی کمر ماهی نر است. این ویژگی تشخیص ماهی ماده و نر را آسان می کند. رنگ ماهی ماده از ماهی نر روشن تر است. ماهی های رودخانه ای به شدت از ماهی های تکثیر شده در آکواریوم پر رنگ تر هستند.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5553

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + شانزده =