آب شیرین

همه چیز در مورد ماهی رنگین کمانی قرمز ( Red Rainbowfish )

3/5 - (8 امتیاز)

ماهی رنگین کمانی قرمز یکی از ماهی های خانواده ی رنگین کمانی است که از محبوب ترین ماهیان این خانواده به حساب می آید. این ماهی معمولا در اطراف پوشش گیاهی و چوب های معلق در آب دیده می شود. این ماهیان همه چیز خوار هستند. رنگین کمانی قرمز از غذاهای زنده و غذاهای آماده تغذیه می کند اما غذاهای زنده ی کوچک را ترجیح می دهد.

شرایط مناسب برای نگهداری ماهی رنگین کمانی قرمز

شرایط مناسب برای نگهداری ماهیان رنگین کمانی قرمز درجه ی حرارت 22 تا 28 درجه ی سانتی گراد و پی اچ 7 تا 8 است. این ماهیان صلح جو، غیر پرخاشگر و بی آزار هستند و در آکواریوم های اجتماعی قابل نگهداری می باشند.
این ماهی ها در قست میانی و بالایی آکواریوم دیده می شوند و می توانند تا 12 سانتی متر رشد کنند. بهتر است آن ها را در کنار ماهیان هم اندازه ی خود نگهداری کنید.
شرایط مناسب برای تولید مثل این ماهی به این صورت است که ابتدا یک آکواریوم دارای خزه ی جاوا و گیاهان ریز برگ را آماده کنید.

 

رنگین کمانی قرمز ( Red Rainbowfish )

رنگین کمانی قرمز ( Red Rainbowfish )

یک ماهی نر و یک ماهی ماده را در آکواریوم قرار داده و دما را به 24 تا 28 درجه ی سانتی گراد برسانید. چند ماه هر روز تخمگذاری انجام می شود. تخم ها به گیاهان ریزبرگ چسبیده و پس از 7 تا 9 روز هچ می شوند.
والدین این ماهیان به لارو ها اهمیتی نمی دهند. اوایل، لاروها خودشان از روتیفرها تغذیه می کنند، اما پس از مدتی باید آن ها را تغذیه کرد. برای این منظور باید به آن ها زرده ی تخم مرغ و آرتمیا بدهید. لاروها نیازمند سیفون منظم با مقدار کم هستند.

ویژگی های ماهی نر و ماده

ماهی های جوان اوایل شبیه به ماده ها هستند اما زمانی که اندازه آن ها به 5 سانتی متر برسد، تغییر رنگ می دهند. نرها دارای رنگ قرمز زیبایی هستند، اما ماهی های ماده رنگ آمیزی ساده تری نسبت به نرها دارند. نرها زیبایی بیشتری دارند اما بهترین زیبایی خود را زمانی نشان می دهند که ماهی ماده در آکواریوم آن ها باشد.

پس بهتر است آن ها را با هم خریداری کنید. اگر ماهی نر بدون ماهی ماده نگهداری شود، رنگ زیبای خود را از دست می دهد. مشخصه ی کلی ماهیان رنگین کمانی، چشمان درشت آن ها و نوارهای سیاه یا نقره ای بر روی بدن آن ها است.

 

ماهی رنگین کمانی قرمز

ماهی رنگین کمانی قرمز

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5543

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دو =