آب شیرین

کت فیش سفره ای یا لوچ پروانه ای ( Butterfly Loach ) ؛ ماهی آب های خروشان

کت فیش سفره ای یا لوچ پروانه ای ( Butterfly Loach )
4.1/5 - (34 امتیاز)

لوچ پروانه ای ماهی زیبایی از خانواده ی لوچ هاست که نام های بسیاری دارد. لوچ چینی تپه های روان، لوچ تپه های روان و لوچ بورنئو از نام های این ماهی است. با این حال در ایران با نام کت فیش سفره ای شناخته می شود.
کت فیش سفره ای یا لوچ پروانه ای بومی آب های سرد و پر طلاتم آسیای شرقی است. در این مناطق به دلیل این که آب خروشان است حاوی مقادیر بالای اکسیژن می باشد. غذای آن ها در طبیعت خزه های است که بر سطح سنگ های رودخانه ها رشد کرده است. این ماهیان در تانک ها سطوح شیشه را پاک می کنند.

"کت

نکات مهم برای نگهداری لوچ پروانه ای یا کت فیش سفره ای در آکواریوم خانگی

  • آب آکواریوم باید از حالت معمول خنک تر باشد.
  • از سیستم فیلتراسیون با فشار زیاد باید استفاده شود.
  • حجم اکسیژن محلول در آب باید زیاد و در حالت اشباع باشد.
  • برای تغذیه این ماهی باید از غذاهای شناور در آب (پولکی) و بعضی مواقع از غذاهای زنده یا یخ زده مثل کرم سیاه و میگوی آب شور استفاده نمود.

رشد لوچ پروانه ای در حدود 6 تا 8 سانتی متر است و عمر آن چندین سال می باشد. این ماهی برای نگهداری در آکواریوم های اجتماعی گزینه مناسبی است چرا که صلح جو می باشد.  این ماهی نیز مانند اکثر کت فیش ها به سطوح شیشه ها و آکواریوم می چسبد و نام کتفیش سفره ای به همین دلیل به آن اختصاص داده شده است.

ماهی های نر کت فیش سفره ای گاهی از خود رفتارهای قلمرو طلبانه نشان می دهند اما معمولا جراحتی صورت نمی گیرد. زیرا قصد آن ها معمولا فراری دادن یک دیگر است نه آسیب رساندن.

 

"کت

ویژگی های آکواریوم کت فیش سفره ای

آکواریوم لوچ پروانه ای باید جریان آب قوی داشته باشد و همچنین مکان هایی برای پنهان شدن ماهی در نظر گرفته شود. شرایط مناسب برای آن ها دمای 20 تا 24 درجه ی سانتی گراد و پی اچ 6 تا 8 است.

آن ها طول عمری بین 5 تا 10 سال دارند اما تکثیرشان در آکواریوم متداول نیست. شواهد نشان داده که این ماهی در زیر سنگ ها تخمگذاری می کند و نوزادان نسبتا بزرگی دارد.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5439

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “کت فیش سفره ای یا لوچ پروانه ای ( Butterfly Loach ) ؛ ماهی آب های خروشان

  1. arash گفت:

    سلام اینا به گیاهان آکواریومی اسیب نمیزنن

  2. صادق گفت:

    سلام، خیر عزیز
    کتهایی که من میدونم به گیاهان ضرری وارد نمیکنن و سودمند هم هستن عبارتند از: کت برنز، کت اتو، کت سفره، کت پوزه بوته ای و کت اسپرت

  3. رضا گفت:

    سلام ایا این کت نوزاد ماهی خوار هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =