آب شیرین

همه چیز در مورد لوچ سر اسبی ( Acantopsis Choirorhynchos )

4.2/5 - (4 امتیاز)

لوچ سر اسبی ( Acantopsis Choirorhynchos ) یا لوچ صورت اسبی از خانواده ی لوچ هاست که از نام آن تا حدودی می توان ظاهرش را تشخیص داد. با دیدن ظاهر این ماهی، به راحتی می توان به دلیل نام گذاری ان پی برد. لوچ صورت اسبی در مناطق آسیای جنوب شرقی، برونئو، میانمار، مالزی، سوماترا، تایلند و ویتنام به صورت پراکنده وجود دارند. این لوچ ها بر خلاف سایر ماهی های هم خانواده ی خود، در سن بلوغ، در آکواریوم های کوچک با هم نوعان خود جور نیستند.

آن ها ممکن است بر سر مکان ها یا مخفی گاه های موجود در آکواریوم با یک دیگر مجادله کنند. این ماهی ها در حالت معمول رفتار نسبتا آرامی از خود نشان می دهند. اما در مواقعی که در آکواریوم آن ها، ماهی دیگری با ظاهر مشابه آنان وجود داشته باشد، ممکن است حالت تهاجمی پیدا کنند.

 

لوچ سر اسبی ( Acantopsis Choirorhynchos )

لوچ سر اسبی ( Acantopsis Choirorhynchos )

این ماهی ممکن است به مرجان های دارای پولیپ کوتاه و صدف ها، صدمه بزند. این ماهی با پرش و جهش از روی صخره ها و تخته سنگ ها به روی دیگر صخره ها و تخته سنگ ها، به دنبال جلبک هایی که وجود دارد، می گردد. عمر این ماهی در حدود 5 سال است و مانند سایر لوچ ها کف زی می باشد.

شرایط مناسب برای نگهداری لوچ سر اسبی یا لوچ صورت اسبی

شرایط مناسب برای این ماهی دمای 20 تا 24 درجه ی سانتی گراد است که به شرط کافی بودن اکسیژن می تواند بیشتر باشد. پی اچ مناسب برای آن ها 6 تا 7.5 است.
طرز تشخیص جنسیت در لوچ سر اسبی با توجه به سایز آن ها می باشد. به طور کلی ماهی ماده در این گروه، بزرگ تر و چاق تر از ماهی نر است. ماهی ماده تقریبا 2 برابر ماهی نر است.

حداکثر رشد ماهی ماده 30 سانتی متر و حداکثر رشد ماهی نر 25 سانتی متر است. اما این ماهی ها تا کنون در آکواریوم تاکثیر نشده اند.

 

لوچ صورت اسبی

لوچ صورت اسبی

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5454

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =