آب شیرین

لوچ کوتوله زنجیری ( Yasuhikotakia sidthimunki ) را بهتر بشناسید

لوچ کوتوله زنجیری ( Yasuhikotakia sidthimunki )
5/5 - (3 امتیاز)

لوچ کوتوله زنجیری از دیگر ماهی های خانواده ی لوچ هاست. زیستگاه اصلی این ماهی لوچ آسیا و به طور اختصاصی در تایلند است. لوچ زنجیری در طول روز بسیار پر جنب و جوش و فعال است. لوچ کوتوله زنجیری ماهی کوچکی است، برای کسانی که می خواهند با حلزون های آکواریومشان به طور طبیعی مبارزه کنند، گزینه ی مناسبی است. از ویژگی های این ماهی آرام بودن، صلح جو بودن و خجالتی بودن را می توان نام برد.

اگر این ماهی کوتوله را به صورت دسته ای در حدود 6 تا 7 ماهی یا حداقل 3 ماهی نگهداری کنید، اجتماعی تر می شود. ویژگی های آکواریوم لوچ کوتوله به این صورت است که باید گیاه کاری شود و پناهگاه های چوبی و صخره ای داشته باشد. نور آکواریوم باید متوسط تا کم باشد.

 

"<yoastmark

مشخصات آکواریوم مناسب برای لوچ کوتوله زنجیری

بستر آن باید نرم باشد چرا که این ماهی لوچ زنجیری غذای خود را در کف آکواریوم جست و جو می کنند. اگر سنگ های بستر تیز و برنده باشند به ماهی آسیب وارد می سازند. آکواریوم باید دارای فیلتراسیون قوی و سیستم اکسیژن دهی مناسب باشد.

به صورت هفتگی تعویض 30 درصد از آب آکواریوم، کیفیت آب را بالا می برد و می تواند سبب افزایش طول عمر ماهی لوچ کوتوله زنجیری شما تا 8 الی 10 سال شود. تشخیص جنسیت ماهی نر و ماده ی لوچ کوتوله به سختی انجام می شود. هر دوی آن ها تا 6 سانتی متر رشد می کنند.

لوچ کوتوله زنجیری در زمان تخمریزی تا 100 عدد تخم می گذارند. شرایط مناسب برای آن ها درجه ی حرارت 24 تا 28 سانتی گراد و پی اچ 6 تا 7.5 می باشد. این ماهی ها همه چیز خوار هستند. آن ها به دلیل چثه ی کوچکشان، گزینه ی مناسبی برای پاک سازی آکواریوم به حساب می آیند.

 

"<yoastmark

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =