آب شیرین

تترا دماغ قرمز ( Rummy-Nose Tetra ) ؛ ماهی صلح جوی زیبا

تترا دماغ قرمز ( Rummy-Nose Tetra )
4/5 - (5 امتیاز)

تترا دماغ قرمز از ماهیان تتراست که زیستگاه اصلی آن آمریکای جنوبی است. این ماهی صلح جو برای آکواریوم های اجتماعی گزینه ای مناسب است.

نگهداری این ماهی به دلیل این که کار دشواری نیست برای تازه کاران گزینه ی مناسبی به حساب می آید. در آکواریوم این ماهی می توان از گیاهان و تخته سنگ ها استفاده کرد. این کار به دو دلیل حائز اهمیت است.

اول این که فضایی شبیه به زیستگاه اصلی ماهی برای آن ایجاد می کند. و بعد این که مکان هایی را برای پنهان شدن این ماهی تترا فراهم می کند. تترا دماغ قرمز دارای پوزه ای قرمز و نقاط سیاه رنگ بر روی دم است.

 

"<yoastmark

شرایط نگهداری تترا دماغ قرمز

شرایط نگهداری این ماهی تترا دمای 22 تا 25 درجه ی سانتی گراز و پی اچ 6 تا 7 می باشد. برای تکثیر این ماهی باید آکواریومی مجزا تهیه شود چرا که در غیر این صورت، سایر ماهی ها به لارو های این ماهی صدمه وارد می کنند. پس از تخمریزی باید والدین از آکواریوم خارج شوند.

برای تغذیه ی این ماهی تترا از انواع غذاهای ریز و کوچک از جمله دافنی، میگوی آب شور، کرم خونی منجمد و غذاهای خشک با کیفیت می توان استفاده نمود.

تترا دماغ قرمز صلح جو است و با سایر ماهی های گونه های تترا، رازبورا، دانیو، گورامی، ماهی رنگین کمانی، آنجل، گوپی، دیسکس، مولی، پلاتی و دم شمشیری سازگاری دارد.

 

"<yoastmark

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=5354

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفت =