شناخت ماهی آب شور

برگ عقرب ماهی ( ماهی کاغذی )

برگ عقرب ماهی
3/5 - (3 امتیاز)

برگ عقرب ماهی (ماهی کاغذی ) در کف آب زندگی می کند و در طیف های رنگی بسیاری دیده می شود. این ماهی بدن بسیار فشرده و ظاهر منحصر به فردی دارد.

رژیم غذایی :

گوشت خوار

فرم رنگی :

قرمز، صورتی، قهوه ای، نارنجی و غیره

حداقل اندازه آکواریوم :

113 لیتر

مبدا :

هاوایی، هند و اقیانوس آرام

نام های متداول :

عقرب ماهی سه تیغه ، ماهی کاغذی

دمای مناسب آب :

22 تا 25 درجه سانتی گراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Taenianotus triacanthus

نام انگلیسی :

Leaf Scorpionfish

خانواده گونه :

Scorpaenidae

ســـطــح نگهــــداری :

متوسط

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

با احتیاط

رفتار :

نیمه تهاجمی

سمی :

بله

حداکثر اندازه :

۱۰سانتی متر

معرفی :

برگ عقرب ماهی ( ماهی کاغذی ) دارای تیغه هایی در پشتش می باشد که سمی بوده و موجب گزش می شوند. بنابراین در برخورد با آنها بسیار مراقب باشید. این ماهی در تغییر قیافه بسیار ماهر است و شبیه به برگ می شود. برگ عقرب ماهی معمولا تکه هایی بر روی بدن دارد که شبیه به جلبک مرجانی است و به آن را ترکیب شدن با محیطش یاری می رساند. این ماهیان با تکان دادن به پهلوها، پوست انداختن و تا حدی تغییر رنگ، خود را به یک برگ و یا خزه دریایی را که در جریان آب در حرکت است، شبیه می کنند.

برگ عقرب ماهی جهت شکار پنهان شده و صبر میکند تا یک شکار کوچک مانند ماهی و یا میگو را مشاهده کند. سپس با باله های سینه ای خود را به آرامی حرکت داده و خود را به قربانی نزدیک می نماید. زمانی که به اندازه کافی نزدیک شد طعمه با بازشدن ناگهانی دهان عقرب ماهی به درون آن کشیده می شود. این ماهی از سخت پوستان کوچک، ماهی ها و لاروها برای تغذیه استفاده می کند.

تغذیه :

برگ عقرب ماهی ( ماهی کاغذی ) به دلیل این که در اسارت فقط غذای زنده مصرف می کند، به خوبی نمیتواند با زندگی در آکواریوم وفق پیدا کند. در انتخاب اندازه طعمه زنده بسیار توجه کنید. یک روش توصیه شده برای تغذیه این ماهی این است که طعمه را در توری قرار دهید و به آرامی به سمت آن حرکت دهید که در این صورت با ناباوری مشاهده میکنید که برگ عقرب ماهی داخل تور پریده و طعمه زنده درون آن را می بلعد. با صبر و شکیبایی می توان این ماهی را با تغذیه از انواع غذاهای گوشتی تازه و یخ زده نظیر گوشت ماهی و سخت پوستان سازگار کرد. البته تغذیه با میگوی شیشه ای زنده یا ماهی فیدر محرک های خوبی برای شروع غذا خوردن این ماهی هستند.

نکته :

برگ عقرب ماهی ( ماهی کاغذی ) را می توانید در گروه ۲ تا ۳ تایی در آکواریوم هایی که به صورت اختصاصی برای این ماهیان ساخته شده است، یا در محیطی با گونه های صلح جو نگهداری کنید.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10703

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شانزده =