شناخت ماهی آب شور

سنجاب ماهی راه راه ( سنجاب ماهی هاوایی )

سنجاب ماهی راه راه ( سنجاب ماهی هاوایی )
5/5 - (1 امتیاز)

سنجاب ماهی راه راه ( سنجاب ماهی هاوایی ) رنگ قرمز روشنی دارد که بر روی بدن آن راه راه های سفید دیده می شود. این ماهی برای آکواریوم های تنها ماهی مناسب است.

رژیم غذایی :

گوشتخوار

فرم رنگی :

قرمز، سفید

حداقل اندازه آکواریوم :

۷۰ گالن معادل ۲۶۵ لیتر

مبدا :

جزایر هاوایی

نام های متداول :

سنجاب ماهی هاوایی

دمای مناسب آب :

22 تا 25 درجه سانتی گراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Sargocentron xantherythrum

نام انگلیسی :

Striped Squirrelfish

خانواده گونه :

Holocentridae

ســـطــح نگهــــداری :

متوسط

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

با احتیاط

رفتار :

صلح طلب

مناسب برای تازه کارها :

بلی

حداکثر اندازه :

۱۷٫۸ سانتی متر

معرفی :

سنجاب ماهی راه راه ( سنجاب ماهی هاوایی ) فلس های درشت و باله های سمی دارد. این ماهی به شدت مقاوم است و می توان آن را به صورت انفرادی نگهداری نمود. هرچند نگهداری آن به صورت گروهی توصیه می شود.
برای نگهداری این ماهی آکواریومی ۲۶۵ لیتری با تعداد زیادی صخره زنده (لایوراک)، مخفیگاه برای پنهان شدن و فضای کافی برای شنا پیشنهاد می شود. سنجاب ماهی راه راه درصورت وجود فضا و مخفیگاه کافی، به خوبی در کنار دیگر ماهی های هم گونه می تواند زیست کند. این ماهی بی مهرگانی نظیر کرم ها، سخت پوستان و ستارگان دریایی ماری را برای تغذیه مورد استفاده قرار می دهد. سنجاب ماهی راه راه شب رو است و در طول روز معمولا در غارها و زیر سرهای مرجانی بزرگ پنهان می شود. شب ها جهت تغذیه از پلانکتون ها و ماهی های کوچک از مخفیگاه خود خارج می شود. این ماهی به آکواریوم با نور بسیار کم علاقه مند است.

تغذیه :

هنگامی که برای اولین بار سنجاب ماهی راه راه ( سنجاب ماهی هاوایی ) را وارد آکواریوم می کنید از میگو غذایی آب شور زنده جهت ترغیب آن به خوردن بهره بگیرید. رژیم غذایی این ماهی شامل میگو غذایی زنده، میگو یخ زده خشک شده، ماهی مرکب، صدف، ماهی، گوشت های دریایی تکه شده و سایر غذاهای مناسب گوشتخواران به همراه جلبک دریایی و غذاهای گیاهی غنی شده با ویتامین است.

نکته :

به منظور گرفتن یا انتفال و جا به جایی سنجاب ماهی راه راه ( سنجاب ماهی هاوایی ) از تور استفاده نکنید. این ماهی به تور آسیب می زند.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10410

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =