شناخت ماهی آب شور

فرشته ماهی پوست لیمویی ( فرشته ماهی واقعی )

فرشته ماهی پوست لیمویی ( فرشته ماهی واقعی )
3.3/5 - (22 امتیاز)

فرشته ماهی پوست لیمویی ( فرشته ماهی واقعی ) رنگ زرد بسیار زیبایی دارد که با حاشیه ی آبی بر روی باله ها، دور چشم ها و لب، زبیاییش چند برابر شده است.

رژیم غذایی :

دوگانه خوار

فرم رنگی :

زرد

حداقل اندازه آکواریوم :

برای یک نمونه 75 لیتر، برای یک جفت 208 لیتر

مبدا :

اقیانوس هند، فیجی، جزیره کریسمس

نام های متداول :

فرشته ماهی پوست لیمویی

دمای مناسب آب :

22 تا 25 درجه سانتی گراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Centropyge flavissima

نام انگلیسی :

Lemonpeel Angelfish

خانواده گونه :

Pomacanthidae

ســـطــح نگهــــداری :

متوسط

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

با احتیاط

رفتار :

تهاجمی

مناسب برای تازه کارها :

خیر

حداکثر اندازه :

۱۴ سانتی متر

معرفی :

فرشته ماهی پوست لیمویی ( فرشته ماهی واقعی ) دارای رنگ زرد شاد با هاله ای از رنگ آبی آسمانی بر روی لب ها، دور چشم ها، باله های سینه ای و نوک باله های پشتی، دمی و مقعدی است. به دلیل اینکه این ماهی با فرشته ماهی پوست لیمویی دروغی (فرشته ماهی هرالد) که فاقد سایه روشن های آبی است اشتباه گرفته نشود، به این ماهی، نام فرشته ماهی واقعی نیز داده شده است. ماهیاین جوان دارای خال چشم مانند سیاه بزرگ با لبه های آبی در اطراف بدن هستند.

نگهداری :

فرشته ماهی پوست لیمویی ( فرشته ماهی واقعی ) ماهی کوچکی است که تهاجمی می باشد و در زمره فرشته ماهی های کوتوله تهاجمی قرار گرفته است. زمانی که فرشته ماهی پوست لیمویی قلمرو خود را انتخاب کند نه تنها با سایر فرشته ماهی های کوتوله بلکه با هر ماهی دیگری که در رنگ و شکل شبیه آن باشد، درگیر می شود. حتی مشاهده شده است که این فرشته ماهی پروانه ماهی (از آنجا که بیشتر پروانه ماهی ها زرد هستند) با اندازه دو برابر خود را نابود کند. این فرشته ماهی را می توان با فرشته ماهی های نیمه سیاه (C. vrolikii) و ایبل (C. eibli) نگهداری کرد، اما تنها درصورتی که هم زمان به آکواریوم انتقال پیدا کرده باشند.

نگهداری یک زوج فرشته ماهی پوست لیمویی نر و ماده و یا سه ماهی (یک نر و دو ماده) در یک آکواریوم امکان پذیر است مشروط براین که آکواریوم بزرگ و با مخفی گاه های زیاد باشد و نیز ماهی ها همزمان وارد آکوریوم شده باشند. از آنجا که این ماهی خیلی سخت جان نمی باشد بهتر است آن را در آکواریومی با سنگ زنده، پوشش جلبکی و فیلتر مناسب نگهداری کرد.

به دلیل ویژگی های تهاجمی و نیز مقاوم نبودن این فرشته ماهی بهتر است در وارد کردن آن به آکواریوم خود فکر کنید. این ماهی بسیار زیبا بوده و در آکواریوم تپه مرجانی فوق العاده به نظر می رسد. اما علی رغم اینکه ماهی های جوان تر به مرجان ها کاری ندارند اما فرشته ماهی های پوست لیمویی بالغ در نوک زدن به سنگ های مرجانی بزرگ پلیپ دار و حلزون های بزرگ تریداکنید (tridacnid) معروف می باشند. همچنین ممکن است بعضی پلیپ های مرجانی نرم را خورده و یا به زوانسیدها (zoanthid) نوک بزنند. بنابراین در نگه داشتن فرشته ماهی پوست لیمویی همانند دیگر فرشته ماهی ها با این بی مهرگان بایستی احتیاط کرد. البته این ماهی ها به بی مهرگان بی ساقه نظیر میگوها و خرچنگ ها کاری ندارند.

تغذیه :

فرشته ماهی پوست لیمویی ( فرشته ماهی واقعی ) در طبیعت دارای رژیم غذایی متنوعی شامل جلبک و سخت پوستان است. این گونه فرشته ماهی به راحتی غذاهای آکواریومی را نمی پذیرند. به همین علت نگهداری این ماهیان مقداری سخت است. فرشته ماهی پوست لیمویی را باید در آکواریومی که دارای سنگ های زنده زیاد برای تغذیه می باشد نگهداری نمود. اگر محیط زیست طبیعی آن ها بازسازی شود و نیز با اندکی صبر و تحمل می توان این ماهی را به خوردن غذاهای آکواریومی مناسب با ماهیان دوگانه خوار تشویق نمود. غذای این ماهی شامل جلبک دریایی، غذای با کیفیت فرشته ماهی، میگو دریایی یا یخ زده و سایر غذاهای گوشتی است. فرشته ماهی پوست لیمویی به جلبک و خزه دریایی بیشتری نسبت به سایر فرشته ماهی ها در غذای خود لازم دارد.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =