شناخت ماهی آب شور

ماهی تانگ زرد ( جراح ماهی زرد )

ماهی تانگ زرد ( جراح ماهی زرد )
3.5/5 - (12 امتیاز)

ناتگ زرد ( جراح ماهی زرد ) ماهی گیاهخواری است که با دیگر ماهی های آکواریوم به خوبی کنار می آید. عمر این ماهی در طبیعت 30 سال است.

رژیم غذایی :

گیاه خوار

فرم رنگی :

زرد

مناسب برای پاکسازی :

خیر

مبدا :

هاوایی، مارکوس، گوآم

نام های متداول :

جراح ماهی زرد ، تانگ هاوایی زرد

دمای مناسب آب :

22 – 25 درجه سانتیگراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Zebrasoma flavescens

نام انگلیسی :

Yellow Tang

خانواده گونه :

Acanthuridae

ســـطــح نگهــــداری :

آسان

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

بلی

رفتار :

نیمه مهاجم

مناسب برای تازه کارها :

بلی

حداکثر اندازه :

20 سانتی متر

معرفی :

تانگ زرد ( جراح ماهی زرد ) زیست گاهش از داخل تپه مرجانی به بیرون تا عمق ۱۰۰ فوتی (۳۰ متری) و بیشتر است. مشاهدات نشان داده است که ماهی های بزرگتر بیشتر تمایل دارند در آب های کم عمق نزدیک تپه مرجانی بمانند اما جوان ترها معمولا آب های عمیق تر که مرجان های انگشتی در آنها یافت می شوند را ترجیح می دهند.

تانگ زرد ( جراح ماهی زرد ) عموما با دیگر ماهی های آکواریوم سازگاری دارد. اما درمقابل دیگر تانگ های زرد و ماهی های جراح درصورتی که همزمان با یکدیگر وارد آکواریوم نشده باشند دارای سازگاری نیست و تهاجمی با آن ها برخورد می کند.
در صورتی که اندازه آکواریوم شما اجازه دهد چندین ماهی از این نوع را در آن داشته باشید، با الگوی رفتاری آنها که با تنبلی رهبر گروه را داخل و بین سنگ های زنده دنبال می کنند آشنا می شوید که بسیار سرگرم کننده است.

به منظور نگهداری یک ماهی تانگ زرد کوچک ۲ تا ۳ اینچی (معادل ۵ تا ۷٫۵ سانتی متری) به آکواریومی ۵۵ گالنی (معادل ۲۰۸ لیتر) نیاز دارید اما ۷۵ گالن (معادل ۲۸۳ لیتر) بهتر و ۱۰۰ گالن (معادل ۳۷۸ لیتر) ایده آل می باشد. این ماهی در آکواریوم های بزرگ (یعنی بیش از ۱۵۰ گالن معادل ۵۶۸ لیتر) می تواند به صورت زوجی یا گروهی رشد و نمو خواهد کرد. اگر می خواهید این ماهی را به صورت زوجی یا گروهی داشته باشید، آکواریومی با دست کم طول ۷۲ اینچ (معادل ۱۸۳ سانتی متر) به شما پیشنهاد می کنیم.

نهایت عمر این ماهی در طبیعت ۳۰ سال می باشد. در آکواریوم های کوچک عمر این ماهی دست کم بین ۲ تا ۵ سال، در آکواریوم های متوسط بین ۵ تا ۱۰ سال و در آکواریوم های بزرگ ۲۰ سال است. البته این به شرطی است که در ماه اول به دلیل عدم رسیدگی آکواریوم دار، گرسنگی و یا هم آکواریومی های نامناسب از بین نرود.

تغذیه :

تانگ زرد ( جراح ماهی زرد ) گیاهخوار است و برای تغذیه از جلبک و سایر گیاهان استفاده می کند. بهتر است این ماهی در آکواریومی که دارای پوشش جلبکی مناسب است نگهداری شود. در این صورت این ماهی نیز با تغذیه از جلبک ها به کنترل رشد آنها کمک ویژه ای می کند.

تانگ زرد ( جراح ماهی زرد ) از جلبک های دریایی خشک شده و برشته، سایر سبزیجات سبز و غذاهای غنی شده با ویتامین تغذیه می کند. اما ممکن است میگوی خشک شده و سایر غذاهای گوشتی را نیز برای تغذیه استفاده کند. مقداری از برگ کاهو یا جلبک های خشک شده یا برشته را در زیر یک تکه سنگ یا مرجان بگذارید. بدین صورت می توانید روش تغذیه طبیعی آن را شبیه سازی کنید. در زیستگاه اصلی و طبیعت شیوه زندگی تانگ زرد گشت و گذار همیشگی و تغذیه می باشد.

نکته :

تانگ زرد ( جراح ماهی زرد ) برخلاف آمادگی ابتلا به بیماری های آب شور Ich ( به شکل لکه های سفید و سیاه ) و HLLE (خوردگی سر و خط جانبی)، یک ماهی سخت جان و قوی است. نگهداری و مراقبت از این ماهی نسبتا آسان می باشد اما به دلیل خطر ابتلا به بیماری Ich که استرس از عوامل مرتبط با آن می باشد، نگهداری این ماهی به تازه کارها پیشنهاد نمی شود. بهتر است تانگ زرد ( جراح ماهی زرد ) توسط آکواریوم داری که دست کم ۲ سال تجربه موفق نگهداری آکواریوم تپه مرجانی را دارد، نگهداری شود. هنگام لمس تانگ زرد مراقب باشید، زیرا تیغه خاری سفید نزدیک به ناحیه دم این ماهی بسیار تیز است و می تواند موجب جراحت، زخم و آسیب شود.

درصورتی که سطح نیترات بالا باشد این ماهیان بسیار مستعد مسمویت هستند، بنابراین سطح نیترات را پایین تر از ۳۰ PPM نگه دارید.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10154

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =