شناخت ماهی آب شور

گراز ماهی دیانا قرمز ( گراز ماهی خال دار )

گراز ماهی دیانا قرمز
1/5 - (1 امتیاز)

گراز ماهی دیانا قرمز ( گراز ماهی خال دار ) ماهی مهاجمی است که دارای رنگ قرمز متمایل به نارنجی و بدنی خال دار بوده و در تجارت آکواریوم ماهی با اهمیتی است.

رژیم غذایی :

گوشتخوار

فرم رنگی :

سیاه، نارنجی، قرمز، سفید

نام های متداول :

گراز ماهی دیانا ، گراز ماهی خال دار

زیستگاه :

هند و غرب اقیانوس آرام، دریای سرخ

حداقل اندازه آکواریوم :

۵۶۸ لیتر

دمای مناسب آب :

22 – 25 درجه سانتیگراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Bodianus diana

نام انگلیسی :

Red Diana Hogfish

خانواده گونه :

Labridae

ســـطــح نگهــــداری :

متوسط

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

خیر

رفتار :

تهاجمی

مناسب برای تازه کارها :

خیر

حداکثر اندازه :

۲۵٫۴ سانتی متر

معرفی :

گراز ماهی دیانا قرمز ماهی زیبایی با رنگ قرمز متامیل به نارنجی و گونه ای از راس ها می باشد. این ماهی در تپه مرجانی های رو به دریا از عمق ۶ تا ۵۰ متری (۲۰ تا ۱۶۴ فوتی) زیست می کند. البته این ماهی به ندرت از عمق ۲۵ متری (۸۲ فوتی) پایین تر می رود. آنها را معمولا در آب و هوای نیمه استوایی در جاهایی که دمای آب بین ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است می توان یافت. به همین دلیل آنها از جمله ماهیانی می باشند که در مناطق هند و اقیانوس آرام وجود دارند.

گرازماهی های جوان را با توجه به تغییرات رنگ بدن می توان به آسانی از ماهی های بالغ تمییز داد. برخلاف ماهی های بالغ که دارای بدن عمدتا قرمز با رنگ طلایی در سراسر بدن می باشند، ماهی های جوان بدن قهوه ای متمایل به قرمز با خال های سفید در پهلوها دارند. آنها اغلب در پشت مرجان های سیاه یا سقف غارها مخفی می شوند. ماهی های جوان به طور مرتب انگل ها را از بدن سایر ماهی ها تمیز می کنند. البته این کار زمانی که بالغ می شوند خاتمه می یابد و یا برای ماهی های که مورد تمیز شدن قرار می گیرند زیان آور می شود.

شرایط نگهداری :

گراز ماهی دیانا قرمز با راس ها خویشاوندی نزدیک و رفتار بسیار مشابهی دارد. این ماهیان شناگران فعالی هستند و بهتر است آن ها را در آکواریومی که فضای باز کافی جهت شنا دارد، نگهداری کرد. آکواریومی ۵۶۸ لیتری (۱۵۰ گالنی) یا بزرگتر با مخفیگاه های زیاد، محیط مناسبی برای این ماهیان فعال می باشد. آکواریوم را باید با غارهای مصنوعی و سنگ ها به گونه ای که محیط تپه مرجانی را برای آنها شبیه سازی کند، آماده سازی نمود. ماهیان این گونه معمولا به راحتی با شرایط اسارت خود را وفق می دهند. هرچند درصورت جا افتادن در آکواریوم، ماهی های تازه وارد را به شدت تهدید می کند. توصیه می شود تنها یک عدد از این ماهی در آکواریوم نگهداری کنید، زیرا دو گراز ماهی دیانا قرمز برای کنترل آکواریوم ناگزیر با یکدیگر درگیر می شوند. این ماهی ها بسیار قلمروطلب هستند.

گراز ماهی دیانا قرمز را می توان با هم آکواریومی های بزرگتر مانند فرشته ماهی ها، تانگ ها، دوشیزه ماهی ها و تریگرهای صلح طلب تر نگهداری نمود. گراز ماهی دیانا قرمز بسیار مهاجم است و نباید آنها را با ماهی های آرام و سر به راه که به آسانی مورد آزار قرار می گیرند، نگهداری نمود. مشاهده شده است که آنها مرجان ها را برگردانده و در زیر آنها به دنبال غذا میگردند، هرچند به طور فعال از مرجان ها تغذیه نمی کنند. درصورت افزودن آنها به سیستم تپه مرجانی بسیار مراقب باشید، زیرا سخت پوستان تزیینی مانند خرچنگ ها و میگوها را مورد شکار قرار می دهند.

تغذیه :

گرازماهی دیانا قرمز را می توانید با غذاهای گوشتی متنوع تغذیه کنید. به طور طبیعی غذاهای گلوله ای، فرمول های یخ زده، میگو، حلزون اسکالوپ و صدف را استقبال می کنند. برای تغذیه آن ها می توانید از کرم ها، حلزون ها و ماهی های کوچک استفاده کنید.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10307

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =