آب شور

آکواریوم های فیش اونلی – Fish only

آکواریوم فیش اونلی
2.9/5 - (8 امتیاز)

آکواریوم های فیش اونلی Fish only به آکواریوم هایی اتلاق می شود که در آنها فقط از انواع ماهیان زینتی نگهداری می کنند. در چنین سیستم هایی هیچ یک از بی مهرگان حضور نخواهند داشت. بنابراین سطح نگهداری از این آکواریوم ها آسان بوده و نیاز به مراقبت های پیچیده ندارند. آکواریوم های فیش اونلی را نیز می توان به 2 گروه زیر تقسیم کرد:

آکواریوم های فقط ماهی با دکوراسیون معمولی

که با استفاده از اسکلت مرجان های مرده و یا تزئینات مصنوعی دکوربندی شده اند.
در ابتدای ورود آکواریوم های آب شور به بازار ایران چنین سیستم هایی بصورت فراوان راه اندازی می شدند و هم اکنون نیز در بسیاری از کشورهای دور از دریاها که دسترسی به منابع طبیعی سنگ زنده (لایوراک Live Rock) در آنها وجود ندارد، بیشتر سیستم های آب شور فیش اونلی با استفاده از تزئینات مصنوعی یا اسکلت مرده ی مرجان ها دکوربندی می شوند.

آکواریوم های فیش اونلی به همراه سنگ زنده  FOWLR: Fish only with live Rock

این دسته از آکواریوم های فیش اونلی Fish only از محبوبیت و معروفیت بیشتری برخوردار هستند و به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارند. زیرا سنگ های زنده ی موجود در این آکواریوم ها جهت خوش رنگ باقی ماندن و در واقع رشد جلبک های کورالاین بر روی آنها به افزودن برخی املاح و تنظیم دقیق پارامترها نیاز دارند. در کنار این این موارد استفاده از نور مناسب بصورت 2 الی 3 واتی به ازای هر 5 لیتر از حجم آکواریوم می تواند مناسب باشد.

بهتر است افراد تازه کار در ابتدا با آکواریوم فیش اونلی Fish only کار خود را شروع کنند و پس از گذشت 6 ماه الی 1 سال سیستم خود را تبدیل به آکواریوم ریف نمایند. زیرا با گذشت چنین مدت زمانی با شرایط نگهداری آکواریوم های آب شور بیشتر آگاه شده و از تجربه ی مناسبی برخوردار خواهند بود.

ناگفته نماند حتی افراد حرفه ای نیز برای چیدمان مرجان ها در آکواریوم تازه راه اندازی شده حداقل 4 الی 5 ماه به سیستم فرصت می دهند تا به ثبات لازم رسیده و شرایط برای ورود مرجان ها فراهم باشد. امید است خوانندگان عزیز با مطالعه ی این بخش سیستم دلخواه و موردنظر خود را انتخاب نموده و براساس نیازمندی های هرکدام اقدام به خرید و نگهداری انواع آبزیان زینتی آب شور نمایند.

 

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=2370

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شش =