شناخت ماهی آب شیرین

ماهی سورم خال قرمز

ماهی سورم خال قرمز
3.8/5 - (5 امتیاز)

سورم خال قرمز علاقه ی زیادی به خوردن برگ گیاهان نشان می دهد و آن ها را از بین می برد بنابراین گیاه در آکواریوم این ماهی خیلی دوامی ندارد.

حداکثر طول :

20 cm

سازگاری :

نیمه تهاجمی

دمای مناسب :

22 الی 28 درجه سانتیگراد

پی اچ :

6 الی 7.5

نام ماهی :

سورم خال قرمز

نام علمی :

Heros severus

نام خانوادگی :

Cichlidae

زیستگاه :

آمریکای جنوبی

ویژگی ها :

ماهی سورم خال قرمز ازدسته سیچلایدهای آمریکایی است که بر خلاف سایر سیچلایدها رفتار پرخاشگرایانه ای از خود نشان نمی دهد. این ماهی بومی رودخانه ی آمازون در آمریکای جنوبی است. دارای رنگ زرد بر روی بدن است که نقطه های قرمز فراوانی بر روی آن قرار گرفته اند.

شرایط نگهداری :

برای سورم خال قرمز آکواریومی با حداقل حجم ۵۵ گالن برای نگهداری یک جفت از این ماهی مورد نیاز است. استفاده از شن نرم در کف آکواریوم و قرار دادن فضاهای محدودی برای پنهان شدن، محیطی طبیعی را برای این ماهی مهیا می سازد.

تغذیه :

سورم خال قرمز در طبیعت از انواع غذاهای گیاهی و پروتئینی تغذیه می کند. غذاهای گیاهی مانند کاهو، کدو سبز و خیار و غذاهای پروتئینی مانند میگوی آب شور، کرم خونی منجمد و کرم خاکی مورد قبول این ماهی هستند و می توان آن را با چنین غذاهای تغذیه نمود.

تکثیر :

تکثیر ماهی سورم خال قرمز کار چندان دشواری نیست. پس از این که ماهی نر جفت خود را پیدا کند هر دو ماهی به دنبال محلی صاف مانند یک تخته سنگ برای تخمریزی می گردند. ماهی ماده در هر مرتبه تخمریزی در حدود ۲۰۰ تا ۸۰۰ عدد تخم تولید می کند.
لاروها پس از ۳ تا ۵ روز از تخم خارج می شوند و در این زمان توسط والدین به درون حفره ای درون سنگ های کف آکواریوم انتقال می یابند. لاروها پس از یک هفته قادر به شنا کردن و پذیرش غذاهای ریز مانند نوزاد میگوی آب شور هستند.
والدین ممکن است در اولین تجربه ی تخمریزی خود لاروها را از بین ببرند. اما در مراحل بعدی با موفقیت از نوزادان مراقبت خواهند نمود.

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=8954

1 دیدگاه در “ماهی سورم خال قرمز

  1. جواد گفت:

    درود بر شما ،از کجا میتونم سوروم خال قرمز تهیه کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 8 =