مقایسه نژاد های سگ

سگ بدون ریزش مو و معرفی 10 نژاد برتر ، همراه با عکس و ویدئو

سگ بدون ریزش مو
4.3/5 - (261 امتیاز)

سگ بدون ریزش مو همیشه خواسته علاقه مندان به حیوانات خانگی بوده است. ما در این مطلب قصد داریم که 10 نژاد برتر سگ از نظر کم بودن ریزش را به شما معرفی کنیم.

یکی از بزرگترین مشکلات در خصوص نگهداری از یک سگ و یا حتی گربه ها ریزش موی آنها است. واضح است که برداشتن مو از روی کاناپه و فرش کار خوش آیندی نیست. این کرک ها و مو ها برای بسیاری از افراد آلرژی زا هستند مخصوصا اگر روی تخت آنها ریخته شوند. این آلرژی ها خود را همزمان با شروع حساسیت های فصلی نشان میدهند.

در ادامه ما قصد داریم که جدا از مسئله سایز و شخصیت نژادی به شما سگ هایی را معرفی کنیم که ریزش موی کمی داشته باشند و یا سگ هایی را به شما معرفی کنیم که هیپو آلرژنیک باشند به این معنی که برای انسان ها کمترین حساسیت را ایجاد میکنند. توجه داشته باشید که هیچ گونه ای 100% هیپو آلرژنیک نیست.

با ما همراه باشید:

سگ بدون ریزش مو

1- نژاد مالتیز

این سگ ها کوچک، دوست داشتی و با ریزش موی کم هستند. این سگ ها مناسب افرادی هستند که به موی سگ حساسیت دارند. این سگ های مینیاتوری بسیار آرام هستند. اما در مقابل غریبه ها واکنش نشان میدهد و پارس میکند. لازم است که هر روز تا چند روز یکبار مو های آنها را برای اینکه پیچ نخورند برس بکشید بسته به اینکه میخواهید تا چه اندازه موهای آنها را بلند یا کوتاه نگه دارید.

مالتیز

مالتیز

2- نژاد بیچون فرایز

بیچون فرایز دارا ی پوست پشمی دولایه است. آنها فعال و شاداب هستند این خصوصیت اخلاقی برای هر صاحبی فوق العاده است.

این سگ تقریبا با همه افراد با هر نوع آلرژی سازگار است چون که ریزش مو در این نژاد نزدیک به صفر است. اگر شما دنبال تهیه کردن توله ای از این نژاد هستید این فرصت را از دست ندهید.

بیچون فرایز

بیچون فرایز

3- نژاد داچس هاند

این سگ به اسم نزاد وینر هم شناخته می شود این بخاطر نوع فیزیک سگ است چون که معمولا پاهای کوتاه و بدنی کشیده دارند همچنین ریزش موی بسیار کم این نژاد باعث شده است که مناسب فضاهای خانگی و آپارتمانی باشند طوری که اصلا لازم نباشد خانه را تمیز کنید. جسه کوچک این سگ  باعث شده که درفضاهای کوچک فعالیت موردنیاز خود را انجام دهد

داچس هاند

داچس هاند

4- نژاد پودل

پودل ها در رنگو اندازه متنوع هستند. این سگ برای کسانی که به کرک و پشم حساسیت دارند مناسب است. پودل ها کلا سگ هایی هستند که نگهداری از آنها ساده است از نظر شخصیتی نیز بسیار ارام هستند. که برای علاقه مندان به حیوانات خانگی بسیار آیده عال است.

  • با نژاد پودل بیشتر آشنا شوید.
پودل

پودل

5- پرتگیز واتر داگ

تنها مورد جالب در مورد این نژاد که سگ بدون ریزش مو است حساسیت ایجاد نکردن آنها نیست. آنها سگ هایی هستند که پوست و موی آنها ضد آب است. حمام کردن آنها سخت است. اما در بقیه موارد از جمله اصلاح کردن موهای بلند و برس کشیدن آنها مشکل خاصی وجود ندارد این سگ ها بسیار با وفا هستند و میتوان به آنها اتمینان کامل داشت.

واتر داگ

واتر داگ

6- نژاد یورکشایر تریر

ریزش مو در یوکشایر ناچیز است یوکشایر سگی است که با شرایط زندگی هر شخصی سازگار است مخصوصا که اهل مسافرت باشد آنها می توانند فضاهایی مانند داخل ماشین را ساعت ها حین مسافرت ها ی جاده تحمل کنند . این نژاد به سگی پر حرف معروف است و میتواند ساعت ها شما را بخنداند و سرگرم کند. اگر شما موی یوکشایر را بلند نگه دارد لازم است که هر روز آنها را برس بکشید.

یورکشایر تریر

یورکشایر تریر

7- نژاد بوردر تریر

بوردر تریر ها سگ های دوست داشتنی، باهوش و بدون ریزش مو هستند. آنها خیلی راحت آموزش ها شما را یاد میگیرند موی آنها کوتاه و ضخیم است و معمولا پر حجم است لازم است که به صورت هفتگی آنها را با چاقوی اصلاح مخصوص سگ خراش دهید ته نرم بشوند. آنها سگ های قوی هستند و به ورزش نیاز دارند. اگر شما صاحب فرزند هستید می توانند به هم در حیاط بدوند و بازی کنند.

بوردر تریر

بوردر تریر

8- نژاد شناوزر

شناوزر به اندازه گونه های دیگر از نژاد کنین ریزش مو زیادی ندارد. اما لازم است که در سال دو با دستکش های مخصوص اصلاح مو موهای کنده شده و چسبیده به بدن انها را خارج کنید. البته این سگ به اندازه کافی دوست داشتنی است که بخواهید همیشه به آراستن او بپردازید.

اشناوزر

اشناوزر

9- نژاد شیتزو 

شیتزو ها سگ های نسبتا پشمالو و کوچک هستند در بعضی از آنها ها در قسمت گردن پوشش مویی یال مانند دیده می شود و سگ بدون ریزش مو به حساب می آیند. این مسئله باعث شده اشت که شیتزو علاوه بر مهربان بودن و وابستگی شدید آراستگی آن ساده باشد.

  • با نژاد شیت زو بیشترآشنا شوید.
شیتزو

شیتزو

10- نژاد گری هاند ایتالیایی

این نژاد جسه ای باریک و قوی دارد. اگر مو های آنها را هفته ای یک بار برس بکشید برای آنها کافی است تا مو های ریز ، کوتاه و براق خود را حفظ کنند. گری هاند به عنوان سگ بدون ریزش مو شناخته شده است  و برای بزرگسالان یا خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند مناسب ترین گزینه است آنها فیزیک ظریفی دارند به همین خاطر لازم است که به بچه های خود طرز رفتار با یک سگ را آموزش دهید.

گری هاند ایتالیایی

گری هاند ایتالیایی

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=17929

30 دیدگاه در “سگ بدون ریزش مو و معرفی 10 نژاد برتر ، همراه با عکس و ویدئو

  1. lady گفت:

    موهاي كدام بطور قطعي خيلي خيلي كم ميريزه و قيمت پيچون فرايز و يوركشاير فرايز و شيت زو

    1. سینا مهراد گفت:

      سلام
      بنظرم اگر اولین بار هست که قصد دارید سرپرستی و مسئولیت یک سگ رو بر عهده بگیرید، علاوه بر ریزش مو باید‌ آیتم های بیشتر و مهمتر رو در نظر داشته باشید یعنی شاید یک سگ ریزش موی کم داشته باشه اما بشدت نیازمند بازی، پارس نسبتا زیاد، عدم تنها ماندن، آموزش سخت و…. موارد این چنینی….
      نتیجه اینکه توصیه میکنم یک نمودار cost_benefit از گزینه های روی میز برای انتخاب سگ تهیه کنید و براحتی تصمیم گیری و سگ دوست داشتنی خودتون رو انتخاب کنید.
      تجربه ثابت کرده که شیتسو و ماتیز از جمله سگ هایی هست که برای بار اولی ها خیلی خوب جواب میده، اگر وقت بذارید و آموزش درست ببینن و از طرفی موهاشون رو آراسته نگهدارید تقریبا بدون ریزش مو، آروم ساکت و دوست داشتنی هستند.
      سینا: آگاه و مشتاق به حوزه حیوانات بویژه سگ ها
      اگر مشاوره خواستید ایمیل بزنید تا آنجا که در توانم باشه کمک میکنم یا می تونید در کلاس های دوره ایی رایگان (کمپین از راه دور) شرکت کنید.
      Telepathically@yahoo.com

    2. مارال خالقی گفت:

      عزیزم به نظرم مالتیز رو انتخاب کن این سگ علاوه بر ریزش موی کم وفادار با ادب و … هست این سگ اگه چند روز باهات باشه عاشقت میشه و اگه از تولگی داشته باشیش و جاهایی مثل پارک سگ ببریش اجتماعی تر میشه و با حیوونای دیگه به راحتی دوست میشه
      این سگ عاشق خوشحال کردن صاحبش و بازی باهاش هست قیمتش از ۶ ملیون شروع میشه تا ۲۰ ملیون و اکثر جاها بین ۸ تا ۱۲ میلیون میفروشن ولی قیمت اصل ۶ تا ۲۰ ملیونه
      مالتیز گزینه مناسبی میتونه باشه و در الویت قرار داره میتونی درباره مالتیز تحقیق کنی اگرم دلت میخواد سگی غیر از مالتیز داشته باشی شیتزو و یورکشایر تریر رو بهت پیشنهاد میکنم

  2. A.m گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سگ با جثه ی بزگتر از اینا میخوام ولی با ریزش موی کم. هیچ کدوم از اینا مورد علاقم نبودن. دنبال سگ هاسکی بودم یا سگ موطلایی ولی وقتی فهمیدم ریزش موشون زیاده دیگ نخواستم. سگی هس که تقریبا بزرگتر باشه ولی ریزش موشون کم باشه؟

    1. مریم گفت:

      سلام وقتتون بخیر اگه سگ خونگی که تربیتش هم آسون باشه و ریزش موهاشم کم باشه بخواید سایز بزرگ های پودل

  3. علی گفت:

    سلام سگ پیت بول بگیر ریزش مو خیلی کمی داره ولی باید توله بگیری و از تولگی اجتماعیش کنی

    1. نگار گفت:

      تهران بیرون فکر نمیکنم بذارن من میخوام دوبرمن بخرم اما نمیدونم میذارن یا ن چون تا جایی ک شنیدم بیرون گیر میدن به سگ درسته؟

  4. ... ~ گفت:

    سلام دوستان… راستش من اولین بارمه میخام سگ بخرم و هیچ اشناییتی ندارم باهاشون.. درعین حال یه سگ خیلی ناز و خوشگل با نگهداری و تربیت اسون و همچینین ریزش موی خیلی خیلی کم میخاسم… میشه بهم معرفی کنید و اگ خودتون هم پیشنهادی دارین بهم بدین… ممنون میشم❤️❤️

    1. مریم گفت:

      پیشنهاد من به شما این هست که خیلی خیلی تحقیق کنید راجع به سختی های نگهداری سگ
      سگ ها به اندازه بچه کار و سختی داره نگهداریشون اما به شدت هم لذت بخش

  5. استار باتر فلای گفت:

    سلام ببخشید شما میتونید کمکم کنید من دنبال سگی میگردم که کثیف کاریش کم باشه ریزش موش کم باشه نیازه به بیرون رفتن نداشته باشه تو این وضعیت کرونا و مناسب اپارتمان باشه ممنون میشم جواب بدید 🌹

    1. نا شناس گفت:

      اگر اولین بارتون هست سگ مالتیز و شیتزو رو پیشنهاد میکنم ولی اگر بار اولتون نیست سگ پامرانین و شی هوا هوا رو پیشنهاد میکنم

  6. امیرحسین گفت:

    سلام دوستان من پودل رو دیدم مثل اینکه خوبه شما چه سگی رو پیشنهاد میدید که ریزش مو نداشته باشه و پارس نکنه ، مناسب بازی با کودکان چون من برادر کوچیکتر دارم و کلیتشم خوب باشه شما چه نژادی رو پیشنهاد میدید؟

    1. نادر گفت:

      من یک شیتزودارم ۴سالشه.تواین مدت حتی یکبارصدای پارس ازش نشنیدم وبه همه میگم لاله.فقط چندباری که سگی بهش حمله کرده خرخرکردنش و دیدم.موریزی هم اصلانداره.مگراینکه بیش ازحدموهاش بلندبشه اونم دونه دونه نمیریزه بصورت یک گوله ازش کنده میشه که براحتی میشه دیدوجمعش کرد.این خوبیاش ولی اگه دنبال سگ پرانرژی وبازیگوش هستیدشیتزومناسب نیست دایم خوابه عاشق ماشین سواریه اگه غریبه بهش بگه بیابریم احتمال اینکه بپره توماشین هست

      1. محمد گفت:

        دوست عزیز پارس سگ صحیح نیست واق واق یا صدای سگ صحیحه این اسم رو اعراب بر روی صدای سگ گذاشتند تا ایرانی ها رو تحقیر کنند و هنوز به راحتی ما داریم ازش استفاده میکنیم

      2. rohan گفت:

        هو همینطوری شد که شیتزوی عزیز تر از جانمو از دست دادم

      3. فاطمه گفت:

        خخخخ خیلی باحال توصیفش کردینا خیلی خندیدم ایول.

  7. Amir گفت:

    سلام فقط شيتزو شيتزو شيتزو

    1. بنداز در رو گفت:

      شما باید عکس ۲ در ۲ از سگ مورد علاقه خود را تهیه کنید.

  8. Mahyar گفت:

    سلام من سگ پیکینیز دارم ولی پوزش بلند تره دکترش گفت نژادش پیکی نواست ترکیبی پیکینیز و نیوا ولی نژادی به نام پیینوا و نیوا مجود نداره میشه راهنماییم کنید نژادش چیه

  9. رضا گفت:

    سلام بله من خودم ۱۳ سال هسته دارم نگه داری انواع سگ هارو میکنم . من سگ های بلژین مالینویز ، ژرمن شپرد ، هاسکی ، شیتزو و بردر کالی رو داشتم البته سگ پژدر رو هم داشته ام . سگ بزرگ برای نگهبانی میخواین که ریزش مو کم باش من سگه پژدر رو پیشنهاد میکنم . اما سگی میخواین که نگهبان نباشه سگ خانگی باشه و بزرگ سگ بردر کالی رو بخرد بزرگ نیست ولی سایز متوسط شاید پسندتون بشه

  10. Ali گفت:

    سلام ببخشید من سگی میخوام که با بچه گربه ها بتونه سازگار باشه و باهم دوست باشن چون از گربه هاهم خوشم میاد موندم شیتزو گزینه خوبیه؟
    چون گاهی اوقات ممکنه بخاطر مطالعه مجبور بشم باهاش نباشم وخودم تو یک اتاق دیگه مطالعه کنم البته اگر شیتزو مثل بچه گربه ها باشه چون اونا نمیزارن ادم مطالعه کنه ولی فکرم نکن این نژاد سگ واصلا کلا سگها مثل گربه ها شلدغ باشن و تو دست وپا
    حالا نظرتونو میخواستم بپرسم و اینم بگم ما سمت اذربایجان شرقی زندگی میکنیم و اونجا هوا اکثرا سرده و حس میکنم شیتزو اونجا با اون پشمای زیادش راحت زندگی کنه
    و لطفا بگین قیمت یک توله نر شیتزو تو چه حدودیه و اگر بخوایم یکی بگیریم شمامیتونین برای خرید اینجا بهمون معرفی کنین کسی رو
    ممنون میشم ازتون اگر جوابمو بدین
    سپاسگذارم
    و سایتتون خیلی عالیه و کمک میکنه به ادم

  11. نلی گفت:

    سلام وقت بخیر.سگی که سایز واندازش کوچیک باشه ریزش موش خیلی کم باشه وخیلی پرانرزی ودوست بچه ها باشه چه نوعی پیشنهاد میدید.ممنون از پاسختون

  12. خوشگلی گفت:

    سلام من میخوام سگ بخرم ولی نمیدونم کدوم نژاد رو بخرم؟ شما نظر بدید تازه کارم (بیچون فرایز-اسپانیل-مالتیز)

  13. الی گفت:

    سلام میشه لطفا بگین گلدن برای خونه خوبه یا نه ؟اذیت میشه توخونه؟کسی هست تو خونه گلدن نگهداری کنه؟

  14. ابراهیم بهزادی گفت:

    درود بر شما.اگر شیراز کسی عاشق سگ هست من میتونم با شرایط خاص واگذار کنم.شیتزو یکونیم ساله بخاطر شرایط کاریم متاسفانه باید با عزیزم بلفی خدافظی کنم.

  15. یوسف گفت:

    سلام من دنبال سگ مالتیز اصیل میگردم و بوجه من 7ملیون هست من 13سالمه کار کردم 9ملیون دو ملیون وسایل سگ گرفتم و عاشق سگها هستم و خانوادم ناراضی بودن و منم منت اونا رو نکشم رفتم کار کرذم و اونا دیدن خیلی سگ دوست دارم راضی شدند و کسی اگه مالتیز داره به من بگید ممنون 🐕‍🦺

    1. آیسو محمودی گفت:

      سلام اگه هنوز سگ نگرفتین من توله شیتزو سوپر فلت سفید سراغ دارم از ‌پدر و مادر سالم و اصیل خواستین اینستا باهام هماهنگ کنید

      1. رضا گفت:

        سلام من تازه کارم و تا حالا سگ نداشتم این نژادی که میگید ریزش مو . انرژی و سروصدا و یادگیریش چطوره؟

      2. رضا گفت:

        سلام چطور میتونم هماهنگ کنم؟

  16. سارا گفت:

    سلام. من شیتزو یا مالتیز میخوام ولی نمیدونم چطور اصالتش رو متوجه بشم. اینقدر پت شاپ و فروشنده و واگذاری زیاد شده نمیشه تشخیص داد. میشه راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =