شناخت ماهی آب شیرین

سیچلاید طوطی ماهی ( پروت فیش )

سیچلاید طوطی ماهی ( پروت فیش )
4.1/5 - (15 امتیاز)

سیچلاید طوطی ماهی ( پروت فیش ) یکی از گونه هایی است که توسط بشر به وجود آمده است. با این حال این نوع ماهی زیستگاه اصلی و بومی ای ندارد.

حداکثر طول :

25 cm

سازگاری :

گوشت خوار

دمای مناسب :

24 الی 28 درجه سانتیگراد

پی اچ :

6.5 الی 7.5

نام ماهی :

سیچلاید طوطی ماهی

نام علمی :

ندارد

نام خانوادگی :

Cichlidae

زیستگاه :

ندارد

ویژگی ها :

والدین اصلی سیچلاید طوطی ماهی ( پروت فیش ) بطور دقیق شناخته شده نیستند ولی به نظر می رسد که گونه هایی چون سورم (Heros Severom) ،سیچلاید میداس (Midas Cichlid)و ... پدر و مادر این ماهی باشند.
زمانی که این ماهی چندین سال پیش برای اولین بار عرضه شد به رنگ نارنجی بود ولی امروزه در رنگ های مختلف همچون نارنجی، زرد، قرمز، گلبهی و صورتی و همینطور رنگهای نا پایدار هورمونی که با غذاهای رنگی پایدار میمانند، همانند آبی، سبز، سبز یشمی و زرشکی عرضه می شوند.
رنگهای قرمز پر رنگ ، سرخابی رنگ، صورتی رنگ ، زرد رنگ و پرتغالی در حقیقت اصلیترین رنگهای ماهیان پروت هستند.
میتوان پروت هایی که رنگ های طبیعی ندارند را با غذاهای خاصی تغذیه کرد تا نهایتا مدت بیشتری رنگ غیر طبیعی آنها پایدار بماند.

شرایط نگهداری :

حداقل حجم آکواریم در نظر گرفته شده برای یک جفت سیچلاید طوطی ماهی ( پروت فیش ) ۸۰ لیتر باشد.
مانند اکثر سیچلاید ها علاقه وافری به پناه گاه و محل هایی برای مخفی شدن دارند و بهتر است برای تزئین مخزن آنها از کوزه های سفالی و سنگهای طبیعی که در کنار رودخانه ها یافت میشوند استفاده نمائید.
هم گروه های زیادی میتوانید برای این ماهی پیدا کنید چون پروت را میتوانید هم با صلح جویان متوسط تا بزرگ و حتی گونه های مهاجم نگهداری کنید.
شاید نگهداری پروت با سورم تجربه جالبی باشد چون حتی ممکن است با هم جفت بخورند و تولید مثل نماییند البته پروت با بعضی سیچلاید های نر مانند میداس یا حتی فلاور هورن نیز قابلیت جفتگیری دارد.

تغذیه :

انواع غذاهای خشک مثل لوفک میتواند غذای مناسبی برای انها باشد. تغذیه با خوراک گوشتی و دل خرد شده باعث سلامتی و رشد هر چه بیشتر انها میشود.
شما میتوانید هفته ای لااقل یکبار و در صورتی که شرایط آن را دارید یک در میان به آنها دل گوساله و یا ماهیهای کیلیکای خرد شده بدهید.
شما میتوانید در هفته یک برگ کاهو را در آکواریوم انداخته تا ماهیان پرت شما و دیگر ماهیان سیکلیده شما از آن تغذیه نمایند.
شما همچنین میتوانید مقداری دل گوساله را با اسفناج یا کاهو چرخ کنید و در بسته بندی های کوچک به ماهی بدهید.
برای تقویت رنگ سیچلاید طوطی ماهی ( پروت فیش ) خود میتوانید از غذای مخصوص پرت و غذاهای هورمونی سیکلید ها استفاده نمائید این غذاهای آماده در بسته بندیهای کوچک و بزرگ در بازار و آکواریوم فروشیها یافت میشوند.

تکثیر :

سیچلاید طوطی ماهی ( پروت فیش ) ماهیان عقیمی هستند و اگرچه در آکواریوم تخم گذاری میکنند اما ماهی نر قادر به بارور کردن تخمها نمیباشد. آنها را به شکل تخصصی تری تکثیر میکنند.

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=8980

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =