آب شور

همه چیز در مورد دمای آکواریوم آب شور

دمای-آکواریوم
1.5/5 - (2 امتیاز)

کنترل دمای آکواریوم در محدوده ی مجاز نباید به تجهیزات دقیق و با کیفیت دارد. به ویژه اگر تمایل به نگهداری از مرجان ها و سایر بی مهرگان دارید کنترل دقیق دما بسیار حیاتی خواهد بود. در ابتدا برای سنجش میزان دمای آب از یک دماسنج دقیق استفاده نمایید.

دمای مناسب برای ماهی های آب شور و مرجان ها

برخی دماسنج های دیجیتال چینی موجود در بازار از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و قابل اعتماد نیستند. بنابراین در انتخاب دماسنج دقت نمایید. بهترین دما برای نگهداری ماهیان آب شور 24 الی 28 درجه سانتی گراد است.

اما برای نگهداری صحیح از مرجان ها بهتر است دمای آب بین 24 الی 25 درجه سانتی گراد باشد و از 26 درجه ی سانتی گراد عبور نکند. جهت تنظیم دمای آب در ایران که منطقه ای گرم و معتدل محسوب می شود بهترین روش استفاده از چیلر است.

البته برخی چیلرها دارای بخاری نیز هستند که در مناطق سردسیر و در فصول سرد سال، بخاری آنها فعال می شود. برخی شرکت ها نیز کنترل کننده هایی را به بازار عرضه می نمایند که به بخاری و چیلر بصورت هم زمان وصل می شود و دمای آکواریوم را در محدوده ی دلخواه حفظ می کند.

افزایش دما به بالای 28 درجه ی سانتی گراد موجب متلاشی شدن بافت کلسیمی بیشتر مرجان ها می شود. بنابراین جهت کنترل دما در محدوده ی مناسب دقت لازم را به کار ببندید. قرار دادن محل آکواریوم در نزدیکی کولر یا روبروی آن به نحوی که بتوان مسیر باد کولر را به سمت آکواریوم انتقال داد در مناطق معتدل که افزایش دما چندان محسوس نیست می تواند راهکاری عملی باشد.

یک روش دیگر استفاده از فن های خنک کننده است. اما این فن ها نیز قادرند فقط حداکثر 1 الی 3 درجه سانتیگراد از دمای آب را کاهش دهند که در نواحی گرمسیری چندان موثر نیست.

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=2428

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =