شناخت ماهی آب شور

پروانه ماهی نوار مسی

پروانه ماهی نوار مسی
4.5/5 - (8 امتیاز)

پروانه ماهی نوار مسی تا 20 سانتی متر رشد می کند و دارای پوزه ای دراز و نوارهای نارنجی رنگ بر روی بدن است. قد این ماهی از طولش بلندتر به نظر می رسد.

رژیم غذایی :

گوشت خوار

فرم رنگی :

نارنجی، سفید، زرد

حداقل اندازه آکواریوم :

283 لیتر

مبدا :

هند و غرب اقیانوس آرام

نام های متداول :

پروانه ماهی منقاردار ، پروانه ماهی نوار نارنجی

دمای مناسب آب :

22 تا 25 درجه سانتی گراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Chelmon rostratus

نام انگلیسی :

Copperband Butterflyfish

خانواده گونه :

Chelmon

ســـطــح نگهــــداری :

سخت

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

با احتیاط

رفتار :

صلح طلب

مناسب برای تازه کارها :

خیر

حداکثر اندازه :

۲۰ سانتی متر

معرفی :

پروانه ماهی نوار مسی را میتوانید در تپه مرجانی ( ریف ) بسیار بزرگ یا در آکواریومی با محیطی آرام نگهداری کنید. پیشنهاد می شود آن را به تنهایی نگهداری کنید. پروانه ماهیان دیگر، ماهیان هم گونه ی خودش و یا ماهیانی که برای آن استرس ایجاد می کنند، هم آکواریومی های خوبی برای این ماهی نیستند. اگر این ماهی را در آکواریوم تپه مرجانی نگهداری میکنید، باید احتیاط کنید. احتمال دارد این ماهیان بی مهرگانی نظیر شقایق و یا ماهی گردگیر را گاز بگیرند. این پروانه ماهی برای کنترل شقایق آپتازیا و یا شیشه ای در آکواریوم تپه مرجانی انتخاب بسیار خوبی است.

پروانه ماهی نوار مسی در عمق ۱ تا ۲۵ متری زیستگاهشان به صورت انفرادی یا به صورت زوجی میتوانند زیست کنند. پروانه ماهی نوار مسی در دوره زاد و ولد به صورت تک همسری زندگی می کنند. این ماهی ها را معمولا بر روی تپه های مرجانی یا سواحل سنگی و همچنین در مدخل و درون تپه مرجان های ماسه ای می توان مشاهده نمود.

پروانه ماهی نوار مسی در طبیعت تا ۲۰ سانتی متر قادر به رشد است، اما در آکواریوم معمولا تا نصف این اندازه میتواند رشد کند. این ماهی ها در آکواریومی با حداقل اندازه ۷۵ گالن با تعداد زیادی سنگ زنده جهت تغذیه، خوب وفق پیدا می کنند. از آنجا که این ماهی ها برای زنده ماندن و رشد کردن آکواریومی با شرایط عالی لازم دارند، برای آکواریوم دارهای بی تجربه نگهداری از این ماهی پیشنهاد نمی شود.

تغذیه :

پروانه ماهی نوار مسی را به سختی میتوان در آکواریوم تغذیه نمود. این ماهی خجالتی و سخت گیرمی باشد. برای شروع تغذیه این ماهی در آکواریوم، باید از غذای زنده (صدف تازه که پوشش آن بازشده باشد)، غذاهای یخ زده (میگو دریایی یا غذاهای مخصوص ماهیان گوشتخوار) یا ماهی های دریایی و سخت پوستان استفاده نمود.

نکته :

پروانه ماهی نوار مسی مقداری حساس است. بنابراین وضعیت نگهداری این ماهی در طول صید، حمل و نقل و نگهداری پس از آن، سلامت این ماهی را در آکواریوم شما میتواند تضمین کند یا به خطر بیاندازد. شرایط این ماهی و همچنین غذا خوردن آن را پیش از خرید مورد بررسی فرار دهید تا احتمال زنده ماندن آن در آکواریوم شما بیشتر شود.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10736

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سه =