شناخت ماهی آب شور

دوشیزه ماهی دومینو سه خال ( دامسل سه خال )

دوشیزه ماهی دومینو سه خال
4/5 - (2 امتیاز)

دوشیزه ماهی دومینو سه خال ( دامسل سه خال ) به دلیل دو خال سفید رنگ که روی پشت ماهی و یک خال سفید میان چشم هایش وجود دارد، به این نام مشهور شده است.

رژیم غذایی :

دوگانه خوار

فرم رنگی :

سیاه و سفید

حداقل اندازه آکواریوم :

113 لیتر

مبدا :

هند و اقیانوس آرام

نام های متداول :

دامسل سه خال ، دامسل دومینو

دمای مناسب آب :

22 تا 25 درجه سانتی گراد

PH مناسب آب :

8.1 الی 8.4

شوری مناسب آب :

1.020 – 1.025

نام علمی :

Dascyllus trimaculatus

نام انگلیسی :

Three Spot Domino Damselfish

خانواده گونه :

Pomacentridae

ســـطــح نگهــــداری :

آسان

مناسب برای آکواریوم های مرجانی :

بله

رفتار :

ماهی های جوان نیمه تهاجمی و ماهی های جوان تهاجمی

مناسب برای تازه کارها :

بله

حداکثر اندازه :

۱۴ سانتی متر

معرفی :

دوشیزه ماهی دومینو سه خال ( دامسل سه خال ) در جوانی مقاوم و بسیار زیباست. مخصوصا هنگامی که به صورت گروهی در آکواریوم نگهداری شود. اما این ماهی های بانمک سریعا رشد کرده و بزرگ می شوند و به موجودات وحشت آوری تبدیل می شوند که ماهیان چندین برابر بزرگتر از خود را دنبال کرده و موجب وحشت آن ها می گردند.

دوشیزه ماهی دومینو سه خال بالغ را عموما می توان در گروه های کوچک دور سر مرجان ها و یا صخره های بزرگ مشاهده نمود. ماهیان جوان را هم می توان نزدیک شقایق های دریایی یا در پناهگاه آنها بین تیغهای جوجه تیغی های دریایی (diadema sea urchin) یا بین شاخه های مرجان ها یافت. این ماهی تا عمق ۵۵ متری میتواند زندگی کند. ماهی ماده در کف آب تخم ریزی می کند و ماهی نر تا هنگامی که بچه ها سر از تخم بیرون آورند، به مراقبت ار آن ها می پردازد.

نگهداری :

دوشیزه ماهی دومینو سه خال ( دامسل سه خال ) برای ماهیان بزرگتر و نیز تهاجمی مانند دیگر دامسل ها، پشت خال دارها، فرشته ماهی ها و ماهی های بادکنکی هم آکواریومی خوبی است. این ماهی برای شنا کردن و پنهان شدن به فضای کافی نیاز دارد. بهتر است از نگهداری دامسل دومینو در آکواریوم تپه مرجانی که ماهی های صلح طلب در آنها زندگی می کنند، خودداری کنید.

آکواریومی با حجم ۱۱۳ لیتر یا بزرگتر برای نگهداری این ماهی گزینه ی خوبی است. به دلیل این که دامسل دومینو قادر است شرایط پایین تر از حداستاندارد آب را طاقت بیاورد، در میان آکواریوم داران تازه کار محبوب و مورد علاقه می باشد.

تغذیه :

ماهی دامسل دومینو سه خال در زیست گاه طبیعی خود از جلبک، پلانکتون و سخت پوستان برای تغذیه استفاده می کند. اما در آکواریوم هرگونه غذایی دریایی که به آنها داده شود را می پذیرند. برای غذای آن ها از رژیم غذایی متنوع شامل میگو دریایی یخ زده، میگو خام و سایر غذاهای آماده تجاری، استفاده کنید. همچنین با استفاده از غذاهای غنی شده میتوانید از محو شدن رنگشان جلوگیری کنید.

محصولات مرتبط :

گالری تصاویر :

لینک کوتاه : https://petzip.ir/?p=10460

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهار =